• شنبه 1 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 11 شوال 1445
  • 2024 Apr 20
چهار شنبه 26 آبان 1400
کد مطلب : 145783
+
-

پاپ‌ها پیشقدم می‌شوند

سرپرست دفتر موسیقی وزارت ارشاد از درخواست گروه‌های موسیقی و صدور مجوزها برای برگزاری کنسرت می‌گوید

فهیمه پناه‌آذر - روزنامه‌نگار

با انجام و ادامه پرشتاب واکسیناسیون، کنسرت‌های موسیقی فعالیت خود را از سر می‌گیرند و این در حالی است که محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هم اعلام کرده که برگزاری کنسرت‌ها از اول آذر شروع می‌شود.
طی 20‌ماه گذشته، هیچ گروه موسیقی در ایامی که سالن‌های سینما و تئاتر به روی مخاطبان باز بود، درخواستی برای برگزاری کنسرت نداشتند. طی 20‌ماه گذشته تنها چند کنسرت برخط توسط تالار وحدت برگزار شد و در نهایت کنسرت‌ها کوچ خود را به جزیره کیش و برخی نیز خارج از کشور آغاز کردند.

حالا با نزدیک شدن به زمان برگزاری کنسرت‌ها، محمد‌اللهیاری، سرپرست دفتر موسیقی وزارت ارشاد درباره وضعیت اجرای کنسرت‌ها به همشهری می‌گوید: «اکنون در دوران کرونا به مرور به مقطعی می‌رسیم که چراغ کنسرت‌های حضوری موسیقی روشن و امکان حضور مخاطبان در سالن‌ها فراهم می‌شود. مقدمات امور اداری انجام شده و در هفته جاری به‌صورت مجزا با مدیران سالن‌ها و مؤسسات برگزارکننده اجراهای صحنه‌ای موسیقی گفت‌وگوهایی داشتیم و به‌دنبال برگزاری جلسات دفتر موسیقی آمادگی صدور مجوز اجراهای صحنه‌ای از آذر‌ماه را با رعایت پروتکل‌های بهداشتی اعلام کرد.» 
وی در ادامه به این نکته اشاره می‌کند که «مؤسسه‌های موسیقی در حال آماده‌سازی‌ گروه‌های خود شامل نوازندگان و خواننده برای اجرای صحنه‌ای هستند و با آمادگی که ایجاد می‌شود، به‌زودی تقاضاهای خود را برای صدور مجوز به دفتر موسیقی خواهند فرستاد.»
این مدیر به تمهیدات لازم برای برگزاری کنسرت‌ها نیز اشاره می‌کند: «در جلسات مشترک قرار شد با تمهید پروتکل‌های بهداشتی خیال مردم از جهت شرایط بهداشتی راحت شود و از طرفی با کنترل قیمت بلیت‌ها این امکان فراهم شود که مردم از عهده خرید بلیت و حضور در برنامه‌ها برآیند.»‌ اللهیاری در پاسخ به این سؤال که با توجه به اعلام آمادگی گروه‌های موسیقی پیش‌بینی‌تان از استقبال کنسرت‌گذاران چیست؟ توضیح می‌دهد: «پیش‌بینی‌ام این است که تقاضاهای اولیه برای ژانر پاپ باشد و در ادامه و با آمدن مخاطبان به سالن‌های موسیقی، گروه‌های موسیقی سنتی، کلاسیک و نواحی پس از آغاز اجراها، مایل به برگزاری اجرای صحنه‌ای شوند. به‌طور حتم بعد از تقریبا 2سال بازگشت مردم به سالن‌های موسیقی زمان‌ خواهد برد. با این حال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی آمادگی دارد دامنه حمایت‌های خود را گسترش دهد تا اقتصاد هنر زودتر رونق یابد.»
 

این خبر را به اشتراک بگذارید