• پنج شنبه 27 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 8 ذی القعده 1445
  • 2024 May 16
سه شنبه 11 آبان 1400
کد مطلب : 144510
+
-

پاسخ مسئولان/ سوابق رزمندگی سربازان کمیته و ژاندارمری چگونه قابل احراز است

معاونت اجتماعی ناجا - مرکز اطلاع‌رسانی و ارتباطات، پیرو انتشار پیام مردمی با موضوع «سوابق رزمندگی رزمندگان ژاندارمری و کمیته که در نیروی انتظامی ادغام شده‌اند از کجا باید احراز شود» در ستون با مردم روز 28مهر پاسخ داده است: 
  به استناد سیاست شماره یک سند راهبردی خدمات‌رسانی به رزمندگان و دستورالعمل صدور کارت ایثار رزمندگان، مشمولان دریافت کارت ایثار رزمندگی کسانی هستند که در فاصله زمانی 31/06/1359تا 29/05/1367در مناطق «جنگی و درگیر امنیتی» استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و بوشهر، حداقل به‌مدت45 (چهل و پنج) روز خدمت نموده‌اند. این مهم در نیروی انتظامی ‌از سال گذشته آغاز شده و مشمول کارکنان کادر و وظیفه نیروی‌های انتظامی وقت (ژاندارمری، شهربانی و کمیته انقلاب اسلامی) می‌شود که عده کثیری از این عزیزان با مراجعه به یگان‌های ناجا درصورت داشتن شرایط، نسبت‌به صدور کارت رزمندگی آنان اقدام شده است.
  ملاک صدور کارت رزمندگی، درخواست فرد رزمنده، اعم از کادر و وظیفه است. سربازان وظیفه واجد شرایط می‌توانند برای پیگیری و صدور گواهی حضور در جبهه (مناطق جنگی و درگیر امنیتی) به فرماندهی انتظامی استانی که کارت پایان خدمت را دریافت نموده‌اند و یا به معاونت نیروی انسانی فرماندهی انتظامی استان محل سکونت خود مراجعه و هرگونه اسناد و مدارکی را که مؤید حضور آنان در مناطق جنگی و درگیر امنیتی است ارائه نمایند تا موضوع طی مکاتبه‌ای به استان محل دریافت کارت پایان‌خدمت شخص، ارسال و درخصوص درخواست آنان برای صدور گواهی حضور در جبهه اقدام لازم معمول گردد.
  اسناد و مدارک مورد نیاز برای تأیید مدت حضور در جبهه سربازان وظیفه، شامل: کارت پایان‌خدمت، گواهی خدمت در مناطق جنگی و امنیتی درگیر، برگه‌های ماموریت، تشویق‌نامه‌هایی که صادر شده و... است.
  براساس سیاست ابلاغی ستاد کل نیروهای مسلح به‌منظور رفع مشکلات آن دسته از کارکنان وظیفه که هم‌اکنون دستیابی به سوابق آنها مقدور نیست، کمیسیونی در فرماندهی انتظامی استان‌ها با مسئولیت شخص فرمانده تشکیل و به استناد اسناد و مدارک ارائه‌شده تصمیم‌گیری و گواهی حضور در مناطق جنگی و درگیر امنیتی صادر می‌گردد.
  همچنین کلیه سربازان وظیفه علاوه بر مدارک فوق‌الذکر می‌بایست برای تشکیل پرونده و صدور کارت ایثار رزمندگی، اسناد و مدارک زیر را به همراه داشته باشند: اصل شناسنامه رزمنده و کارت ملی رزمنده و عائله، یک قطعه عکس 3در 4 با زمینه سفید از رزمنده، آدرس، کدپستی، شماره‌تلفن و... رزمنده

این خبر را به اشتراک بگذارید