• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 9 آبان 1400
کد مطلب : 144254
+
-

گرینویچ/ فروش شربت رادیواکتیویته


آمریکایی‌ها در ایالت نیوجرسی بطری‌هایی حاوی مایع رادیواکتیویته یافته‌اند که به‌گفته مورخان، اهالی این منطقه در اوایل قرن بیستم این شربت‌ها را به‌عنوان دارو مصرف می‌کرده‌اند. این شربت به‌نام ریدیوتور Radithor حاوی رادیوم است و در آن دوره برای خواص درمانی آن آگهی‌های زیادی پخش می‌شده است. درمانگرها مدعی بوده‌اند که این شربت که هزاران نفر را به کام مرگ کشیده از بروز عوارضی مانند خستگی و بیماری‌هایی مانند سرطان و... جلوگیری می‌کند.

رمزارز، حرام اعلام شد

نهضت العلمای جاوای شرقی در اندونزی رمزارز را حرام اعلام کرد. به گزارش نیوز‌بیت‌کوین، این گروه رمزارز را به‌عنوان یک دارایی پذیرفته‌اند، اما به‌گفته آنها هنوز این دارایی را نمی‌توان با قوانین شرع قانونی اعلام کرد. برخی از دانشمندان مسلمان بر این باورند که خرید و فروش رمزارز شبیه قمار و طبق قوانین دینی اسلام حرام است. با این حال، نظر‌ها متفاوت است و سایر سازمان‌های اسلامی در سراسر جهان می‌گویند که قوانین اسلامی، رمزارزها را مجاز می‌داند.

آلودگی خون بلژیکی‌ها توسط کارخانه آمریکایی

پس از اینکه نمونه خون ساکنان منطقه‌ای در بلژیک آلودگی شدید ناشی از وجود مواد «پلیفلوئورالکی» (PFAS) را نشان داد، مقامات این کشور به شرکت آمریکایی 3M مراتب نگرانی خود را ابلاغ کردند. به گزارش دیلی‌میل، ‌در بیانیه‌ای که از سوی زوهال دمیر، وزیر محیط‌زیست منطقه فلاندر بلژیک منتشر شده، آمده است: «این شرکت 2روز فرصت دارد تا قاطعانه ثابت کند که ساکنان شهر زوییندرکت، حومه آنتورپ را از طریق انتشار گازهای گلخانه‌ای خود در معرض خطر قرار نمی‌دهند.»

این خبر را به اشتراک بگذارید