• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
سه شنبه 4 آبان 1400
کد مطلب : 143761
+
-

فرهنگسرای امید، سالمندان را به یک رقابت فرهنگی فراخوانده است

جشنواره ۶۵+

جشنواره ۶۵+

پروانه بهرام‌نژاد

جشنواره فرهنگی هنری «۶۵+» از هفته گذشته توسط مدیریت فرهنگی و هنری منطقه ۱۳و فرهنگسرای امید آغاز شده و این مجموعه که بر اساس سیاستِ‌کاری و اولویت سازمانی خود تمرکز ویژه‌ای بر موضوع سالمندان دارد

  جشنواره فرهنگی هنری «۶۵+» از هفته گذشته توسط مدیریت فرهنگی و هنری منطقه ۱۳و فرهنگسرای امید آغاز شده و این مجموعه که بر اساس سیاستِ‌کاری و اولویت سازمانی خود تمرکز ویژه‌ای بر موضوع سالمندان دارد، با اجرای این جشنواره به دنبال ایجاد فرصت همدلی میان سالمندان پایتخت و افزایش روحیه نشاط، امیدآفرینی و تکریم منزلت اجتماعی سالمندان است. جشنواره‌ای که در بخش‌های آفرینش‌های ادبی، نقد ادبی و هنری، هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه، هنرهای تجسمی و صنایع‌دستی و ویژه ۲ گروه از مخاطبان برگزار می‌شود و شرکت‌کنندگان تا دهم آذر ماه ۱۴۰۰ فرصت دارند، آثار خود را به این جشنواره ارسال کنند.  

  • امیدآفرینی برای سالمندان
پروانه دوستی/مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳

جشنواره فرهنگی هنری «۶۵+» در ۵ بخش برگزار می‌شود و بر موضوعاتی نظیر «اهمیت حضور سالمندان در جامعه و ایفای نقش اجتماعی»، «نگاهی تازه به پدیده سالمندی از دریچه توانایی»، «نقش محوری سالمندان در خانواده و اجتماع»، «معرفی توانمندی‌ها و مهارت‌های سالمندان» و... تمرکز دارد و آفرینش‌های ادبی، نقد ادبی و هنری، هنرهای نمایشی و فیلم کوتاه، هنرهای تجسمی و صنایع‌دستی بخش‌های اصلی این رویداد هستند.

«پروانه دوستی» مدیر فرهنگی هنری منطقه ۱۳ و رئیس فرهنگسرا امید دراین‌باره می‌گوید: «فرهنگسرا امید با تمرکز ویژه بر قشر بسیار مهم سالمند در تمام سال خدمتگزار این عزیزان است و عمده برنامه‌هایی که در این مدیریت فرهنگی هنری برگزار می‌شود ذیل توجه به سالمندان و ایجاد امیدآفرینی در این قشر است. این جشنواره نیز با همین نگاه در حال اجرا است که این رویداد فرهنگی هنری در ۲ گروه مجزا ویژه مخاطبان برگزار می‌شود و بخش اول با حضور خود سالمندان بالای ۶۵ سال بوده و پذیرای آثار هنری این عزیزان است. بخش دوم نیز ویژه عموم است که علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را با محوریت سالمند به دبیرخانه این جشنواره در فرهنگسرای امید ارسال کنند.»

  • قوانین شرکت در جشنواره 

آثار ارسالی برای جشنواره فرهنگی هنری «۶۵+» نیازمند رعایت یکسری قوانین و تبعیت از اصولی است که مدیر فرهنگی و هنری منطقه۱۳ دراین‌باره بیشتر توضیح می‌دهد: «همه آثار ارائه شده در جشنواره ‌باید توسط شرکت‌کنندگان تهیه و تولید شده باشد و فرد شرکت‌کننده توانایی باز تولید اثر یا مشابه آن را داشته باشد. هر شرکت‌کننده فقط در یک رشته می‌تواند، حضور داشته باشد و همه آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره می‌بایست دارای شناسنامه مرتبط باشند.» او می‌افزاید: «همچنین رعایت ضوابط اختصاصی هر رشته؛ استناد به شیوه‌نامه جشنواره الزامی و تمام رشته‌ها انفرادی است.

آثار باید تا دهم آذر ماه ۱۴۰۰ برای شرکت به مسابقه صرفاً از طریق درگاه اینترنتی مسابقه به نشانی omid.farhangsara.ir به دبیرخانه فرهنگسرای امید برسد و آثاری که پس از این تاریخ ارسال شوند داوری نخواهد شد.» مدیر فرهنگی و هنری منطقه۱۳ تأکید می‌کند: «داوری آثار جشنواره فرهنگی هنری «۶۵+» در دی‌ماه انجام و مراسم اختتامیه به همراه معرفی نفرات برگزیده در بهمن ماه اجرا خواهدشد.»

دوستی می‌گوید: «بیش از یک دهه است فرهنگسرای امید متولی صدور کارت منزلت برای سالمندان بالای ۶۵ سال بوده و تاکنون بیش از ۵۰۰ هزار کارت از طریق فرهنگسرای امید صادر شده است. سالمندان با استفاده از این کارت می‌توانند از امکانات و خدمات فرهنگی هنری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، فرهنگسراها، کتابخانه‌ها و مجموعه‌های فرهنگی شهرداری تهران در مناطق ۲۲‌گانه شهر تهران رایگان بهره‌مند شوند.»


 

این خبر را به اشتراک بگذارید