• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
چهار شنبه 12 آبان 1400
کد مطلب : 144559
+
-

زیر یک خم/ باز هم تغییر در قوانین کشتی

محسن محمود  صفری - خبرنگار

انتخابات هیأت‌رئیسه اتحادیه جهانی کشتی پیش از آغاز رقابت‌های کشتی زیر 23سال قهرمانی جهان‌2021 در بلگراد پایتخت صربستان برگزار شد. در پایان این انتخابات از مجموع 104رأی، فؤاد مسکوت از مراکش با 81رأی، میخاییل مامیاشویلی از روسیه با 80رأی، دون ریان از کانادا با 71رأی، پدرو گاما فیلهو از برزیل با 65رأی، آخروجان روزیف از ازبکستان با 65رأی و لوچیو کانوا از ایتالیا با 51رأی به‌ترتیب صاحب بیشترین آرا برای عضویت در هیأت‌رئیسه شدند. میخاییل مامیاشویلی که ریاست فدراسیون کشتی روسیه را نیز بر عهده دارد، درباره تحولات آینده کشتی گفت: «تغییرات اساسی در قوانین ایجاد نمی‌شود و وزن‌ها ثابت می‌ماند. اما قوانین جدی پیش‌بینی شده است که برنامه‌ریزی شده و در درجه اول به نفع کشتی‌گیران خواهد بود. در دوران رهبری لالوویچ، کشتی توانست در سخت‌ترین چالش‌ها مقاومت کند. با تکیه بر حمایت فدراسیون‌ها و موضع فعال توانستیم از این دوران سخت عبور کنیم.»

وعده مبارزه با کشتی‌گیر المپیکی
زاگیر شاخیف، دارنده مدال طلای جهان در مسابقات نروژ در دور رفت لیگ برتر ایران، برای تیم ستارگان ساری روی تشک رفت. این کشتی‌گیر روس نقش بسزایی در پیروزی تیمش مقابل تیم قدرتمند صنایع مازندران داشت. شاخیف که در فینال جهانی امیرمحمد یزدانی را در همان 3دقیقه اول مبارزه با امتیاز عالی شکست داده بود، در لیگ هم مقابل فرزاد عموزاد به برتری رسید. شاخیف در مصاحبه با یک رسانه روسی عنوان کرده: «به من گفتند مرتضی قیاسی که در المپیک توکیو هم حضور داشت، با من مبارزه می‌کند اما فرزاد عموزاد که در وزن 65کیلوگرم جزو 3نفر برتر ایران است، با من کشتی گرفت. من باید تنها 2مبارزه در مرحله مقدماتی برگزار کنم. مسابقه بعدی‌ام 2هفته دیگر برگزار می‌شود و در این مدت اجازه دادند به خانه بروم.» به‌نظر می‌رسد مرتضی قربانی، سرمربی تیم ستارگان ساری قصد دارد مجددا از شاخیف در مقابل تیم صنایع استفاده کند تا پیروزی آنها در 65کیلوگرم در دور برگشت هم تضمین شده
 باشد.

گلایه گرایی از مسئولان شیراز
محمدرضا گرایی در طول 2‌ماه توانست طلای بازی‌های المپیک توکیو و مسابقات جهانی کشتی فرنگی را کسب کند و حالا از عمل‌نکردن مسئولان شیراز به وعده‌هایشان گلایه دارد. گرایی در این‌باره گفته است: «متأسفانه تا این لحظه مسئولان شیراز به آنچه قول داده بودند، عمل نکردند. گفته بودند 750میلیون تومان به طلایی‌های المپیک پاداش می‌دهیم اما نصف آن را دادند. به‌عنوان نخستین ورزشکار ایران در یک سال به 2طلای المپیک و جهان رسیدم اما باز هم خبری از حمایت مسئولان شیراز نیست.» محمدرضا گرایی به همراه برادر بزرگ‌‌ترش در مسابقات جهانی نروژ نیز حاضر بودند که در نهایت موفق شدند به مدال‌های طلا و برنز جهان برسند.







 

این خبر را به اشتراک بگذارید