• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
شنبه 22 آبان 1400
کد مطلب : 145371
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/QWM0Y
+
-

سومین بازدید هفتگی شهردار تهران در منطقه 16 برگزار شد

قرار خدمت، باردیگر در جنوب پایتخت

علیرضا زاکانی: این منطقه نیاز به تحول بزرگ دارد و این اقدام ناظر به مسائل اجتماعی است

قرار خدمت، باردیگر در جنوب پایتخت

شهردار تهران در سومین گام از سلسله بازدید‌های هفتگی خود از مناطق پایتخت با عنوان پویش «قرار خدمت» به منطقه ۱۶ رفت تا از نزدیک در جریان آخرین وضعیت طرح‌ها و پروژه‌های فنی و عمرانی، ورزشی، فرهنگی و اجتماعی منطقه قرار بگیرد. به گزارش همشهری، علیرضازاکانی در این بازدید با تأکید بر مشکلات حوزه اجتماعی و بافت فرسوده منطقه گفت که بیشترین سرانه ورزشی شهرداری در منطقه ۱۶ قرار دارد اما نبود مدیریت درست، موجب بروز مشکلات موجود شده است.
 شهردار تهران در ساعات اولیه صبح  دیروز در بوستان یادواره شهدای خزانه حاضر شد و  به مقام شامخ شهدا با ذکر فاتحه و صلوات ادای احترام کرد. معاونان شهردار و روسای ادارات نیز در این بازدید به بررسی مشکلات منطقه پرداختند.
او در نخستین بخش از بازدید خود به سراغ پروژه نیمه‌کاره مجتمع تجاری، اداری و خدماتی باغ آذری رفت. کاوه حاجی‌علی اکبری، مدیرعامل سازمان نوسازی شهرداری تهران در این بخش، گزارشی از آخرین وضعیت این طرح داد که کار گودبرداری بخشی از زمین انجام شده اما پاره‌ای مشکلات موجب شده است گودبرداری کامل و احداث طرح نیمه‌تمام رها شود.
زاکانی پس از آن به گود باغ آذری رفت که با توجه به فرسودگی، طرح کوچه رنگی در آن اجرا شده است.
شهردار تهران در ادامه به آکادمی فرهنگی ورزشی میثاق رفت که از سوی خیرین ساخته شده و اداره می‌شود. آکادمی میثاق دارای تیم فوتبال در رده‌های سنی مختلف است.
در ادامه شهردار تهران در مسیر خود از سامانه ۴ اتوبوسرانی، املاک جوادیه، ترانس‌های برق دستواره و یکی از باربری‌های منطقه بازدید داشت.
زاکانی همچنین سری هم به مجموعه حافظان کودکان کار یاسر زد و از قسمت‌های مختلف این مجموعه مانند کارگاه کیف‌سازی‌ و سالن ورزشی آن بازدید کرد.
شهردار گفت: برخلاف افتخارات و بزرگی‌هایی که دستاورد مردم منطقه ۱۶ است اما این منطقه از حیث دسترسی به خدمات دچار یک عقب‌ماندگی تاریخی است.
زاکانی در محله باغ آذری در جمع خبرنگاران تأکید کرد: منطقه ۱۶ منطقه‌ای پر افتخار در تهران است. این افتخار از جنبه‌های فداکاری، ایثار و در صحنه بودن و حتی جنبه ورزشی و افتخارآفرینی در این حوزه است. از سوی دیگر فعالیت‌های اجتماعی و کار و تلاشی که مردم در این منطقه انجام داده‌اند هم از افتخارات شهر تهران محسوب می‌شود. او با اشاره به اینکه یک عقب‌افتادگی تاریخی برای رسیدگی به این محله وجود دارد افزود: در بین معتادان متجاهر و کودکان کار حاضر شدیم و ماحصل تمام این بازدیدها حاکی از آن است که خدمات‌رسانی به منطقه ۱۶ نیاز به یک بازبینی اساسی دارد.
علیرضا زاکانی گفت: موضوعاتی در حوزه‌های نوسازی شهری و حمل‌ونقل در دستور کار قرار گرفت. منطقه ۱۶ به‌ویژه محله جوادیه و بعضی از نقاط دیگر از لحاظ سرانه فضای سبز و دیگر سرانه‌ها دچار فقر است.

دیدار نخبگان با شهردار
منطقه ۱۶ که شهدای زیادی تقدیم انقلاب اسلامی کرده خاستگاه نخبگان و ورزشکاران بسیار زیادی هم بوده است. شهردار تهران در برنامه «قرار خدمت» در نشستی دوستانه با نخبگان این منطقه به گفت‌وگو نشست. او با اشاره به اینکه بچه جنوب شهر است، گفت: آنچه در مجموعه منطقه ۱۶ مشاهده می‌شود جوانمردی ، بزرگی و عظمت است. گرچه بیشترین سرانه ورزشی شهرداری در منطقه ۱۶ قرار دارد اما نبود مدیریت درست موجب بروز مشکلات موجود شده است.
زاکانی بیان کرد:  وقتی حرف از مردم می‌شود نخبگان جامعه، محور این تحول خواهند بود و از همین رو منطقه ۱۶ نیز مستثنی نیست و باید به سمتی حرکت کنیم که وضعیت زندگی در منطقه ۱۶ بسیار مطلوب شود.
شهردار ادامه داد: در بوستان میثاق در بین مردمانی بودم که به دستگیری نیاز داشتند و این وظیفه ماست که شرایط را برای آنها به‌گونه‌ای تغییر دهیم تا افقی روشن ایجاد و از این راه نیازهای محیطی برای آنها فراهم شود.
او گفت: به اعتقاد من منطقه ۱۶ نیاز به تحولی بزرگ دارد و این اقدام ناظر به مسائل اجتماعی است زیرا برخی از مسائل مانند استخوان لای زخم است.
شهردار تهران ادامه داد: نقش ورزش در ایجاد نشاط، فرح و تندرستی بالاست و خدا را شکر منطقه ۱۶ مهد ورزش و قهرمانی است. عرض من این است که وظیفه ماست که شهرداری از نگاه صرفاً خدماتی به نهادی برای حضور و میدان‌داری مردم بدل شود تا با زندگی ، اقتصاد و فرهنگ مردم کار داشته باشد و شرایط برای این اقدام فراهم است.  اوادامه داد: انتقال دکل‌های برق منطقه‌۱۶ به زیر زمین یکی دیگر از برنامه‌های مدیریت شهری است که در حال پیگیری از سوی مدیریت شهری است و غرض از این جلسات شنیدن مشکلات است.
زاکانی افزود: در تلاش هستیم نخبگان محور تصمیم‌گیری برای محله و شهر شوند و ذیل این اقدام ۵۲ اقدام و برنامه تعریف شود.

حضور در جمع نمازگزاران محله باغ آذری
شهردار که در بخشی از برنامه‌های این روز به دیدار خانواده شهیدان خالقی‌پور رفته بود، در جمع نمازگزاران مسجد امیرالمومنین(ع) محله باغ آذری گفت: خوشحالم که در محضر شما دوستان هستم. افتخار می‌کنم که یکی از شما هستم و نوکری شما را به‌عهده گرفته‌ام. مسائل عمومی منطقه ۱۶ را با همراهی معاونان بررسی کردیم و باید تأکید کنم نسبت به این منطقه و مشکلات آن نا آشنا نیستم زیرا کودکی من در این مناطق گذشته است.
زاکانی افزود: آنچه برای ما اهمیت دارد خدمت به شما در حوزه اجتماعی، بافت فرسوده و سرانه هفتگانه خدماتی است که به‌دلیل شرایط موجود و کمبود وقت نمی‌خواهم توضیحات بیشتری دهم اما از صبح در جلسات و بازدیدهای متعدد پیگیر مشکلات مردم منطقه ۱۶ هستیم.
سیدمجتبی شفیعی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران ضمن بازدید از فضاها و اماکن مختلف مرتبط با حوزه حمل‌ونقل و ترافیک منطقه، ۱۱ برنامه و دستورالعمل برای بهبود اوضاع ترافیکی در این منطقه صادر کرد. مهدی پیرهادی، عضو شورای شهر تهران نیز در این بازدید همراه شهردار تهران بود.
شهردار در نخستین گام از پویش قرار خدمت بازدیدی از منطقه ۲۰ داشت و در دومین گام به منطقه ۱۴ رفته بود.

تأمین اعتبار برای پروژه‌های نیمه‌کاره
جلال بهرامی، معاون خدمات شهری شهرداری تهران

برخی از پروژه‌های منطقه16 با پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصد به بهره‌برداری رسیده‌اند و بقیه کار به‌طور کامل اجرایی نشده است، بنابراین باید تدابیری اتخاذ شود که چنین پروژه‌هایی در بازه زمانی مشخصی به اتمام برسد. درصورتی که چنین پروژه‌هایی نیازمند تامین اعتبار مصوب برای اتمام هستند اعلام کنند تا ردیف بودجه پیش‌بینی شود. در همین راستا تامین اعتبار جهت تملک املاک برای احداث ایستگاه آتش‌نشانی در ناحیه ۲ داخل محوطه شرکت دخانیات و همینطور ساخت میدان میوه و تره‌بار و بوستان جدید در 20 متری جوادیه انجام شود.

ارتقای کیفیت امور ممیزی
ابوالفضل فلاح، معاون مالی و اقتصاد شهری

از آنجایی که دقت و کیفیت کار در کنار سرعت انجام آن برایمان حائز اهمیت است، بایستی مکانیسم نظارت دقیق‌تری طراحی و اجرا شود. منطقه ۱۶ می‌تواند به‌عنوان پایلوت، اجرای کار ممیزی را به همکاران منطقه بسپرد و پس از کسب نتیجه مثبت این اقدام، به سایر مناطق نیز تسری یابد. جنس کار امور مالی و رویدادهای مالی به‌گونه‌ای است که حضور فعال و پیگیری‌های مستمر را می‌طلبد.

هوشمندی در مبارزه با فساد
داوود گودرزی، سرپرست سازمان بازرسی شهرداری تهران

در ‌ماه گذشته در سامانه 137 حدود 3هزار پیام ثبت شده که موضوع نظافت بیشترین موارد ثبتی را به‌خود اختصاص داده است. همچنین در 8‌ماه امسال 336پیام در سامانه 1888به ثبت رسیده که موضوعات خدمات شهری، شهرسازی، حمل‌ونقل و ترافیک و فنی و عمرانی به‌ترتیب بیشترین موارد دریافتی بوده است. در سامانه1888 بسترهای مناسب برای افشاگران فساد وجود دارد و اگر اطلاع‌رسانی‌های درستی صورت گیرد این سامانه هم می‌تواند درگاهی برای بازگویی فساد باشد.

تصمیمات محله‌محور
عباس شعبانی، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران

جلساتی درباره گره ترافیکی موجود در تقاطع شهید نواب_تندگویان با پیمانکار مربوطه برگزار شده و بعد از تعیین تکلیف وضعیت معارضات ملکی و تاسیساتی و رفع مسائل بازدارنده موجود، اجرای پروژه سرعت بیشتری خواهد گرفت. در بسیاری موارد اختیارات محدود شهرداران مناطق اجازه پیشبرد طرح‌ها و پروژه‌ها را نمی‌دهد که امیدواریم بتوانیم از طریق این جلسات برنامه‌های مورد نیاز شهر را به مرحله اجرا برسانیم.

این خبر را به اشتراک بگذارید