• چهار شنبه 6 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 19 ذی الحجه 1445
  • 2024 Jun 26
سه شنبه 25 آبان 1400
کد مطلب : 145609
+
-

تازه‌های نشر/ نویسنده


رمان «نویسنده» نوشته یاسمینا خضراء را مسعود سنجرانی به فارسی برگردانده و به تازگی از سوی نشر نگاه منتشر شده است. در سال1964، نوجوانی الجزایری وارد مدرسه نظام مِشوار در وهران می‌شود. پدرش که افسر ارتش است رؤیاهایی جاه‌طلبانه برای پسرش در سر دارد. با این‌همه، این عضو ارتش و سرباز نمونه آینده، در دوران خدمتش، استعدادهایی شگرف در خود می‌یابد. اما سرباز شیفته تئاتر و ادبیات، سوءظن فرمانده‌هانش را برمی‌انگیزد. در دوران جنگ داخلی الجزایر به او اخطار می‌دهند که باید نوشته‌هایش را به سانسور نظامی بسپارد. پذیرش این کار برای «محمد مولسهول» ناممکن است و در عین حال نمی‌تواند از وسوسه نوشتن بگذرد. پیشنهاد همسرش را می‌پذیرد و برای خود نامی مستعار انتخاب می‌کند، برگرفته از 2 اسم کوچک همسرش: یاسمینا خضراء. او با این نام مستعار، رمان‌های پلیسی زیادی می‌نویسد که در عمق تراژدی الجزایر استعمارزده، گواهی است بر وحشتِ دوران. این رمان 262صفحه‌ای با شمارگان 500نسخه به بهای 75هزار تومان منتشر شده است.

  سماع جان

کتاب «سماع جان» با زیر عنوان «تبیین و تحلیل داستان‌های مثنوی» را جلیل مسعودی‌فر نوشته است. این کتاب، خواننده علاقه‌مند به آشنایی با فرهنگ گران‌سنگ عرفان ایرانی اسلامی را به ژرفای داستان‌های مثنوی می‌برد و بدون گذراندن او از پیچ و خم‌ها و تنگناهای شعر و ارائه‌های زبانی و ادبی مثنوی، بر مرکب راهوار نثری روان و امروزین می‌نشاند و به دشت روشن معنا می‌رساند و در این مسیر مفاهیم داستان‌ها و تمثیل‌های این اثر سترگ جهانی را برای او تبیین و تحلیل می‌کند؛ به‌گونه‌ای که خواننده می‌تواند به گشایش راز و رمزهای مثنوی معنوی نائل آید. نشر نگاه این کتاب 488صفحه‌ای را با شمارگان 500نسخه، به بهای 142هزار و 500 تومان منتشر کرده است.

  استینک دمدمی

کتاب‌های «جودی دمدمی» طرفدارهای زیادی در میان کتابخوان‌های حرفه‌ای دارد. اما بعضی از بچه‌ها تازه کتابخوان شده‌اند و جودی شک ندارد که قصه‌های تازه او دوستان جدیدش را هم ذوق‌زده می‌کند. «استینک دمدمی» دهمین رمان از مجموعه جودی دمدمی و دوستان، نوشته مگان ‌مک‌دونالد است که محبوبه ‌نجف‌خانی آن را به فارسی برگردانده است. تصویرگر کتاب «اروین مادرید» است و قصه آن یکی از ماجراهای جذاب جودی را تعریف می‌کند که می‌تواند برای همه بچه‌های علاقه‌مند به کتاب جذاب باشد. نشر افق این کتاب را به‌بهای 34هزار تومان منتشر کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید