• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 9 آبان 1400
کد مطلب : 144277
+
-

طرح ضربتی برای برخورد با سارقان کیف و موبایل


رئیس پلیس آگاهی ناجا از اجرای طرح ضربتی برخورد با سارقان کیف قاپ و موبایل قاپ خبر داد و گفت: پلیس در برخورد با مجرمانی که امنیت مردم را به خطر می‌اندازند، مماشات نخواهد کرد.
به گزارش همشهری، ‌سردار محمد قنبری در این‌باره گفت: در راستای تشدید مبارزه با هرگونه سرقت، طرح مقابله‌ای با استفاده از امکانات و رصد اطلاعاتی مجرمان سابقه‌دار در سطح استان‌های هدف به مرحله اجرا درآمد. وی افزود: در نتیجه اجرای طرح یادشده، ۲۹۳فقره سرقت به روش قاپ زنی کشف و تعداد ۱۴۷سارق کیف قاپ و موبایل قاپ که بیشتر آنان حرفه‌ای بودند نیز دستگیر و برای طی مراحل قانونی، تحویل مراجع قضایی شدند. این مقام انتظامی با بیان اینکه ان‌شاءالله با مجازات سریع و قاطع این مجرمان بازدارندگی عمومی ایجاد خواهد شد، خاطرنشان کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با تسلط و انجام اقدامات تخصصی، حرکات مجرمان به‌ویژه افراد سابقه‌دار را زیرنظر داشته و با سارقینی که به جان و مال مردم تعدی می‌کنند، به‌شدت برخورد خواهد کرد. سردار قنبری در پایان از مردم خواست توصیه‌های پلیسی در نگهداری صحیح اموال را مورد توجه قرار داده و به‌منظور دستگیری هرچه سریع‌تر مجرمان، موارد مشکوک را در اسرع وقت با مرکز فوریت‌های پلیس۱۱۰ درمیان بگذارند.

 کلاهبرداری میلیاردی از دختران جوان به بهانه ازدواج و کنسرت
3جوان شیاد که با وعده‌هایی مثل ازدواج و برگزاری کنسرت 13دختر جوان را فریب داده و دست به کلاهبرداری میلیاردی زده بودند به دام افتادند.
به گزارش همشهری، رسیدگی به این پرونده از مدتی قبل به‌دنبال شکایت دختر جوانی در پلیس آگاهی آغاز شد. او درباره آنچه اتفاق افتاده بود به مأموران گفت: مدتی قبل از طریق یکی از دوستانم با مرد جوانی آشنا شدم. او جوان خوبی به‌نظر می‌رسید و در مدت کوتاهی اعتمادم نسبت به او جلب شد. او می‌گفت که برگزاری کنسرت سود زیادی دارد و به من پیشنهاد کرد در برگزاری یک کنسرت با او شریک شوم. من هم قبول و 240میلیون تومان به‌حساب پدر او واریز کردم، اما بعد از آن بود که او دیگر به تماس‌هایم پاسخ نداد و فهمیدم سرم کلاه رفته است. به‌دنبال این شکایت، افسران پلیس تلاش‌های خود را برای شناسایی جوان کلاهبردار آغاز کردند. آنها در نخستین گام مبلغ جابه‌جا شده را ردیابی کردند و متوجه شدند شماره کارتی که پول به آن واریز شده متعلق به پدر متهم است، اما پدر او مدتی پیش فوت شده و متهم از این شماره کارت سوءاستفاده کرده است. مأموران در ادامه با استفاده از شیوه‌ها و ترفندهای پلیسی محل تردد متهم تحت تعقیب را شناسایی کرده و سرانجام موفق شدند او را در محدوده میدان ونک دستگیر کنند.
وقتی متهم تحت بازجویی قرار گرفت علاوه بر اقرار به جرم خود مدعی شد که 2همدست دارد. به این ترتیب 2متهم دیگر نیز در تهران و کرج دستگیر شدند. بازجویی‌های تخصصی از دستگیرشدگان نشان می‌داد آنها به بهانه‌های مختلفی مثل شراکت در برگزاری کنسرت یا ازدواج دست‌کم 13دختر جوان را فریب داده و بیش از یک‌میلیارد و 600میلیون تومان از آنها کلاهبرداری کرده‌اند. براساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ، متهمان در بازداشت به‌سرمی‌برند و تحقیقات در این‌باره ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید