• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 29 آبان 1400
کد مطلب : 145994
+
-

‌تولید سریال در پیچ توقف و تداوم

تولید مجموعه‌های طنز در سیما بیشتر می‌شود

فهیمه پناه‌آذر - روزنامه‌نگار

2‌ماه است که پیمان جبلی به سازمان آمده و در بدو ورود تغییراتی را در معاونت سیاسی و بخش‌های خبری ایجاد کرده، اما هنوز تصمیمی برای معاونت‌های صداوسیما نگرفته و به‌نظر ترجیح می‌دهد برای تغییرات بنیادی آهسته و پیوسته حرکت کند.این روزها رئیس سازمان و مدیران بیشتر به پشت صحنه سریال‌ها سر می‌زنند. سریال‌هایی که گاهی زمزمه توقفشان در مدیریت جدید به ‌گوش می‌رسید. با این حال سازندگان سریال‌های تلویزیونی از مجموعه‌های فاخر و ویژه گرفته تا الف و ... همچنان مشغول کار هستند.

دور تند تولید سریال‌های طنز
یکی دیگر از سریال‌های در حال تولید، «خوشنام» علیرضا نجف‌زاده است. سریالی که در هفته گذشته مجید زین‌العابدین، مدیر شبکه یک از آن بازدید کرد. فردی که گفته می‌شود در صورت حذف معاونت‌های صداوسیما و یکپارچگی آنها قرار است دست راست پیمان جبلی باشد. خوشنام را محسن کیایی نوشته و گروه تولید همچنان در حال تصویربرداری آن هستند. به‌نظر،تلویزیون، روی دور تند تولید سریال‌های طنز و کمدی افتاده است. از دیگر سریال‌های کمدی که ساخته می‌شود، «جناب عالی» عادل تبریزی است. این سریال که در مرحله تصویربرداری قرار دارد همچنان ترکیب بازیگری خود را هم کامل می‌کند. مهرداد رمضانی، نویسنده و کارگردان «عمارت باغ چارلی» است که خبر داد این سریال در یکی از کشورهای حاشیه دریای عمان فیلمبرداری خواهد شد. این سریال با معرفی فرهنگ و آیین‌های کشور عزیزمان ایران در 2فصل تهیه و تولید خواهد شد.

خط ‌مقدم، آماده پخش
مینی سریال «خط ‌مقدم» به کارگردانی شهریار بحرانی و تهیه کنندگی مجید حقی آماده پخش شده است. این اثر به بخشی از دوران حساس و پرالتهاب سال‌های ۶۳ تا ۶۵ دفاع ‌مقدس می‌پردازد.بخش‌هایی از این سریال در سوریه می‌گذرد که به اقتضای داستان، گروهی از بازیگران عرب زبان نیز در آن به ایفای نقش می‌پردازند.

طلاق در خارج از کشور 
ابوالقاسم طالبی هم سریال «طلاق» را که از تولیدات سیمافیلم است، در دست دارد. تاکنون بخش اعظمی از صحنه‌های مربوط به «طلاق» ضبط شده و تصویربرداری این سریال تا پایان سال به اتمام می‌رسد.رئیس سازمان صداوسیما به تازگی در جریان بازدید از پشت صحنه سریال‌ها، از نزدیک در جریان روند تولید سریال «طلاق» هم قرار گرفت. برخلاف عنوان «طلاق»، این سریال به مسائل خانوادگی نمی‌پردازد و موضوع داستان درباره مسائل اجتماعی بحث‌برانگیز و یک درام سیاسی است که به فسادهای اقتصادی می‌پردازد. تولید این سریال از سال98 آغاز شده و عوامل سریال برای ضبط بخش‌هایی از این سریال به‌زودی عازم خارج از کشور می‌شوند. سریال «حضرت معصومه(س)» از دیگر سریال‌هایی است که نگارش متن آن، زمان علی عسگری کلید خورد و حالا جواد افشار به‌عنوان کارگردان امیدوار است که رئیس جدید سازمان حمایت خود را از تولید سریال اعلام کند. وی امیدوار است که بتواند در ماه‌های آتی تولید سریال جدیدش را آغاز شود.

«نون.خ» به نوروز امسال نمی‌رسد
زمزمه تولید فصل چهارم «نون.خ» برای نوروز1401 به گوش می‌رسید، اما به‌نظر می‌رسد با توجه به اینکه هنوز نگارش فیلمنامه هم آغاز نشده، سریال برای نوروز1402 تولید می‌شود. سریالی که به‌گفته مدیران سازمان در 3 فصل قبلی خود جزو سریال‌های پربیننده بوده است.

شهید باکری در پایان راه
سریال «عاشورا (ل۳۱)» که به زندگی برادران باکری می‌پردازد، این روزها به کارگردانی هادی حجازی‌فر در تهران و شهرک دفاع‌مقدس در حال تصویربرداری است و تا نیمه‌های آذر‌ماه ساخت آن به پایان می‌رسد. پیش از این در لوکیشنی حوالی اتوبان تهران - قم جزیره مجنون بازسازی ‌ و سکانس‌های مربوط به این بخش ضبط شد. عوامل سریال پس از لوکیشن دفاع‌مقدس راهی جنوب کشور می‌شوند. با ضبط سکانس‌های مربوط به شهادت مهدی باکری در جنوب کشور، ساخت این سریال در نیمه‌های آذر به پایان می‌رسد. 
همچنین با پایان مراحل تولید و آغاز صداگذاری و ساخت موسیقی، سریال «مستوران» برای پخش از رسانه ملی آماده خواهد شد. فصل اول سریال «مستوران» که برگرفته از قصه‌های کهن ایرانی است در ۲۶قسمت تولید شده است.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید