• شنبه 22 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 3 ذی القعده 1445
  • 2024 May 11
یکشنبه 16 آبان 1400
کد مطلب : 144837
+
-

رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز در گفت‌وگو با همشهری اعلام کرد

واکسیناسیون 60درصدی در آذربایجان شرقی

گپ
واکسیناسیون 60درصدی در آذربایجان شرقی

سیدمرتضی احمدپور- خبرنگار

خدمات درمانی و بهداشتی دانشگاه علوم‌پزشکی در 2سال اخیر بیش از همه دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان مورد توجه بوده و در آذربایجان‌شرقی نیز این دانشگاه به استان‌های همجوار خدمات ارائه داده است. در روزهای اخیر تغییراتی در ریاست این دانشگاه به‌وجود آمده و به‌دنبال آن معاونان و مسئولیت‌های مدیریتی این دانشگاه نیز دستخوش تغییراتی شده‌اند. بهمن نقی‌پور، رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز در گفت‌وگو با همشهری به بیان برنامه‌های پیش‌رو و آخرین وضعیت کرونا در استان پرداخته است.

شفافیت اطلاع‌رسانی
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز با بیان اینکه رسانه‌ها و مجموعه دانشگاه علوم‌پزشکی هدف مشترکی در ارتقای سلامت شهروندان دارند، می‌گوید: امیدواریم بتوانیم با رسانه‌ها همکاری خوبی داشته باشیم و بر همین اساس شفافیت اطلاع‌رسانی برعهده رسانه‌ها و مردم در اولویت کار دانشگاه خواهد بود.
نقی‌پور با اشاره به اهمیت نیروی انسانی و کادر درمان در استان می‌‌گوید: مشورت گرفتن از نیروی انسانی و تقویت کرامت آنها اولویت دانشگاه است؛ زیرا رسیدن به موفقیت و اهداف موردنظر بدون نیروی انسانی متخصص ممکن نیست.

جلسه با نخبگان
این مسئول با تأکید بر حق اظهارنظر روسای دانشکده‌های علوم‌پزشکی تبریز و پرهیز از تک‌صدایی در مدیریت دانشگاه می‌گوید: باید در جلسات حق صحبت و اظهارنظر به نخبگان و پزشکان و روسای دانشکده‌ها بدهیم تا آنها بتوانند ایرادات و اشکالات مدیریتی را بیان کنند و بر همین اساس جلسه‌های مستمر با نخبگان، استادان، پیشکسوت‌ها و کارکنان خواهیم داشت.
نقی‌پور یکی از استراتژی‌های دانشگاه را تقویت مدیریت فرهنگی علوم‌پزشکی می‌داند و می‌افزاید: برنامه ما این است که با دانشجویان دوستی داشته باشیم و بر همین اساس در نخستین هفته آغاز به‌کار مدیریت جدید از خوابگاه‌های دانشجویی بازدید و به مشکلات آنان رسیدگی شد.

گزارش‌های سه‌ماهه
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز با بیان اینکه هر 3ماه‌ یک‌بار ارائه گزارش واحدی به وزیر بهداشت و درمان، نمایندگان مجلس، مسئولان استان، امام جمعه و رسانه‌ها ارائه می‌شود، ادامه داد: این گزارش‌ها بدون هرگونه پنهان‌کاری ارائه می‌شود؛ زیرا دانستن حق مردم است و اطلاع آنان از شرایط زمینه را برای مدیریت بهتر و جلب همراهی مردم فراهم می‌کند.
وی با تأکید بر اینکه انتقادپذیری باید در دانشگاه حاکم شود، می‌افزاید: البته نقدی به گذشته نداریم؛ زیرا مسئولان قبلی دانشگاه هم تلاش خود را کرده‌اند و ما هم باید کارهای صحیح آنها را ادامه دهیم و با پرهیز از سیاست‌زدگی برنامه‌های کاربردی را تداوم و برنامه‌های جدید را هم ارائه دهیم و در این مسیر از انتقادهای کارکنان، استادان و دانشجویان و همچنین مردم و رسانه‌ها بهره خواهیم برد.

2شهر قرمز
رئیس دانشگاه علوم‌پزشکی تبریز با اشاره به آخرین وضعیت کرونا در استان می‌گوید: 2شهر مرند و جلفا همچنان در شرایط قرمز کرونایی قرار دارند و اقدامی که در روزهای اخیر انجام شده جلوگیری از قرمز شدن شهرهای دیگر استان با تدابیر ویژه بهداشتی است و امیدواریم شرایط  استان بهتر شود.
نقی‌پور با بیان اینکه هم‌اکنون 95نفر در استان بستری هستند، می‌گوید: 149نفر از این افراد بستری کرونایی جدید هستند و 145نفر نیز در شبانه‌روز گذشته از بیمارستان مرخص شد‌ه‌اند.

واکسیناسیون 80درصدی
وی با بیان اینکه 80درصد شهروندان آذربایجان‌شرقی دوز اول و 60درصد نیز دوز اول و دوم واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند، می‌افزاید: روند کرونا در استان حالت افزایشی محسوسی ندارد و البته کاهشی هم نیست، اما توانسته‌ایم روند را تقریبا ثابت نگه داریم و امیدواریم به سمت کاهش درگیری کرونا حرکت کنیم.
نقی‌پور تأکید می‌کند که در این مسیر رعایت پروتکل‌های بهداشتی ازجمله استفاده از ماسک و واکسن زدن  شهروندان ضروری است.

این خبر را به اشتراک بگذارید