• شنبه 29 اردیبهشت 1403
  • السَّبْت 10 ذی القعده 1445
  • 2024 May 18
پنج شنبه 6 آبان 1400
کد مطلب : 143980
+
-

14 اشتباه آقای نقاش

14 اشتباه آقای نقاش

آقای نقاش می‌خواسته نمایی را از بندر و ماهی‌فروش‌هایش به‌تصویر بکشد. ظاهراً هم موفق شده، اما اگر کمی دقت کنید، متوجه می‌شوید که او اطلاعات دقیق و درستی از بندرگاه نداشته است. به‌همین دلیل در نقاشی‌اش مرتکب 14 اشتباه عجیب و حتی باورنکردنی شده است!
پیش از این‌که پاسخ این معما را در بخش زیر بخوانید، خوب به نقاشی نگاه کنید و ببینید می‌توانید این اشتباه‌ها را پیدا کنید.

1. از سال 1284 میلادی، در داستان‌ها و افسانه‌ها نقل شده که یک نوازنده‌ی فلوت با نوایی سحرآمیز، موش‌های شهر را به‌دنبال خود راه انداخته و مردم شهری را از شر موش‌ها خلاص کرده است. اما در زمان حال یعنی در قرن بیست و یکم میلادی، هیچ‌کس این کار را نمی‌کند!
2. وقتی کشتی‌های ماهی‌گیری با صیدشان به‌طرف ساحل بازمی‌گردند، مرغ‌های دریایی جیغ‌جیغ‌کنان آن‌ها را همراهی می‌کنند. مرغ‌های دریایی انواع گوناگونی دارند، ولی تاکنون دیده نشده که یک طوطی با دسته‌ی مرغ‌های دریایی همراه شود!
3. وقتی کشتی‌ها می‌خواهند در میان دریا توقف کنند، لنگر می‌اندازند. اما در بندر، کار ساده‌تر است و با طناب‌های محکمی قایق‌ها و کشتی‌ها را به پایه‌های چوبی یا فلزی مخصوصی در بندر می‌بندند؛ اما هرگز لنگر را در اسکله فرو نمی‌کنند!
4. این کاکتوس دیگر این‌جا چه‌کار می‌کند؟ این فقط اشتباه آقای نقاش است که یک کاکتوس را کنار بندرگاه کشیده است.
5. با یک نگاه ساده به پای قطع‌شده‌ی این هشت‌پا یا ماهی مرکب می‌شود حدس زد که جانور کامل چه هیبت بزرگی دارد؛ چیزی به اندازه یک اتوبوس! مطمئن باشید اگر کشتی ماهی‌گیری چنین پای ماهی مرکبی پیدا کند، عکاسان، خبرنگاران و جانورشناسان کشتی را دوره خواهند کرد. به‌نظر می‌آید آقای نقاش در رعایت اندازه‌ها خیلی اشتباه کرده است.
6. در دریا و میان قایق‌ها و کشتی‌ها هم مقرراتی نظیر مقررات راهنمایی و رانندگی وجود دارد. مثلاً هر‌کشتی باید بر‌اساس جهت حرکتش در سمت راست و چپ، چراغ سبز و قرمزی نصب کند؛ البته نه یک چراغ راهنمایی مخصوص سر چهارراه!
7. بعضی از کشتی‌های غول‌پیکر مسافرتی که با آن مسافران به سفرهای دور و دراز می‌روند، درست مثل یک شهر هستند و دیدن نخل‌های سرسبز روی عرشه‌ی آن‌ها خیلی جای تعجب ندارد. اما مطمئن باشید که در هیچ‌کدام از کشتی‌های ماهی‌گیری، روی سقف کابین کاپیتان درخت نخلی کاشته نشده است!
8. صیادان برای تازه‌ماندن ماهی‌های صیدشده، آن‌ها را روی تکه‌های یخ قرار می‌دهند. اما در این جعبه برخلاف بقیه‌ی جعبه‌ها، قوطی‌های نوشابه و بستنی دیده می‌شود و صید نوشابه و بستنی از دریا، فقط می‌تواند از شوخی‌های آقای نقاش باشد!
9. جانورشناسان انواع خرچنگ‌ها را در گروه بندپایان قرار داده‌اند. عقرب‌ها هم با بدن زره‌مانندشان به این گروه تعلق دارند. اما همه‌ی 1400 نوع عقربی که تاکنون شناسایی شده، فقط در خشکی زندگی می‌کنند. عقرب دریایی هم نام یک نوع ماهی است که هیچ شباهتی به عقرب ندارد.
10. چیزی اشتباه شده؟ بله، تورماهی‌گیری. تور ماهی‌گیری آن‌قدر بزرگ است که اگر روی زمین پهن شود، به اندازه‌ی یک زمین فوتبال است. و البته هیچ صیادى در کنار بندرگاه و در این شلوغی، تور پهن نمی‌کند!
11. جای این سفینه‌ی فضایی هم در این بندرگاه نیست. این سفینه که مشابه‌اش را فقط ممکن است در فیلم‌های علمی‌تخیلی مثل «جنگ ستارگان» دیده باشید، فقط زاییده‌ی تخیل آقای نقاش است.
12. در اقیانوس‌ها موجودات عجیبی زندگی می‌کنند. بعضی‌هایشان بدن شفافی دارند و بعضی در تاریکی می‌درخشند. ماهی‌های «9 چشمی» یکی از این عجایب هستند. این ماهی‌ها بیش‌تر به کرم شباهت دارند و در‌واقع سوراخ‌های بینی و آبشش‌هایشان بیننده را به اشتباه می اندازد که تعدادی چشم اضافی دارند.
13. در کشتی‌های بزرگ بادبانی، از تنه‌ی درختان بلند به‌عنوان تیرک یا دکل استفاده می‌کنند، ولی قرارگرفتن یک درخت بزرگ با شاخه‌هایش روی عرشه، فقط می‌تواند یک اشتباه تصویری باشد!
14. همه‌ می‌دانیم که ناگت ماهی سوخاری در آب شنا نمی‌کند! و این خوراکی در رستوران‌ها و کارخانه‌های تولید موادغذایی تهیه می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید