• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 17 آبان 1400
کد مطلب : 144946
+
-

آماده‌باش خراسان‌رضوی برای مقابله با پیک ششم کرونا

آماده‌باش خراسان‌رضوی برای مقابله با پیک ششم کرونا

مرضیه ثمره‌حسینی- خبر‌نگار

گزارش‌های رسیده از وضعیت کرونا در استان‌های مختلف، نشان می‌دهد که پیک ششم در حال عرض اندام است. هم‌اکنون زرد شدن شرایط کرونایی در خراسان رضوی، نشان‌دهنده شیوع فزاینده کرونا در استان‌هاست. به‌صورت کلی از بین 33شهرستان خراسان رضوی، فقط بردسکن در وضعیت نارنجی قرار دارد. سبزوار در وضعیت خطرناک و رنگ کاشمر و خلیل‌آباد قرمز است؛ مشهد و 15شهرستان آن در وضعیت زرد و 8شهرستان نیز در وضعیت آبی قرار دارند. براین اساس شهرستان‌هایی مانند مشهد، تایباد، بینالود، تربت‌حیدریه، مه ولات، درگز، قوچان، گناباد، نیشابور، کلات، بجستان، جوین و جغتای در وضعیت زرد کرونایی هستند. به‌رغم تسریع روند واکسیناسیون در استان‌های مختلف کشور، جدی نگرفتن پروتکل‌ها از جانب طیفی از مردم، به‌ویژه حضور در اجتماعات و نیز مجاورت با کشورهای افغانستان، پاکستان و نزدیکی این کشورها با هندوستان می‌تواند در تسریع شیوع کرونا در شهرهای مختلف ازجمله استان خراسان رضوی مؤثر باشد.
وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور درخصوص بروز موج ششم کرونا اعلام کرده که تمهیدات لازم برای مقابله با موج ششم کرونا در سراسر کشور پیش‌بینی شده و همه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی در حال آماده‌‌باش هستند. دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز ضمن هشدار درخصوص موج ششم کرونا در مشهد اعلام کرده که تمامی مراکز درمانی و بهداشتی استان در حال آماده‌باش شرایط کرونایی قرار دارند. به‌گفته مدیر روابط‌عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، «به‌دلیل افزایش مراجعه موارد سرپایی کرونایی به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، این نگرانی ایجاد شده که شاهد بروز پیک ششم در استان باشیم.» تعداد بیماران کرونایی بستری‌شده که زیر پوشش بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی مشهد قرار دارند رو به افزایش است. محمد پهلوان کاشی در گفت‌وگو با همشهری با بیان اینکه ما کاملا آماده‌ایم، می‌افزاید: «ستاد مقابله با کرونای استان در طول هر هفته 3جلسه برگزار می‌کند که در آن  مرتبا هر 48ساعت، آمارهای مربوط به مرگ‌ومیر بر اثر کرونا و همچنین میزان بستری، رصد و بررسی می‌شود.
در راستای هشدارهای اعلام‌شده درخصوص احتمال بروز پیک ششم کرونا، دانشگاه علوم پزشکی مشهد از حدود 10روز پیش در آمادگی کامل قرار دارد. همچنین به همه بیمارستان‌ها و مراکز 16ساعته ویژه کرونا در شهر مشهد اعلام وضعیت هشدار داده شده است. معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد نیز گفته است که با توجه به ورود به روزهای سرد سال، تمامی بیمارستان‌های استان برای مقابله با موج ششم کرونا در آماده‌باش کامل هستند. وی همچنین از راه‌اندازی سامانه‌ای ویژه بیماران ترخیصی خبر داده و گفت: فعالیت این سامانه طی روزهای آینده، به‌طور رسمی آغاز می‌شود و با راه‌اندازی این سامانه بیمارانی که پس از بهبودی ترخیص شده‌اند هم، تحت نظارت و پیگیری قرار می‌گیرند تا پس از ترخیص با مشکلات و عوارض بیماری مواجه نشوند و درصورت نیاز از خدمات درمانی در کوتاه‌ترین زمان ممکن برخوردار شوند.

این خبر را به اشتراک بگذارید