• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
شنبه 29 آبان 1400
کد مطلب : 145981
+
-

نکته بازی/ واگذار کنید برود


پدیده مشهد در هفته پنجم لیگ برتر به ذوب‌آهن اصفهان باخت تا شرایط این تیم وخیم‌تر شود. اگرچه هنوز در ابتدای فصل هستیم، اما وضعیت تنها نماینده مشهد طوری است که قشنگ می‌شود آنها را از همین حالا نامزد سقوط به دسته پایین‌تر دانست. اختلافات مدیریتی و مالکیتی، دمار از روزگار این تیم درآورده و کار به جایی رسیده است که آنها در شهر خودشان برای گرم کردن قبل از بازی، از ذوبی‌ها توپ قرض گرفتند! پدیده که سابقه حضور در لیگ قهرمانان آسیا را هم دارد، عملا در مسیر دیگر تیم‌های مشهدی فوتبال ایران یعنی ابومسلم، پیام و سیاه‌جامگان حرکت می‌کند و در شرف نابودی است. اگر واقعا مدیران باشگاه یا مسئولان شهری این تیم را نمی‌خواهند، بهتر است امتیازش را واگذار کنند تا مردم این همه زجر نکشند.

ترابی چرا نیمکت‌نشین است؟

در شرایطی که ترافیک بازیکنان هجومی در تیم ملی حتی مانع از آن شده که به بازیکنی مثل سامان قدوس بازی برسد، برخی اصرار دارند مهدی قائدی حتما در ترکیب این تیم به میدان برود. این پافشاری‌ها در حالی است که قائدی در الاهلی امارات حضور مؤثری نداشته و در 8 بازی برای این تیم، تنها در یک مسابقه موفق به گلزنی شده است. در این میان برخی تحلیل‌های عجیب هم مطرح می‌شود که واقعا نوبر است. مثلا مهدی پاشازاده این ابهام را مطرح کرده که چون قائدی استقلالی است به او بازی نمی‌رسد. انگار مثلا اسکوچیچ از پیشکسوتان پرسپولیس است و به آبی‌ها بی‌مهری می‌کند! کسی که این حرف را می‌زند، حتی توجه نمی‌کند که مهدی ترابی ستاره فعلی پرسپولیس به نیمکت تیم ملی چسبیده. چه می‌شود گفت واقعا؟

خود استقلال با اینها جام نگرفت

گل‌گهر در هفته پنجم لیگ برابر نفت آبادان تن به تساوی بدون گل داد. گل‌گهر تیمی است که هزینه زیادی کرده و امکانات استانداردی هم دارد. به همین دلیل توقعات از این تیم بالاست. با این حال تیم سیرجانی عملکرد پرنوسانی دارد و مقابل نفت هم بازی خوبی از آنها ندیدیم. نکته جالب اما به تعداد بالای بازیکنان استقلالی در ترکیب گل‌گهر مربوط می‌شود. در ارنج اصلی این تیم در آبادان، 6 بازیکن سابق استقلال حضور داشتند که عبارتند از: محسن فروزان، آرمین سهرابیان، میلاد زکی‌پور، بهنام برزای، مرتضی تبریزی و فرشید باقری. قلعه‌نویی در تیم‌هایش همیشه به استفاده از بازیکنان استقلالی علاقه نشان داده و این داستان در سیرجان هم در حال تکرار است. فقط‌ای‌کاش او یادش می‌ماند خود استقلال با این بازیکنان جام نگرفت، چه برسد به گل‌گهر!





 

این خبر را به اشتراک بگذارید