• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 16 آبان 1400
کد مطلب : 144831
+
-

تازه‌های نشر/ با کفش‌های مولانا


«با کفش مولانا در سرزمین چکمه» نوشته سیروس شاملو از سوی نشر خزه منتشر شد. این کتاب که عنوان فرعی آن «سفرهای گروه تیارت بشکه» است، شامل خاطرات و تأملات سیروس شاملو از دورانی می‌شود که در ایتالیا به‌عنوان بنیانگذار و بازیگر در گروه تئاتر سیار بشکه فعالیت داشته است. نثر طنازانه‌ او، همراه نگاه تیزبین و خلاقش، باعث شده ‌که این روایات به‌رغم تلخی برخی‌‌هایشان، شیرین باشند، خاطرات شاملو از سفرهای گروه تئاتر بشکه، اغلب داخل واگن نمایش و پیش از خواب، به‌صورت یادداشت‌های پراکنده­ یک بازیگر نوشته شده است. با کفش مولانا در سرزمین چکمه در ۱۵۲صفحه به قیمت ۴۵هزار تومان منتشر شده است.

  هانا آرنت

کتاب «هانا آرنت؛ آخرین مصاحبه و دیگر گفت‌وگوها» با ترجمه هوشنگ جیرانی از سوی نشر خزه منتشر شد. این کتاب، مجموعه‌ای است از 4 گفت‌وگو با این نویسنده و نظریه‌پرداز برجسته‌ آلمانی قرن بیستم ‌که در سال‌های ۱۹۶۴، ۱۹۷۰ و آخرین آن پیش از مرگ او در سال‌۱۹۷۳ انجام شده‌اند. هانا آرنت در این مصاحبه‌ها، درباره‌ موضوعات مختلفی دیدگاه‌ها و عقاید خود را بازتاب می‌دهد؛ از زندگی خانوادگی‌اش، فرار از آلمان نازی، مسئله‌ یهودیت، اروپای پیش از جنگ جهانی دوم و... هانا آرنت، فیلسوف و تاریخ‌نگار آلمانی - آمریکایی بود. او از مهم‌ترین اندیشمندانی بود که آرا و افکارش تأثیری ژرف در سده بیستم میلادی برجای گذاشت. وسعت دانش و عمق بینش هانا آرنت، همراه با لحن صادقانه و صمیمی او، این کتاب را به سندی ماندگار و جذاب تبدیل کرده است. «هانا آرنت؛ آخرین مصاحبه و دیگر گفت‌وگوها» در ۱۰۴صفحه، با بهای ۳۵هزار تومان به چاپ رسیده است.

  شُکری، پسر یعقوب

«شُکری، پسر یعقوب» رمانی است نوشته سیامک ایثاری. داستان رمان برشی از دوران جنگ عراق علیه ایران است. شخصیت اصلی داستان، شُکری که در بحبوحه جنگ به زادگاهش بازگشته، شاهد حملات به دزفول، این شهر زیبای جنوبی و آسیب‌دیدگی میراث باستانی آن است.
سیامک ایثاری در دومین رمان خود باز هم از جنوب می‌گوید و از جنگ. این رمان 208صفحه‌ای 60هزار تومان قیمت دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید