• دو شنبه 24 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 5 ذی القعده 1445
  • 2024 May 13
دو شنبه 3 آبان 1400
کد مطلب : 143718
+
-

معارفه خبر‌ساز استاندار آذربایجان ‌شرقی

 ماجرا از روی سن شروع شد؛ هنگامی که استاندار جدید آذربایجان شرقی در مراسم معارفه خود پشت تریبون رفت تا نخستین سخنرانی خود را به‌عنوان استاندار ایراد کند. هنوز لحظاتی نگذشته بود که ناگهان فردی از پشت پرده به سمت او رفت و با زدن یک سیلی   به استاندار جدید، خبرسازترین رخداد نخستین روز هفته را رقم زد. نظم نشست برای دقایقی به هم ریخت، اما   استاندار جدید آذربایجان شرقی «زین‌العابدین رضوی خرم» -که فرماندهی لشکر عاشورا، آخرین مسئولیتش بود و ۶۸‌ماه هم فرماندهی سپاه شهدای آذربایجان‌غربی بوده - در واکنش به این حرکت، با آرامش به سخنرانی خود ادامه داد و اعلام کرد که قبل از مراسم احتمال برخی حاشیه‌سازی‌‌ها را می‌داده که به‌دلیل اهمیت برنامه ترجیح داده است مراسم تعطیل نشود. استاندار آذربایجان‌شرقی، در پایان سخنرانی معارفه خود با بیان اینکه نامبرده را بخشیده، گفت: از این رفتار وی گذشت کردم و از وی شکایتی ندارم. ماجرای نشست تبریز در کسری از ثانیه   خبر‌ساز و جنجال آفرین شد.
 شوک برخورد فیزیکی با استاندار و ماجرای صبوری استاندار در قبال فرد حمله‌کننده موضوعی بود که توجه اذهان عمومی را به‌خود جلب کرد. در پی برجسته شدن اتفاق، احمد وحیدی، وزیر کشور هم که خود در سالن حضور داشت، پس از مراسم در توییتی نوشت: مسئول در نظام مقدس جمهوری اسلامی چون در راه خدمت به بشریت و مخلوقات خدا و به‌خاطر رضای حق تعالی در خدمت مخلوق است، از سیلی و توهین‌ نمی‌هراسد.

ضارب چه‌کسی بود؟
سؤالی که پس از این حادثه پیش آمد این بود که فرد سیلی زننده کیست و دلیل او چه بود؟ خبرگزاری فارس در این‌باره نوشت: او «علیزاده» نام دارد و از پرسنل نیروهای مسلح است و به‌دلایل نامشخص و خصومت شخصی این سیلی را نواخته است. استاندار جدید آذربایجان شرقی هم در گفت‌وگویی با صداوسیما گفت: که ضارب اعلام کرده تزریق واکسن خانمش، در مراکز واکسیناسیون توسط یک آقا انجام شده و به‌علت ناراحتی این اقدام را انجام داده است. واکنش‌ها به این اتفاق گسترده و فراگیر شد؛ در این میان اما سپاه عاشورا هم در بیانیه‌ای حادثه را محکوم کرد و در بیانیه‌ای اعلام کرد: «انتظار دارد دستگاه‌های مسئول ضمن بررسی موضوع، برخورد قانونی را با فرد خاطی انجام داده و از تکرار چنین مواردی پیشگیری نمایند.» در پی این رخداد، دادستان عمومی و انقلاب اسلامی تبریز اعلام کرد که این دادستانی دستور فوری برای بررسی حادثه حمله به استاندار جدید آذربایجان شرقی را صادر کرده است.

این خبر را به اشتراک بگذارید