• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 9 آبان 1400
کد مطلب : 144278
+
-

قاتل خاموش، جان ۳ اردبیلی را گرفت

رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان اردبیل از مرگ ۳نفر بر اثر مسمومیت با گاز مونواکسید کربن در اردبیل خبر داد.
به گزارش همشهری، مجیدمحمد غریبانی در این‌باره گفت: بامداد شنبه ۸آبان ماه، بر اثر یک فقره حادثه گازگرفتگی در یکی از روستا‌های حومه اردبیل ۳نفر از شهروندان جان خود را از دست دادند.
وی در تشریح جزئیات این حادثه گفت: ساعت ۳۰دقیقه بامداد طی تماس با اورژانس، یک مورد حادثه مسمومیت با گاز مونواکسید کربن در روستای شیران اردبیل اعلام و بلافاصله آمبولانس۱۱۵ به محل حادثه اعزام شد که بعد از اعزام معلوم شد ۳نفر در این حادثه جان خود را از دست داده‌اند. رئیس مرکز فوریت‌های پزشکی استان با اشاره به فرا رسیدن فصل سرما و افزایش استفاده از وسایل گرمایشی ادامه داد: مسمومیت ناشی از گازگرفتگی می‌تواند به شکل موارد بسیار متفاوت در افراد نمایان شود، اما شایع‌ترین آنها علائمی شبیه سردرد، سرگیجه، افزایش شدید ضربان قلب در ابتدا، وزوز گوش و خواب‌‎آلودگی، تهوع، استفراغ، تپش قلب، کاهش سطح هوشیاری، آسیب‌های دائمی به سیستم عصبی و کماست که در نهایت موجب مرگ می‌شود.
غریبانی از شهروندان خواست درصورت بروز گازگرفتگی و یا احساس علائم مسمومیت ناشی از وسایل گرمایشی هرچه سریع‌تر با مرکز فوریت‌های پزشکی115 استان اردبیل تماس بگیرند.

این خبر را به اشتراک بگذارید