• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 19 آبان 1400
کد مطلب : 145139
+
-

تزریق2دوز واکسن و داشتن تست منفی کرونا؛ شرط ورود به ایران

مقررات ورود به ایران پیرو آخرین دستورالعمل ستاد ملی مدیریت کرونا درباره سفر اتباع ایرانی و خارجی به‌روزرسانی شد. به گزارش ایسنا، طبق آخرین اطلاعیه‌ای که به شرکت‌های گردشگری و هواپیمایی ارسال شده است، تمام اتباع ایرانی و خارجی برای ورود به ایران باید گواهی منفی تست PCR را به زبان انگلیسی در محدوده ۹۶ساعت قبل از پرواز بین‌المللی به سمت ایران همراه داشته باشند. این قانون شامل حال تمام مسافران ایرانی و خارجی بالای ۱۲سال می‌شود. مسافران با تابعیت غیرایرانی علاوه بر تست PCR، باید دارای کارت واکسیناسیون کرونا به زبان انگلیسی باشند و از آخرین نوبت تزریق آنها ۱۴روز گذشته باشد. ستاد ملی مدیریت کرونا و وزارت بهداشت ایران همچنین محدودیتی برای نوع واکسن مسافران خارجی تعیین نکرده‌اند. تکمیل فرم خوداظهاری در پروازهای ورودی به ایران نیز از شرایط ورود اتباع ایرانی و خارجی به کشور است. در سامانه صدور ویزای ایران متعلق به وزارت امور خارجه نیز تأکید شده است که براساس شیوه‌نامه جدید ستاد ملی مدیریت کرونا، اتباع خارجی متقاضی ورود به ایران باید 2 مرحله واکسن را تزریق کرده باشند، دارای کارت واکسیناسیون باشند و 2 هفته از تاریخ آخرین تزریق‌شان گذشته باشد. همچنین تست PCR منفی (۹۶ ساعت قبل از ورود به ایران) ارائه دهند.

ممنوعیت اقامت مسافران واکسینه نشده در هتل‌ها
پروتکل‌ بهداشتی مبارزه با بیماری کووید- ۱۹ در مراکز اقامتی بازنگری و ابلاغ شد. از این پس از ورود مسافر و فعالیت شاغلان در این مراکز بدون کارت واکسن یا تست PCR منفی جلوگیری خواهد شد. جمشید حمزه‌زاده، رئیس هیأت‌مدیره جامعه هتلداران ایران نیز از به‌روزرسانی پروتکل بهداشتی در مراکز اقامتی، پیرو مکاتبه و اعلام معاون وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به‌دنبال اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها در کشور از اول آذرماه ۱۴۰۰ خبر داد.
به گزارش ایسنا، معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در نامه‌ای خطاب به علی‌اصغر شالبافیان ـ معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی- و سعید ممبینی - رئیس اتاق اصناف ایران ـ اعلام کرد: با توجه به توسعه واکسیناسیون، پروتکل بهداشتی در مراکز اقامتی با رویکرد اجرای طرح مدیریت هوشمند محدودیت‌ها، برای اقدام و پیاده‌سازی در هتل، متل، مهمان‌پذیر و مهمانسرا، بومگردی و نظایر آن، به‌روزرسانی شده است و مسئولیت نظارت آن با معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و رئیس اتاق اصناف و واحدهای تابعه است.

این خبر را به اشتراک بگذارید