• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 25 آبان 1400
کد مطلب : 145607
+
-

اختلاف قیمت مرغ و تخم مرغ در میادین با سطح شهر

تره‌ بار
اختلاف قیمت مرغ و تخم مرغ در میادین با سطح شهر

میادین میوه و تره‌بار شهرداری همچنان با عرضه مرغ و تخم مرغ و دیگر محصولات تنظیم بازاری، ارزان‌ترین مراکز خرید ارزاق در تهران محسوب می‌شوند.
به گزارش همشهری، سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران با انتشار روزانه نرخ محصولات عرضه شده در این بازارها، شهروندان را در جریان قیمت کالاهای میادین و اختلاف نرخ این محصولات با میانگین قیمت این اقلام در سطح شهر قرار می‌دهد. در گزارش جدید این سازمان با توجه به نرخ‌ بالای مرغ و تخم مرغ در سطح شهر که برای بسیاری از شهروندان مشکل‌ساز شده است قیمت این 2 کالا در غرفه‌های مواد پروتئینی میادین منتشر شده است. براساس این گزارش، قیمت گوشت مرغ در میادین میوه و تره بار 14تا 19درصد و تخم مرغ 22تا 28درصد از میانگین قیمت‌های سطح شهر پایین‌تر است و هر شانه 30عددی تخم مرغ تنظیم بازاری در این مراکز با نرخ مصوب 43هزار تومان به فروش می‌رسد.شهروندان همچنین می‌توانند مرغ گرم را نیز با نرخ مصوب هر کیلو 29.970تومان در میادین خریداری کنند.
هم‌اکنون اختلاف قیمت انواع میوه در میادین با میانگین قیمت‌های سطح شهر نیز به 38درصد می‌رسد. علاوه بر افزایش هزینه تولید، مشکلات شبکه توزیع بر قیمت کالاهای اساسی افزوده و به همین دلیل سامانه عرضه اینترنتی مرغ و تخم مرغ با نرخ مصوب از سوی دولت راه‌اندازی شده که قرار است در گام نخست ۳۰۰ تن مرغ منجمد و ۳۰۰ تن تخم مرغ از طریق این سامانه در تهران توزیع شود. با این حال میادین میوه و تره‌بار برای بخش زیادی از مردم همچنان در دسترس‌ترین مراکز خرید محسوب می‌شوند.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید