• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 23 آبان 1400
کد مطلب : 145436
+
-

نکته بازی/ از عجایب فوتبال ایران


پیکان در بازی عقب‌افتاده‌اش با ذوب‌آهن موفق شد با یک گل تیم حریف را شکست بدهد. به این ترتیب خودروسازان با 10امتیاز از 4بازی با شرایطی کاملا شبیه استقلال، کنار این تیم در صدر جدول رده‌بندی قرار گرفتند. نکته ویژه این بازی، تقابل 2تیمی بود که ابتدای فصل مربیان خود را عوض کردند. پارسال مهدی تارتار سرمربی پیکان بود که امسال به ذوب‌آهن رفت و مجتبی حسینی سرمربی ذوب بود که حالا روی نیمکت پیکان نشسته است. عجیب‌تر اینکه فعلا با تعویض دو مربی بین دو باشگاه، وضع هر دوی آنها بهتر شده است. پیکان پارسال لیگ را روی پله هفتم به پایان برد و امسال فعلا صدرنشین است. ذوب‌آهن هم که مدعی جدی سقوط بود، الان هفتم شده! خلاصه این هم از عجایب فوتبال ایران است.

مثل همیشه عالی استاد!

باز هم استاد مرتضی فنونی‌زاده مطالبی را بیان کردند که برای عام و خاص، جای واکنشی غیر از تعریف و تمجید باقی نمی‌گذارد. عالیجناب فنونی این بار در مورد پیروزی ایران برابر لبنان گفته‌اند: «خدا اسکوچیچ را دوست دارد و بغل کرده.» به شکلی حیرت‌انگیز، عده‌ای در فوتبال ایران تصور می‌کنند هر بردی که تیم ملی به‌دست بیاورد در اثر غیرت و تعصب بازیکنان یا بخت و اقبال بوده و هر اتفاق بدی که برای این تیم رخ بدهد، صرفا با بی‌کفایتی کادرفنی در ارتباط است. فقط اینکه در همین مسابقه‌ای که به قول فنونی‌زاده خدا اسکوچیچ را بغل کرده بود، تیم ملی با دخالت ابر و باد و مه و خورشید و فلک یکی از عجیب‌ترین گل‌های تاریخ را خورد. خب البته اینکه اسمش بدشانسی نیست!

همیشه هم اینطوری نیست

بعد از پایان بازی ایران و لبنان، علیرضا بیرانوند یکی از خوشحال‌ترین مردان روی زمین بود. در شرایطی که نزدیک بود روی گل بد دریافتی این دروازه‌بان بازی را ببازیم، بچه‌ها یک کام‌بک جانانه زدند و جبران مافات کردند. خود بیرو می‌گوید این بزرگ‌ترین شادی فوتبالی‌اش بود؛ یعنی حتی بزرگ‌تر از مهار پنالتی کریس رونالدو یا گرفتن ضربه سر ژاوی. با این حال چیزی که علیرضا باید بداند این است که همیشه قرار نیست دیگران اشتباهات او را جبران کنند. حقیقت آن است که بیرانوند خیلی از روزهای اوجش فاصله گرفته و اعتماد به نفس کاذب او گاه و بیگاه کار دستش می‌دهد. اگر یکی از این اشتباهات مهم از سوی سایر بازیکنان جبران نشود، کار برای بیرو سخت خواهد شد و قطعا او دیگر همین‌قدر خوشحال نخواهد بود.







 

این خبر را به اشتراک بگذارید