• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
یکشنبه 23 آبان 1400
کد مطلب : 145428
+
-

یک کروات جدید در ایران

امیرحسین اعظمی

بعد از استعفای فیروز کریمی و جمشید نظمی، حالا محمدرضا زنوزی مالک باشگاه تراکتور که رکورددار تغییر سرمربی و مدیرعامل در فوتبال ایران است، تغییرات جدیدی را در باشگاه و تیم ایجاد کرده است. بر همین اساس میرمعصوم سهرابی دوباره به‌عنوان مدیرعامل باشگاه انتخاب خواهد شد و یک مربی کروات هم هدایت سرخ‌پوشان تبریزی را برعهده خواهد گرفت.
در یک هفته گذشته از تونی اولیویرا، ساغلام و کالدرون به‌عنوان گزینه‌های جدی تراکتور نام برده می‌شد ولی درنهایت زنوزی تصمیم به انتخاب زوانمیر سولدو گرفت. سولدو که سابقه بازی در تیم‌های دیناموزاگرب و اشتوتگارت را دارد، ۶۱‌بازی برای تیم ملی کشورش انجام داده و سرمربیگری را هم در دیناموزاگرب شروع کرده است. او سپس راهی کلن آلمان شده و جالب اینجاست که این مربی از سال۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ هدایت تیمی را برعهده نداشته و با دستیاری در تیم شاندونگ چین به عرصه مربیگری بازگشته است. آدمیرا واکر آخرین تیم تحت هدایت سولدو بوده که او در سال2020 از این تیم جدا شد. این مربی 54‌ساله، طبق اعلام قبلی قرار بود بامداد امروز وارد ایران شود. مدیران تراکتور در تمامی زمینه‌ها با سولدو به توافق رسیدند و این مربی یک دستیار هم با خودش به ایران می‌آورد.
در مورد مبلغ قرارداد سولدو با تراکتور شایعات زیادی مطرح است و گفته می‌شود مبلغ توافقی باشگاه با این مربی 400هزار یورو (بیش از 13میلیارد تومان) برای یک فصل خواهد بود و البته آپشن‌های دیگری هم در این قرارداد لحاظ شده است. با این حال مدیران تراکتور حاضر نیستند در مورد این موضوع شفاف‌سازی کنند. این در حالی است که باشگاه تراکتور در این سال‌ها بابت شکایت بازیکنان و مربیان خارجی به‌شدت ضرر کرده است. هوشنگ نصیرزاده عضو هیأت مدیره باشگاه تراکتور درخصوص اینکه مبلغ قرارداد سولدو چقدر است، به خبرنگار همشهری می‌گوید:«معمولا مبلغ قرارداد رسانه‌ای نمی‌شود ولی حداقل پولی که مربیان خارجی در لیگ ایران برای یک فصل دریافت می‌کنند 7یا 8میلیارد تومان است.»

 

این خبر را به اشتراک بگذارید