• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 9 آبان 1400
کد مطلب : 144280
+
-

با مردم/ 20روز معطلی برای اعلام جواب عدم‌سوء‌پیشینه


حدود 20روز قبل برای گرفتن گواهی عدم‌سوء‌پیشینه برای احراز شغلی که قرار است در آن مشغول به‌کار شوم، ‌مراجعه کردم و طبق روال قرار بود طی 3 تا 5 روز گواهی آن از طریق پست به دستم برسد. بعد از 20روز هنوز پاسخی نگرفته‌ام و در مراجعات مکرر به نیروی انتظامی متوجه شدم این مشکل من نیست و عده بسیاری مانند من برای گرفتن گواهی، روزهای متمادی معطل شده‌اند. یکی از کارمندان آنجا در لفافه به ما گفت که سیستم‌ها دچار مشکل شده است. آیا خرابی سیستم‌ها دلیل می‌شود که من و امثال من کارمان این میزان عقب بیفتد و چه‌بسا باعث شود شغل مورد نظرمان از دست برود؟
فاطمی از تهران

  ‌ بازگشایی مدارس تا واکسیناسیون 80درصد، انجام نشود
با خیابان‌های پرازدحام، کرایه سنگین، ‌رعایت ضعیف پروتکل‌ها، ‌درآمد ناچیز و خطر شیوع مجدد کرونا چه اصراری است که مدارس بازگشایی شوند. از مسئولان استدعا داریم تا واکسیناسیون 80درصدی، بازگشایی‌ها را به تأخیر بیندازند.
محمودی از کرمان

  کمیته امداد می‌گوید برای درمان هزینه کن، فاکتور بیاور
کارگر از کارافتاده بدون بیمه و تحت پوشش کمیته امداد هستم که به‌دلیل شکستگی لگن خاصره و آسیب‌دیدگی ستون فقرات نیازمند ادامه درمان هستم. کمیته امداد عنوان می‌کند شما هزینه کنید و فاکتور بیاورید تا بپردازیم. سؤال این است فرد زمینگیری مثل من که اعتباری هم ندارد به چه‌کسی رو بیندازد که پولی به او قرض دهند که هزینه کند تا فاکتور بیاورد؟ اگر پولی داشتم که اصلا نیاز به این زیر دین رفتن‌ها نبود. واقعا این روال عادلانه است؟
مددجوی کمیته امداد از تهران

  تبلیغات برای جایزه 50میلیونی سراب است
یکی از فروشگاه‌های زنجیره‌ای با تبلیغات گسترده برای فروش و تطمیع بیشتر مشتریان خود، با حداقل خرید یکصدهزارتومانی، وعده جوایز روزانه 50میلیون تومان را می‌دهد که صحت آن به‌شدت مورد تردید است زیرا امکان ورود به سامانه قرعه‌کشی این فروشگاه در حد صفر است و لااقل برای همگان میسر نیست.
محمود بلیغیان‌ از اصفهان

  ‌ هنوز به روال حکم قدیمی برایم حقوق می‌ریزند
بازنشسته وزارت بهداری هستم که در تاریخ پانزدهم تیر‌ماه امسال حکم حقوقی جدید ازطرف سازمان مربوطه برایم صادر شده اما پس از گذشت 4‌ماه هنوز حقوق قبلی را به حسابم واریز می‌کنند. نمی‌دانم با این حقوق ناچیز تا کی در برابر گرانی باید صبور باشیم؟
غریب‌نواز از تهران

   گرانی لوازم خانگی از عوامل تأخیر در ازدواج است
اگر قبلا فقط مشکل مسکن و مراسم و... عامل تأخیر در ازدواج بود امروز باید گرانی لوازم خانگی را نیز از موانع ازدواج برشمرد. ممنوعیت واردات و گرانی لوازم خانگی داخلی بیش از هر قشری روی زوج‌های جوان و در آستانه ازدواج مؤثر است. امیدمان از همه ناامید شده حتی نمی‌توانیم لوازم خانگی که ضروری است تهیه کنیم.
سپیدیاری از تبریز

  ‌ داروها در داروخانه‌های مختلف تفاوت قیمت چشمگیری دارند
بعضی داروخانه‌ها در تهران قیمت داروها را به دلخواه خودشان بفروش می‌رسانند، به‌گونه‌ای که نرخ فروش یک دارو در نقاط مختلف شهر تفاوت زیادی دارد. آیا هیچ نظارتی بر این مدل داروفروشی نیست؟
میریان از تهران

  شرکت‌های سازنده لوازم خانگی به تعهد خود عمل نمی‌کنند
چندی قبل یک دستگاه یخچال برند داخلی که بسیار تبلیغات می‌کند سفارش دادیم و قرار شد اقساط آن از حقوق ماهانه پدر بازنشسته‌ام کسر شود. مدتی گذشت و خبری از تحویل یخچال نشد، اکنون هم که چیزی به آغاز پرداخت اقساط نمانده همچنان یخچال تحویل ما نشده است و شرکت عنوان می‌کند بیایید به جای آن یخچال دیگری ببرید. سؤال این است اگر آن مدل یخچال را نداشته‌اند چرا ثبت سفارش کرده‌اند و اگر داشته‌اند چرا از تحویل آن طفره می‌روند. برخی سفارش‌دهندگان نیز می‌گفتند که به آنها گفته‌اند بروند برای تحویل مدل ثبت‌نامی دلخواهشان 6‌ماه دیگر بیایند. آیا این رسم مشتری‌مداری است؟ آن‌هم در مورد مشتریانی که به برندهای ایرانی اعتماد کرده‌اند؟
محمدی از کرج

  پارک بزرگراه دوران در تاریکی
روشنایی پارک بزرگراه دوران در اتوبان یاسینی بسیار کم و در حد ناچیز است به‌گونه‌ای که تردد در پارک به‌خصوص شب‌ها می‌تواند خطرناک باشد. لطفا به این موضوع توجه شود.
عزیزی از تهران

  ‌ تحویل اسناد پزشکی بازنشستگان اهواز ضروری است
مدت‌هاست اعلام می‌شود کارها تا حد امکان غیرحضوری انجام شود. اکنون با وجود ورود به پیک ششم کرونا در برخی شهرها تحویل اسناد پزشکی بازنشستگان مربوط به بیمه‌تکمیلی آنها فقط به‌صورت حضوری میسر است و بازنشستگان اهوازی در فضایی بدون رعایت پروتکل‌ها و مملو از جمعیت مجبور به حضور در خیابان آزادگان که محل تجمع ارزفروشان اهواز نیز است، می‌شوند و برای دریافت رقمی نه چندان قابل توجه چه بسا کرونا و آنفلوآنزا بگیرند.
سیدی از اهواز

این خبر را به اشتراک بگذارید