• شنبه 28 مهر 1403
  • السَّبْت 15 ربیع الثانی 1446
  • 2024 Oct 19
چهار شنبه 28 مهر 1400
کد مطلب : 143420
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/J6pq9
+
-

زیر یک خم/ لوپز رفتنی نیست

محسن محمودصفری- خبرنگار

میخاین لوپز کشتی‌گیر عنوان‌دار کوبایی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که هنوز از کشتی خداحافظی نکرده و احتمال دارد در المپیک 2024پاریس شرکت کند. لوپز دارنده 4مدال طلای المپیک است و با این 4طلا رکورددار تاریخ المپیک در هر دو رشته آزاد و فرنگی است. او 8مدال جهانی هم در کارنامه خود دارد که از 5طلا و 3نقره تشکیل شده‌اند. او 3بار در فینال‌های جهانی شکست خورده که 2 باختش مقابل رضا کایالپ در فینال مسابقات جهانی 2011و 2015بسیار مشکوک بوده است. حالا باید دید لوپز که قصد دارد همچنان تا پاریس در کشتی باشد باز هم یکه‌تازی می‌کند یا یکی دیگر از آن شکست‌های مصلحتی را خواهد پذیرفت. از این نوع شکست‌ها در کارنامه کشتی‌گیران کوبایی بسیار دیده می‌شود.

شرایط اکازیون برای نونهالان
اردوی بسترسازی نونهالان در خانه کشتی در حال برگزاری است. 50کشتی‌گیر نونهال به همراه مربیان خود در این اردو حضور دارند و جالب اینکه آنها در همان کمپی هستند که کشتی‌گیران تیم ملی بزرگسالان مستقر می‌شوند. این در حالی است که تیم‌های ملی امید و تیم ارتش‌ها هم در اردو هستند ولی فدراسیون کشتی آنها را در کمپ مجاور اسکان داده و به‌عبارتی ساده نونهالان بهترین شرایط و امکانات را در اختیار گرفته‌اند. این کار فدراسیون از آن جهت قابل تقدیر است که یک آینده‌نگری محسوب می‌شود. با وضعیتی که بیماری کرونا به‌وجود آورده، حدود 2سال است که اغلب باشگاه‌های کشتی کشور عضوگیری نکرده‌اند و باید همین 50کشتی‌گیر نونهالان را که در مسابقات کشوری صاحب مدال شده‌اند حفظ کرد تا در سال‌های آینده در تیم ملی نوجوانان و جوانان مشکلی نداشته باشیم.

لیگ بدون ایرانمال
فصل جدید لیگ کشتی از سوم آبان‌ماه برگزار خواهد شد و بعد از سال‌ها شاهد لیگی خواهیم بود که پیش‌بینی قهرمانش بسیار سخت است. در سال‌های گذشته تیم ایرانمال با حضور در لیگ و جذب نفرات مطرح، قهرمانی خود را پیش از شروع مسابقات قطعی می‌کرد. ایرانمال در لیگ سال گذشته 3کشتی‌گیر در 86کیلوگرم جذب کرد که جالب است بدانید این 3کشتی‌گیر حسن یزدانی، کامران قاسمپور و احمد بذری بودند؛ یعنی 3نفر اول ایران! به این ترتیب تیم‌های دیگر باید به سراغ نفرات چهارم به بعد هر وزن می‌رفتند. اما امسال تیم‌های صنایع مازندران، فولادذوب آمل و سهند ارس 3تیم مطرحی هستند که در رشته آزاد رقابت جذابی با یکدیگر خواهند داشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید