• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 23 آبان 1400
کد مطلب : 145462
+
-

سه‌شیرها در یک‌قدمی جام‌جهانی

کار ایتالیا گره خورد، دانمارک رکورد صددرصد پیروزی را حفظ کرد

سه‌شیرها در یک‌قدمی جام‌جهانی

هنوز چیزی قطعی نیست اما تیم ملی انگلیس با پیروزی 5 بر صفر مقابل آلبانی و هت‌تریک هری کین تقریبا صعودش به جام‌جهانی2022 را قطعی کرد. سه‌شیرها دوشنبه در خانه با تیم ضعیف سن‌مارینو بازی دارند که یک‌امتیاز از این بازی ساده می‌تواند صعودشان را قطعی کند. در بازی با آلبانی یک اتفاق جالب هم رخ داد؛ هری مگوایر پس از گلزنی برای انگلیس که جواد خیابانی او را نشناخت و گفت «شماره6 آلبانی به انگلیس گل زد»، دستانش را روی گوش‌هایش گذاشت. مفهوم حرکت او در شادی بعد از گل این بود که منتقدانش هرچه بگویند، در گوش او فرونمی‌رود. مگوایر پس از بازگشت از مصدومیت در بدترین فرم عمر فوتبالش به‌سر برده و انتظارات را برآورده نکرده است. او اشتباهات زیادی را در بازی‌های اخیر منچستریونایتد ثبت کرده، با این‌حال حاضر نیست به انتقادات گوش بدهد. واکنش روی کین، اسطوره بی‌اعصاب منچستریونایتد به این حرکت چنین بوده است: «مگوایر دستانش را پشت گوشش می‌گذارد انگار می‌خواهد به منتقدان بگوید که ساکت باشند. او در‌ماه اخیر در منچستر افتضاح بوده ولی فکر می‌کند اگر گل بزند می‌تواند دهان منتقدان را ببندد.» خود این بازیکن هم در رابطه با خوشحالی بعد از گلش مقابل آلبانی توضیح داده است: «این خوشحالی خطاب به هیچ‌کس نبود. صرفا یک خوشحالی خاص بود سر خوردن روی زانو بود، و دست هایم را روی گوش هایم گذاشتم. من کاپیتان منچستر هستم، مشخص است زمانی که تیم خوب کار نکند، من مورد انتقاد قرار خواهم گرفت، اما این خوشحالی خطاب به کسی نبود.»
در سایر گروه‌ها ایتالیایی‌ها که گویا به دوران قبل از مانچینی و فوتبال و نتایجی به سبک ایتالیای قدیمی برگشته‌اند، با سوئیس یک-یک مساوی کردند و در صدر جدول گروه C با 15امتیاز با رقیب مشترک شدند. در این بازی جورجینیو باز هم پنالتی از دست داد. فردا یک بازی نسبتا ساده اما خارج از خانه برای آتزوری در پیش است و آنها اگر در این بازی امتیاز از دست بدهند، آنگاه سوئیس می‌تواند در بازی خانگی مقابل بلغارستان به پیروزی برسد و به‌عنوان تیم اول سهمیه قطعی صعود را به‌دست بیاورد. تفاضل گل ایتالیا بهتر است. دوشنبه مشخص می‌شود که ایتالیا در راه دومین غیبت پیاپی در جام‌جهانی گام برمی‌دارد یا به این تورنمنت بزرگ برمی‌گردد.
در گروه F، دانمارک که‌ پیش از این صعودش را قطعی کرده بود مقابل جزایرفارو به پیروزی 3 بر یک رسید تا رکورد ۱۰۰درصد پیروزی را حفظ کند. در همین گروه، اسکاتلند در زمین مولداوی به برتری 2 بر صفر رسید و ۲۰‌امتیازی شد تا راهی مرحله پلی‌آف‌ شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید