• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
دو شنبه 10 آبان 1400
کد مطلب : 144348
+
-

تپش قلب نامنظم بارسا

آگوئرو مثل بارسلونا با مشکل تنفسی و قلبی روبه‌رو شد

تپش قلب نامنظم بارسا

سرخیو آگوئرو حاضر نشد قراردادش با سیتی را تمدید کند تا بتواند به‌طور رایگان به بارسلونا برود و در کنار دوستش مسی به فوتبال ادامه دهد. او حاضر شد برای پیوستن به تیم بحران‌زده از نظر اقتصادی، دستمزدش را کاهش دهد. بدشانسی‌اش تنها این نبود که در بدو ورود دچار مصدومیتی شدید شد و 3‌ماه از کار با توپ محروم ماند؛ بدشانسی این بود که به محض پیوستنش به بارسلونا، مسی پس از 19سال بارسا را ترک کرد و به پاری‌سن‌ژرمن رفت. حتی در هفته‌های اخیر شنیده شده که مسی از مقامات باشگاه پاریسی خواسته ایکاردی را با آگوئرو معاوضه کنند. با این‌حال به‌نظر نمی‌رسد چنین کاری برای پی‌اس‌جی به‌صرفه باشد. آگوئرو که در بازگشت به فوتبال توانست در ال‌کلاسیکو گل بزند، باز هم نتوانست برای نخستین‌بار در عمرش رئال مادرید را ببرد. او در بازی با تیم ضعیف آلاوس در ترکیب ثابت بود اما بازهم دچار مشکل شد. آگوئرو که 10بازی اول بارسا را از دست داده بود، در نخستین حضور خود در ترکیب ثابت بارسا در نوکمپ، تنها 42‌دقیقه برابر آلاوس دوام آورد و در حالی ‌که به‌نظر می‌رسید مشکل تنفسی دارد، زمین را ترک کرد. باشگاه بارسلونا اعلام کرده سرخیو آگوئرو به‌دلیل ناراحتی در قفسه سینه، برای معاینه قلبی و انجام آزمایش‌های لازم در بیمارستان بستری شده و مدت‌زمان دوری این بازیکن از میادین، پس از به پایان رسیدن مراحل آزمایش‌ مشخص می‌شود. 
سرخی بارخوان، سرمربی موقت بارسلونا بعد از بازی گفت: «سرخیو به من گفت که کمی سرگیجه دارد. متوجه شدم که شرایطش برای ادامه بازی مناسب نیست و تعویضش کردم. بعدا فهمیدم که او را به بیمارستان رسانده‌اند.» گویا مشکل او تپش قلب بوده که فعلا برطرف شده. شاید برای احتیاط فعلا به این بازیکن بازی نرسد. اتفاقی که در یورو برای اریکسن دانمارکی افتاد، همه را محتاط کرده است. اریکسن که اکنون شرایط بازی را دارد، قادر به حضور در ترکیب اینتر نیست چون قوانین سری‌آ اجازه نمی‌دهد او به فوتبال حرفه‌ای بپردازد. برای همین باشگاه اینترمیلان موافقت کرده قرارداد با این بازیکن فسخ شود و اریکسن بتواند در لیگی دیگر به فوتبالش ادامه دهد. 
دوربین‌ها ثبت کردند که آگوئرو از ناراحتی در عضلات ران خود رنج می‌برد و قبل از تنگی نفس خواهان تعویض بود. یعنی اگر مشکل تپش قلب او هم برطرف شده باشد، مصدومیت و ناراحتی ران جدی به‌نظر می‌رسد.
از وضعیت آگوئرو که فاصله بگیریم، به آمار و ارقام منفی می‌رسیم که بارسا یکی پس از دیگری ثبت می‌کند. بارسا در 4‌بازی اخیر فقط 3گل زده است. ترشتگن هم دیگر دیوار برلین نیست و هم‌راستا با خط دفاعی مدام اشتباه می‌کند. او و مدافعان بارسا در 14‌بازی، 3‌کلین‌شیت داشته‌اند. بد نیست بدانید در 5بازی اخیر، بارسا با نخستین ضربه در چارچوب حریف، گل دریافت کرده؛ مقابل بنفیکا، والنسیا، رئال مادرید، رایووایکانو و آلاوس. از همه مهم‌تر اینکه بارسلونا در 11بازی آخر خود فقط 3‌پیروزی کسب کرده است. تعداد امتیازات بارسلونا تا هفته یازدهم در 5 فصل اخیر؛ 31متیاز در فصل18-2017، 24‌امتیاز در فصل19-2018، 22امتیاز در فصل20-2019، 17امتیاز در فصل21-2020 و 16امتیاز در فصل جاری.

این خبر را به اشتراک بگذارید