• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
پنج شنبه 13 آبان 1400
کد مطلب : 144650
+
-

ادامه رکوردشکنی اتریوم

اتریوم، دومین ارز دیجیتال بزرگ جهان، روز چهارشنبه به بالاترین سطح خود رسید و توانست رکورد جدیدی را به ثبت برساند. به گزارش رویترز، توکن اتر که زیربنای شبکه بلاک‌چین اتریوم است، در ساعات آسیایی تا 4643دلار افزایش یافت و از 4600دلار روز قبل‌تر گذشت و سود هفته‌اش را به بیش از 10درصد رساند. طی روزهایی که بیت‌کوین، بزرگ‌ترین ارز دیجیتال جهان، رکورد جدیدی را بر جای گذاشته است، دیگر توکن‌های موجود در لایه پایه شبکه‌های بلاک‌چین، معروف به شبکه‌های لایه یک، شتاب زیادی پیدا کرده‌اند.
دنی چونگ، مدیر اجرایی پلتفرم ردیابی دارایی‌های غیرمتمرکز Tranchess که انتظار دارد در این 3ماهه سود بیشتری داشته باشد، گفت: «همبستگی کریپتو با سهام و احساسات ریسک بالایی به‌وجود آورده است. برای تصمیم‌گیری در مورد استراتژی حرکت، باید پرسید چه چیزی می‌تواند قیمت را پایین بیاورد؟» بیت‌کوین در سال‌ جاری حدود 117درصد افزایش قیمت داشته و این در حالی است که ارزش اتریوم، در این سال 6برابر شده است. رایان راباگلیا، مدیرعامل و رئیس تجارت جهانی در پلتفرم دارایی دیجیتال OSL نیز می‌گوید: «از زمان برگشت بازار در پایان سپتامبر، قدرت اتر، بیت‌کوین و سایر رمزارزهای بزرگ در حال حرکت روبه‌جلوست. اتریوم برنده آشکار لایه‌های یک بوده است، زیرا ما معتقدیم که تغییری اساسی در افزایش بالقوه طولانی‌مدت احساسات بازار خواهد بود. اتریوم همچنین به ایفای نقش اصلی در NFT و اکوسیستم متاورس ادامه خواهد داد.»
جریان مداوم اخبار در مورد پذیرش ارزهای دیجیتال توسط بانک‌ها، رشد توکن‌های غیرقابل تعویض(NFT) در پلتفرم‌های بازی‌های مجازی، راه‌اندازی صندوق‌های ETF ایالات متحده مبتنی‌بر معاملات آتی بیت‌کوین و نیاز سرمایه‌گذاران به تنوع در یک محیط نرخ بهره نامشخص، چندین رمزارز ازجمله بیت‌کوین و اتریوم را به جلو هل داده است. توکن‌های کوچک‌تر نیز پس از تغییر نام تجاری فیسبوک به متا برای تمرکز بر ساخت «متاورس»، شاهد افزایش علاقه‌مندی بوده‌اند. در همین حال بانک مشترک‌المنافع استرالیا به‌عنوان بزرگ‌ترین بانک این کشور دیروز(چهارشنبه) اعلام کرد که نخستین بانک استرالیایی خواهد بود که خدمات مربوط به ارزهای دیجیتال را به مشتریان خرد ارائه می‌دهد.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :