• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 5 آبان 1400
کد مطلب : 143917
+
-

بعد از سقوط

بارسا با کومان فرصت دارد در بازی‌های آسان آینده آثار شکست در ال‌کلاسیکو را از بین ببرد

بعد از سقوط

اما برسیم به بازی‌های کمی حساس‌تر و پرطرفدارتر که به لالیگا مربوط می‌شود. پس از ترکش‌های باخت خانگی در ال‌کلاسیکو، بارسلونا یک بازی ساده در زمین رایو وایکانو دارد. این بازی که در ساعت20:30 برگزار می‌شود، فرصتی است تا کومان و بازیکنانش دور از چشم هواداران خشمگین به نتایج سینوسی خود در این فصل لیگ ادامه دهند. این‌بار طبق سنت یکی در میان پیروزی این تیم، نوبت برد بارسا خواهد بود. ال‌کلاسیکوی عصر یکشنبه برای نخستین‌بار در تاریخ مصاف‌های 2تیم (۲۴۷بار) شاهد به‌ثمر رسیدن 2گل در وقت‌های اضافه بود؛ لوکاس واسکس در دقیقه‌92 و 58ثانیه و سرخیو آگوئرو در دقیقه 96 و 17ثانیه.

    خبر خوب اینکه فرانکی دی‌یونگ که در این فصل خیلی افت کرده و در ال‌کلاسیکو هم بدترین بازیکن زمین بود، ممکن است به این بازی برسد؛ هرچند که برخی منابع تأکید کرده‌اند این هافبک هلندی بین 7 تا 10‌روز از فوتبال دور خواهد بود. مصدومیت فاتی هم خیلی جدی نبوده است. از طرفی، دمبله به شرایط مسابقه نزدیک شده و آگوئرو هم در بازگشت از مصدومیت موفق شد نخستین گلش را برای تیم جدیدش و در ال‌کلاسیکو به ثمر برساند.
    بارسا در 7 ال‌کلاسیکوی آخرش با والورده باخت نداشت و 4‌بازی را برده بود و البته 2شکست هم پیش از آن داشت، اما پس از او هر 4‌ال‌کلاسیکوی بعدی با شکست این تیم همراه بوده است. رونالد کومان در یک فصل و اندی که از شروع مربیگری‌اش در بارسا می‌گذرد، در 16بازی مهم تیمش را به میدان فرستاده که تنها 3‌برد و 3‌تساوی به‌دست آورده و 10تا را باخته.
    تنها دستاورد بارسلونا از ال‌کلاسیکوی یکشنبه این بود که در این وانفسای مشکلات مالی، 5/4 میلیون یورو از محل فروش بلیت به‌دست آورد. بازی یکشنبه مقابل رئال با 86هزارو422تماشاگر به پرتماشاگرترین بازی بعد از کرونا تبدیل شد. پیش از این اولدترافورد با 8بازی با حضور بیش از 72هزار تماشاگر منچستری در این زمینه رکورددار بود. این در حالی است که از ال‌کلاسیکوی دسامبر۱۹۹۳ (سوپرجام اسپانیا، ۶۵هزار نفر) این کمترین تعداد تماشاگری است که برای یک‌ ال‌کلاسیکو به نوکمپ رفته است.
    کومان در بازی‌های آینده برای تثبیت خودش کار چندان سختی ندارد و باید با رایو وایکانو، آلاوس، دینامو کی‌یف و سلتاویگو بازی کند. در 4‌دیداری که شاگردان کومان در این فصل برابر تیم‌های بزرگ (بایرن، بنفیکا، اتلتیکو و رئال مادرید) انجام داده‌اند، بارسا تنها یک‌گل به ثمر رسانده که آن هم گل آگوئرو به رئال مادرید بوده و کومان در آن دیدارها 3‌بار سیستم را تغییر داده است. آنچلوتی در پایان ال‌کلاسیکو مقابل تونل نوکمپ به کومان گفت: «حرفه ما پیچیده است، شما باید ادامه دهید.»
    پس از توهین به کومان توسط برخی از هوادارانی که در پایان ال‌کلاسیکو در مقابل خروجی نوکمپ تجمع کرده بودند، بارسا تدابیر امنیتی را تقویت کرده و پروتکل ایمنی خود را در بازی خانگی بعدی مقابل آلاوس تغییر خواهد داد. بارسا به‌منظور افزایش امنیت در مسابقات آینده با پلیس محلی مذاکراتی داشته است.
    اگر کوتینیو در این بازی در ترکیب قرار بگیرد، به ادعای رسانه‌های بریتانیایی باید 20میلیون یوروی دیگر توسط باشگاه کاتالونی به لیورپول پرداخته شود اما خود مسئولان بارسلونا اعتقاد دارند که چنین بندی در قرارداد وجود ندارد. قضاوت این بازی برعهده متئو لاهوس خواهد بود؛ داوری که به‌نظر می‌رسد به این زودی‌ها خیالی برای بازنشستگی ندارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید