• پنج شنبه 6 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 16 شوال 1445
  • 2024 Apr 25
شنبه 29 آبان 1400
کد مطلب : 145980
+
-

خداحافظ تا بهمن

فیفادی‌های پیاپی و طولانی که باعث وقفه در بازی‌های باشگاهی می‌شد فعلا تا مدتی طولانی به تعطیلی رفته است

با پایان یافتن فیفادی و تعطیلی 2‌هفته‌ای لیگ‌های باشگاهی اروپا، خیال هواداران فوتبال راحت شد. فعلا تا بهمن‌ماه از این تعطیلی‌ها و مناسبت‌های فیفایی نداریم. در همین نخستین روز بعد از وقفه بازی‌های ملی، چند تا بازی خوب و جذاب می‌توانیم ببینیم. در لیگ برتر منچستریونایتد از تونل بازی‌های سخت خارج شده و سولسشائر می‌تواند در بازی امروز مقابل تیم ته‌جدولی واتفورد که به‌تازگی سرمربی‌اش را عوض کرده و دین مارتین از استون‌ویلا به این تیم آمده، نفسی تازه کند و از زیر فشار انتقادات خارج شود. در ایتالیا و سری‌آ یوونتوس در زمین لاتزیو به میدان می‌رود؛ جایی که مائوریتزیو ساری که با بی‌مهری از یووه اخراج شد، به‌عنوان سرمربی تیم دوم پایتخت انتظار تیم سابقش را می‌کشد بلکه بتواند انتقامی سخت بگیرد. میلان بالای جدولی هم در زمین فیورنتینا بازی دارد و دنبال نتیجه‌ای است تا به امید امتیاز از دست دادن ناپولی، دیگر تیم صدر جدولی در بازی فرداشب مقابل اینتر، به‌تنهایی در صدر قرار بگیرد.


5 هفته سخت مدعیان
آرسنال پس از 3‌باخت پشت‌سرهم در ابتدای لیگ، توانسته خودش را در جدول بالا بکشد. فعلا اختلاف امتیازات 2‌تیم زیاد نیست. در هفته یازدهم، 5تیم بالای جدول تنها 6امتیاز با هم فاصله دارند. آرسنال رده پنجمی درصورت برد در دیدار امشب، می‌تواند یک‌امتیاز از لیورپول جلو بزند که البته کار سختی است. در هفته‌های پیش‌رو تیم‌های مدعی این فصل بازی‌های سختی رودرروی هم دارند. منچستریونایتد که کمی از کورس عقب افتاده، می‌تواند از این فرصت بهره ببرد و خودش را در جدول بالا بکشد. در هفته‌های آینده چلسی غیراز بازی سخت امروز و دیدار دشوار هفته آینده مقابل من‌یونایتد، با واتفورد، وستهم و لیدز روبه‌رو می‌شود که بازی با وستهم با مربیگری دیوید مویز بازی سختی است. منچسترسیتی که فردا با اورتون بازی دارد، در ادامه به مصاف وستهم، استون‌ویلا (با حضور استیون جرارد روی نیمکت مربیگری این تیم)، واتفورد و ولوز بازی می‌کند که نسبت به سایر مدعیان برنامه راحت‌تری است. وستهم که خودش بالانشین است و در رده سوم جا خوش  کرده، با ولوز، من‌سیتی، برایتون، چلسی و برنلی بازی خواهد کرد. لیورپول جدا از بازی امشب مقابل آرسنال، بازی‌های نه چندان راحتی با ساوتهمپتون، اورتون، ولوز و استون‌ویلا در پیش دارد که جدال با استون‌ویلا و اسطوره خودشان یعنی جرارد می‌تواند برای لیورپولی‌ها معنادار باشد. آرسنال هم با حریفانی مثل لیورپول، نیوکاسل، منچستر‌یونایتد، اورتون و ساوتهمپتون روبه‌رو خواهد شد. بعد از این 5هفته می‌شود قضاوت بهتری درباره شانس‌های قهرمانی در این فصل ارائه کرد.

لستر- چلسی؛ ساعت16
شاید بازی با چلسی آخرین حضور برندن راجرز روی نیمکت لستر باشد. سرمربی اسبق لیورپول گویا در قراردادش بندی گذاشته شده که اگر از باشگاه بزرگی پیشنهاد داشت، بتواند قرارداد را فسخ کند. حالا منچستر که دنبال جانشین برای سرمربی نروژی‌اش می‌گردد، روی این مربی نظر دارد. هر چند راجرز این علاقه را تکذیب کرده و مدعی شده در لستر خوشحال است. در مقابل گفته می‌شود زیدان در پاسخ به واسطه‌های من‌یونایتد، عنوان داشته فعلا آمادگی مربیگری در لیگ برتر را ندارد. امانوئل پتی، همبازی زیدان در تیم ملی فرانسه درباره او گفته که این مربی در حال یادگیری زبان انگلیسی است و احتمالا دلیل آماده نبودن زیدان هم همین است. او فرصت می‌خواهد تا زبان بیاموزد. در آن سوی میدان، توماس توخل با جایزه بهترین مربی‌ ماه لیگ برتر پا به این مسابقه می‌گذارد. او از چلسی تیمی ساخته که در همه جام‌ها مدعی است و کمتر تیمی به فکر گل زدن به چلسی او می‌افتد. از چلسی خبر می‌رسد که حکیم زیاش، وینگر مراکشی این تیم مورد توجه بارسلونا قرار گرفته و باشگاه لندنی هم بدش نمی‌آید در عوض قرض دادن او در نیم‌فصل، ادن آزار را از مادرید برگرداند. چلسی صدرنشین در هفته آخر لیگ به برنلی امتیاز داد و نتوانست فاصله‌اش را با تیم‌های تعقیب‌کننده حفظ یا زیاد کند. پیش از‌این 6برد پیاپی برای این تیم به‌دست آمده بود. لندنی‌ها بعد از باخت به یوونتوس در لیگ قهرمانان، 8مسابقه است که در هیچ تورنمنتی بازنده نبوده‌اند. لستر و چلسی تاکنون 120بار سابقه رویارویی با یکدیگر دارند که 58تای آن به سود آبی‌های لندن و 28تا به نفع لستر رقم خورده است.

لیورپول- آرسنال؛ ساعت21
آرسنال خیلی وقت است که یک بازی بزرگ را نبرده؛ البته اگر داربی شمال لندن و پیروزی بر تاتنهام فلک‌زده پیش از آمدن کونته را بازی بزرگ درنظر نگیریم. 2 تیم پیش از این 233بار با هم بازی کرده‌اند که 91بار لیورپول به برتری رسیده و 81بار هم آرسنال برنده بوده است. آرسنال و لیورپول 58‌بار در لیگ مقابل یکدیگر قرار گرفته‌اند که سهم آرسنال 16‌برد، 19‌تساوی و 23‌شکست است. لیورپولی‌ها با یورگن کلوپ در 5رویارویی قبلی با توپچی‌ها، 18بار توانسته‌اند دروازه این تیم را باز کنند که در نوع خود عجیب است. اوضاع آرسنال با آرتتا در هفته‌های اخیر خوب شده. پس از شکست سنگین 5بر صفر مقابل سیتی تنها 2‌تساوی به‌دست آمده و همه بازی‌های دیگر با پیروزی آرسنال همراه بوده است. آرسنال جزو محبوب‌ترین حریفان محمد صلاح هم بوده است. مهاجم مصری 7گل و 2‌پاس‌گل در مصاف‌های گذشته با آرسنال به ثبت رسانده است. روبرتو فیرمینو هم 8بار دروازه این تیم را باز کرده. از زمانی که یورگن کلوپ هدایت لیورپول را در دست گرفته، آرسنال تنها یک‌بار در 11رویارویی با این تیم توانسته به پیروزی برسد؛ 7شکست و 3تساوی! توپچی‌ها در 2‌بازی آخر خود کلین‌شیت کرده‌اند و در 9بازی آخرشان 6بار دروازه خود را بسته نگه داشته‌اند. آرسنال تا الان در 8‌بازی شکست نخورده که آخرین و طولانی‌ترین روند شکست‌ناپذیری به سال 2018برمی‌گردد که در14بازی آنها شکست نخوردند. آرسنال در 5‌دیدار قبلی خود مقابل لیورپول در آنفیلد با شکست روبه‌رو شده. در ترکیب آرسنال بازیکنانی مثل کولاسیناچ و ژاکا این بازی را از دست داده‌اند و فقط پارتی ممکن است به مسابقه برسد. در مقابل لیورپول بیشتر غایب دارد؛ رابرتسون، جو گومز، سادیو مانه، هندرسون، نبی کیتا، جیمز میلنر و فیرمینیو احتمالا یا قطعا این مسابقه را از دست خواهند داد.

این خبر را به اشتراک بگذارید