• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 10 آبان 1400
کد مطلب : 144339
+
-

زیر حلقه/ کرمانی‌ها

افشین رضاپور - کارشناس بسکتبال

تیم‌های کرمانی در لیگ بسکتبال ایران جولان می‌دهند. امسال 3تیم مس رفسنجان، مس کرمان و نظم‌آوران سیرجان با آمادگی وارد بازی‌ها شده‌اند. مس و نظم‌آوران از مدت‌ها قبل از آغاز مسابقه‌ها تمرینات‌شان را از سر گرفته بودند و هر یک با 2‌بازیکن خارجی به میدان آمدند. تمرین‌های زودهنگام، استخدام خارجی‌ها و جذب بازیکنان مطرح داخلی، از عزم کرمانی‌ها برای این فصل خبر دارد. اوضاع 2‌تیم مس و نظم‌آوران رو به بهبود است. تیم رفسنجانی به‌دلیل درگیری بازیکنان با کرونا هنوز به میدان نرفته اما پوینت‌گارد آمریکایی، چهره تیم را به نسبت فصل قبل متحول می‌کند. به لحاظ تعداد مسابقه‌ها، تیم‌های کرمانی بعد از تهرانی‌ها در رتبه دوم بازی‌ها جای دارند.

رونمایی
از پیراهن تیم ملی بسکتبال زنان   رونمایی شد. این تیم برای شرکت در مسابقه‌های دسته2 آسیا روانه اردن می‌شود تا بخت خود را برای ایستادن روی سکوی نخست و راهیابی به مسابقه‌های سطح Aآسیا آزمایش کند. پیراهن تیم ملی در مراسم رونمایی بدون هیچ تغییری با طرح پیشین به نمایش درآمد و همین نکته سبب ابراز تعجب خیلی‌ها شد که دلیل رونمایی با البسه تکراری چیست؟ تجربه‌های تکراری در مراسم رونمایی از البسه برای المپیک گرفته تا تیم‌های ملی نشان داد استعدادی در طراحی یا ابتکار مدل خاص  نداریم.

با تجربه‌ها
هر روز می‌شنویم که جوانان خوبی در مسابقه‌های بسکتبال باشگاه‌های ایران داریم. اما برخلاف این تعبیر، درخشش بازیکنان باتجربه را بیشتر می‌بینیم. بازیکنانی که 10سال پیش نیمکت‌نشین بودند، الان با سن و سال بالاتر به‌جای بازنشستگی در ترکیب ثابت تیم‌های خود جای دارند! یکسری هم مثل مهدی کامرانی و اصغر کاردوست در 36و 40سالگی همچنان می‌درخشند. هفته گذشته کامرانی رودرروی تعدادی جوان در تیم اکسون ایستاد و با درخشش خود مانع از باخت مهرام شد. کاردوست هم با مس کرمان مقابل سنترهای جوان‌تر که سابقه بازی ملی دارند، از سد شهرداری گرگان مدافع عنوان قهرمانی گذشت. بازیکنان جوان باید در عمل برتری خودشان را نشان دهند وگرنه با حرف کسی بازیکن نشده است.


 

این خبر را به اشتراک بگذارید