• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 12 آبان 1400
کد مطلب : 144572
+
-

با مردم/ ساماندهی معتادان و کارتن‌خواب‌ها در دستور کار باشد

با توجه به سرمای تدریجی هوا ساماندهی معتادان و کارتن‌خواب‌هایی که زیر و بالای پل‌ها و مخروبه‌ها سکونت دارند در دستور کار مدیران دلسوز شهرها قرار بگیرد تا سوز و سرما بلایی سر این افراد نیاورد. از سوی دیگر با ساماندهی این افراد چهره شهرها بهتر و روح امید و نشاط در جامعه فراگیر می‌شود.
صبحی از تهران

  چرا به فکر مردم نیستند؟
برای من و بسیاری از مردم این سؤال همیشه مطرح بوده است که واقعا چرا بعضی از مسئولین به فکر مردم نیستند. انتظار می‌رود که مسئولان فعلی بیش از هر چیز به فکر مردم و حل مسائل و مشکلات آنها به‌خصوص گرانی باشند.
بلیغیان از اصفهان

  سطل‌های زباله خیابان موسیوند نیازمند شست‌وشوی سریع
به‌نظر می‌رسد شهرداری‌های برخی مناطق شست‌وشوی سطل‌های زباله را انجام نمی‌دهند یا اصلا در دستور کار ندارند. سطل‌های زباله خیابان شریعتی بالاتر از پل رومی نبش خیابان موسیوند بسیار بدبو و آلوده هستند و بوی آنها تا چند صدمتری به مشام می‌رسد. از مسئولان تقاضا داریم به این موضوع رسیدگی کنند.
دشتی از تهران

  حقوق و مزایای زنان سرپرست خانوار کافی نیست
درباره مشاغل زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست اعم از مشاغل خانگی و اداری اشاره به این مسئله بسیارمهم ضروری است که این عزیزان حکم و نقش مردان را دارند و سرپرستی اعضای خانواده خود را به دوش کشیده‌اند، لذا انصاف و روا نیست حقوق و مزایا و بیمه به آنان ناقص پرداخت شود. این قشر به اندازه کافی از زندگی خود در رنج هستند.
شیخی از رودبار

  چرا نمایندگان مجلس تن به استخدام در وزارت نفت داده‌اند
متأسفانه جناب آقای زنگنه در دوران تصدی وزارت نفت، 60نماینده مجلس را به استخدام شرکت نفت درآورده‌اند. این کار ایشان غیراخلاقی و ناعادلانه است اما سؤال اینجاست که چرا نمایندگان مردم که منتخب و مورد اطمینان جامعه هستند و خودشان حقوق و مزایای خوبی دارند تن به این کار داده‌اند؟ آیا‌ شأن نمایندگی کمتر از کارمندی در وزارت نفت است؟
گرگانی از تهران

  نظارت بر اغذیه‌فروشی‌ها و رستوران‌ها رنگ باخته است
به‌نظر می‌رسد نظارت بر اغذیه‌فروشی‌ها و رستوران‌ها بسیار ضعیف است زیرا در سال‌های اخیر اغلب مردم به علل مختلف ازجمله نامرغوب بودن مواد غذایی و خوراکی‌ها و تقلب و دستکاری عمدی یا غیرعمدی مواد غذایی توسط بعضی اغذیه‌فروشی‌ها و رستوران‌ها، دچار سوء‌هاضمه با درجات کم و زیاد شده‌اند. در این مسیر نظارت‌ها باید بسیار سختگیرانه و مستمر باشد تا کسی جرأت تخلف پیدا نکند و با خاطیان نیز برخورد قانونی و شدید صورت بگیرد تا مواردی از این دست کمتر شود.
محمودی از اصفهان

  شرایط دیدار مردم با مدیران شهری تسهیل شود
با توجه به اینکه اکثر مدیران ارشد شهرداری در شهرداری مرکز و سازمان ترافیک و شهرسازی مستقر هستند، مدیران ارشد شهری دستور دهند جلوی ورود شهروندان به مراکز مذکور گرفته نشود تا مردم بتوانند مشکلات خود را بدون واسطه و مستقیما به مدیران ارشد بگویند. بی‌شک با این کار جلوی بسیاری از مفاسد گرفته می‌شود و البته اگر شورای شهر هم این کار را انجام دهد که بسیار کار‌ساز است.
 تهرانی از تهران

  مرز دوکوهانه در نهبندان چه زمانی فعال می‌شود؟
مدت‌هاست قرار شده مرز دوکوهانه در شهرستان نهبندان خراسان‌جنوبی بازگشایی شود تا رونقی در اقتصاد مردم منطقه ایجاد شود. مسئولان قول داده بودند هر 4معبر خراسان جنوبی به سمت افغانستان بازگشایی شوند. معبرهای ماهیرود و یزدان بازگشایی شده اما باقی معبرها فعال نیستند. این در حالی است که در مرز دوکوهانه امکانات و زیرساخت‌های خوبی فراهم است و در زمان استقرار دولت قبلی افغانستان اقدامات خوبی هم انجام شد ولی این مرز بازگشایی نشد. و البته مرز گلورده هم همین وضع را دارد. بی‌شک فعال‌شدن معابر مرزی دوکوهانه و گلورده می‌تواند باعث رونق مبادلات خرده‌فروشی برای مردم مرزنشین و تحول اقتصادی در معیشت آنها شود.
سلطانی از نهبندان

  پایانه اتوبوس‌های زرین‌آباد به زنجان بلاتکلیف است
راه‌اندازی محلی برای استقرار اتوبوس‌های بین شهری زرین‌آباد ایجرود به زنجان و بر عکس می‌تواند به مشکلات مسافران این مسیر پایان دهد. به‌خصوص درنظر گرفتن پایانه ثابت و مستقرکردن ناظر می‌تواند جلوی نابسامانی حرکت و کرایه‌های متغیر را بگیرد و از ادامه حرکات خودسرانه برخی رانندگان جلوگیری کند. مسئولان مدام توپ را در زمین یکدیگر می‌اندازند و  می‌گویند شهرداری زنجان باید زمین اختصاص دهد و مسئولان زنجانی هم کم‌کاری مسئولان ایجرود را عامل نابسامانی می‌دانند. آیا ایجاد یک پایانه مسافربری از سوی شهروندان ایجرود خواسته زیادی است؟ در شرایطی که برخی تاکسی‌ها تا کرایه‌های 30هزار تومانی هم طلب می‌کنند.
 علیمی از ایجرود زنجان

این خبر را به اشتراک بگذارید