• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
چهار شنبه 5 آبان 1400
کد مطلب : 143924
+
-

زیر حلقه/ لانگ لیست

افشین رضاپور- کارشناس بسکتبال

لانگ لیست یا همان فهرست اولیه اسامی بازیکنان در پنجره‌های انتخابی جام‌جهانی2023 به فیبا ارسال شد. مصطفی هاشمی، سرمربی تیم ملی بسکتبال گفته از 23آبان، 16یا17بازیکن را به اردو دعوت می‌کند. لانگ‌لیست تیم ملی با توجه به برگزاری لیگ قاعدتا باید از بین نفراتی که در همین دو سه بازی نشان دادند آماده‌اند، پر شده باشد. در این بین بازگشت مهدی کامرانی یا اصغر کاردوست محتمل به‌نظر می‌رسد چون هر دو در تیم‌های مهرام و مس کرمان آماده بودند. در وانفسای سازندگی در بسکتبال و نداشتن پوینت گارد شش‌دانگ، هنوز کامرانی در تیم ملی جا دارد یا کاردوست که در غیاب حامد حدادی، بهترین جایگزین است.

آلبوم قدیمی
مسابقه ذوب‌آهن و شهرداری که دوشنبه در لیگ برگزار شد و با پیروزی شهرداری همراه بود، تصویری از خاطره بازی با 2 تیم بود که سال‌هاست در ذهن علاقه‌مندان به جا مانده. تیم‌های اصفهانی و گرگانی، قدیمی‌ترین و از باثبات‌ترین تیم‌های بسکتبال باشگاه‌های ایران هستند. ذوب‌آهن سال1354در نخستین دوره لیگ ایران تیم داشت و گرگانی‌ها با پرسپولیس و شاهین تا سال1368و شهرداری از دهه70 تاکنون. ذوب‌آهن طی 35دوره گذشته بازی‌های لیگ؛ 7دوره در دهه70قهرمان شد و نخستین قهرمانی یک تیم گرگانی از سال1354توسط شهرداری در رقابت‌های فصل پیش به‌دست آمد.

کاپ آسیا
دختران بسکتبالیست، 16آبان در اردن و مسابقات سطحB (دسته2) کاپ آسیا باید به میدان بروند. 2 بازی اول ایران با لبنان و سوریه است. لبنان، قهرمان غرب آسیا همیشه رقیب اصلی ایران بوده اما از دختران سوری هم نباید غافل شد. با وجود اینکه فقط یک تیم از 6تیم به سطحA (دسته‌یک) صعود می‌کند، نباید برای دختران بسکتبالیست بازی‌های آسانی را متصور بود. یکی از نکات مهم و تأثیرگذار در پیشرفت بسکتبال بانوان، انجام بازی‌های بیشتر آنهاست. فدراسیون برنامه تدارکاتی تیم ملی را از 9آبان در ترکیه تنظیم کرده است. با این حال باید یاد گرفت منظور از «بازی بیشتر» در طول سال است نه فقط یک هفته مانده به رقابت‌های رسمی.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید