• پنج شنبه 28 تیر 1403
  • الْخَمِيس 11 محرم 1446
  • 2024 Jul 18
یکشنبه 9 آبان 1400
کد مطلب : 144230
+
-

اجراهای تازه در تماشاخانه‌های تهران

گلاب آدینه «بانوی محبوب من» را در تالار اصلی روی صحنه می‌برد

اجراهای تازه در تماشاخانه‌های تهران

هلیا نصیری - خبرنگار

به تعداد اجراهای پاییزی هفته به هفته اضافه می‌شود و این در حالی است که برخی از تئاترهای روی صحنه وضعیت فروش قابل‌قبولی دارند و بعضی نمایش‌ها هم با کمترین تماشاگر، اجراهای خود را ادامه می‌دهند.
هفته دوم آبان‌‌ماه با افزایش اجراها در سالن‌های نمایشی همراه است. بیشتر تماشاخانه‌های خصوصی یک یا 2نمایش را به برنامه‌های تئاتر خود اضافه می‌کنند و قیمت بلیت نمایش‌ها از کف 35هزار تومان شروع می‌شود و در برخی از سالن‌ها نیز این قیمت به 60هزار تومان می‌رسد.

بابا آدم؛ لیلی عاج
اجرای نمایش «تن‌ها» به نویسندگی و کارگردانی علیرضا معروفی که از روز ۳۱شهریور‌ماه سال‌جاری در تالارسایه مجموعه تئاتر شهر روی صحنه رفته، به‌دلیل استقبال مخاطبان تا پایان روز جمعه ۱۴آبان‌ماه به اجراهای خود ادامه می‌دهد.
نمایش «تن‌ها» هر روز ساعت۱۸:۴۵ به‌مدت ۶۰دقیقه و قیمت بلیت ۴۰هزار تومان پذیرای دوستداران تئاتر است.
نمایش «بابا آدم» به نویسندگی و کارگردانی لیلی عاج اواسط آبان در سالن چهارسو تئاتر شهر روی صحنه می‌رود.
لیلی عاج نویسنده نمایشنامه «سالی که دوبار پاییز شد» پیش از این نمایش‌هایی چون «خواب زمستانی»، «قندخون» و «کمیته نان» را روی صحنه برده است و سال گذشته نیز با نمایش «کجایی ابراهیم» در جشنواره تئاتر فجر حضور داشت.

بانوی محبوب من؛ گلاب آدینه
در 2سال اخیر بیشترین کارگردانانی که ریسک اجرا در شرایط سخت را پذیرفتند، کارگردانان جوان یا کار اولی بودند. حالا با گذشت شرایط سخت دوران کرونا کارگردانان نام‌آشنا هم برای اجرای نمایش‌های خود تمرینات‌شان را سپری می‌کنند.
نمایش «بانوی محبوب من» به‌نویسندگی آلن جی لرنر و کارگردانی و طراحی گلاب آدینه در تالار اصلی مجموعه تئاتر شهر معرفی شد. جلیل فرجاد، امیر غفارمنش، نورا هاشمی، رضا عمرانی، گلشید بحیرایی و مرتضی امینی‌تبار بازیگران این اثر نمایشی هستند. آدینه قرار است جدیدترین نمایش خود را در تالار اصلی تئاترشهر اجرا کند.

تهیه‌کنندگی نوید محمدزاده
نمایش «کلاس زندگان» به کارگردانی میلاد نیک‌آبادی در سالن سمندریان تماشاخانه ایرانشهر به صحنه خواهد رفت. این نمایشنامه بهزاد آقاجمالی برداشتی است از نمایشنامه «پانک‌راک» سایمون استیونز به تهیه‌کنندگی نوید محمدزاده.

مهدی کوشکی و اجرای نان
«لوکوموتیو» به نویسندگی و کارگردانی رضا کنگازیان از یکشنبه ۹ آبان ساعت ۱۹ در تماشاخانه مهرگان اجرا می‌شود. نمایش «نان» به نویسندگی و کارگردانی مهدی کوشکی و «برلینگتون» به نویسندگی مهام راد و کارگردانی مسعود میرطاهری از تاریخ سیزدهم آبان‌ماه در تماشاخانه ملک به صحنه می‌روند.
نمایش «برلینگتون» به کارگردانی مسعود میرطاهری از ١٣آبان ساعت١٨ روی صحنه خواهد رفت. در این نمایش سیدجواد ‌یحیوی، مسعود ‌میرطاهری، مانیا بنی‌هاشمی، مهام راد، اعظم عیوضی، مهناز خوشخو، امید دربان و پرهام صداقت بازی می‌کنند.
همچنین «نان» به کارگردانی مهدی کوشکی پس از ٧‌ماه تمرین قرار است در تماشاخانه ملک هرشب ساعت٢٠ و از تاریخ ١٣آبان‌ماه روی صحنه برود.

اجرایی از اینگمار برگمن در اهورا
مهرداد قادری هم نمایش «نقاشی روی چوب» نوشته اینگمار برگمن را دراماتورژ زده و در یک قالب متفاوت با نگاهی جدید روی صحنه برد.
این نمایش از ۱۸مهر به‌مدت ۱۵شب در سالن اهورا واقع در میدان هفت‌تیر اجرا شد. «آهو» به نویسندگی و کارگردانی پوریا گلستانی از دهم آبان‌ماه در پردیس تئاتر سپند روی صحنه می‌رود. نمایش «ببو» که اجرای آن به‌دلیل شیوع کرونا متوقف شده بود، از نهم آبان به صحنه بازمی‌گردد. مهیار شیروانی کارگردان این نمایش است که آن را در تئاتر شهرزاد بار دیگر اجرا می‌کند. «سوئیپر»، «اسلحه پدری» و «چرخش» از دیگر نمایش‌های جدیدی است که اجراهای خود را در چند روز اخیر آغاز کرده‌اند.

این خبر را به اشتراک بگذارید