• جمعه 6 مهر 1403
  • الْجُمْعَة 23 ربیع الاول 1446
  • 2024 Sep 27
چهار شنبه 28 مهر 1400
کد مطلب : 143413
لینک کوتاه : newspaper.hamshahrionline.ir/yPNrz
+
-

خوش‌شانس‌ترین مربی اروپا

آرتتا هر کاری می‌کند از آرسنال برکنار نمی‌شود

خوش‌شانس‌ترین مربی اروپا

میکل آرتتا احتمالا خوش‌شانس‌ترین مربی اروپاست. او شبیه مربیان ایرانی که نتیجه نمی‌گیرند اما تیم می‌گیرند، بدون رزومه توانست نخستین تجربه سرمربیگری‌اش را در باشگاه بزرگی مثل آرسنال ثبت کند. بدون آنکه به سبک فوتبال هجومی باشگاه و سیاست تولید ستاره وفادار بماند، در سال‌های اخیر کلی بازیکن گران‌‌قیمت خریده و اکثرا دردی از تیم دوا نکرده‌اند. سبک فوتبالش شبیه کی‌روش است، توپ را می‌دهد و در انتظار اتفاقات بازی می‌ماند. در بازی با کریستال‌پالاس نیکولاس پپه 22بار توپ را از دست داد اما کسی کاری به او نداشت. آرتتا با خوش‌شانسی توانست در دقیقه95 توسط مهاجم مغضوبش یعنی لاکازت که در دقایقی کوتاه نسبت به اوبامیانگ که 4برابر بیشتر در محوطه جریمه حریف لمس توپ داشت، به گل تساوی برسد. لاکازت با این گلزنی بار دیگر آرتتا را موقتا نجات داد. البته اگر برای مالکان باشگاه مهم باشد که تیم خوب بازی می‌کند یا نتیجه می‌گیرد یا خیر.
   البته داوری‌ها هم در 2فصل اخیر و همینطور VAR به زیان توپچی‌ها بوده. برای نمونه در همین تساوی 2-2 با کریستال‌پالاس مایک دین به‌جای اخراج مک‌آرتور که پای ساکار را شوت کرده بود، به بازیکن پالاس کارت زرد نشان داد. اگر آرسنال در این بازی برابر کریستال‌پالاس به پیروزی می‌رسید، باتوجه به اینکه نخستین بازی هفته نهم را برابر استون ویلا بازی می‌کند، درصورت پیروزی در آن می‌توانست بعد از ۳۷۸روز برای نخستین‌بار در جمع ۴ تیم برتر قرار بگیرد.
   نکته دیگر این مسابقه دوشنبه‌شبی این بود که پاتریک ویه‌را پس از 16سال این‌بار به‌عنوان سرمربی تیم حریف به خانه‌اش برگشت. با این تفاوت که زمانی که در آرسنال بازی می‌کرد، خانه این باشگاه در ورزشگاه هایبوری بود و اکنون نشانی آن تغییر کرده و به ورزشگاه امارات منتقل شده است. ویه‌را آخرین‌بار در سال‌۲۰۰۵ با لباس توپچی‌ها به میدان رفته بود. به این ترتیب، او پس از دیوید اولری (۴برد، ۲ تساوی و ۹شکست)، تونی آدامز (یک شکست) و رمی گارده (یک شکست) به چهارمین بازیکن سابق توپچی‌ها بدل می‌شود که به‌عنوان سرمربی مقابل تیم سابق خود قرار می‌گیرند.
   از سوم فوریه‌۲۰۱۸ و زمانی که اوبامیانگ نخستین بازی خود را برای آرسنال انجام داد، او در 156‌بازی لیگ برتری 91‌بار موفق به گلزنی شده است. در این بازه زمانی تنها محمد صلاح (109‌گل در 180‌بازی) و هری کین (99‌گل در 151‌بازی) بیشتر از اوبا موفق به گلزنی در لیگ برتر شده‌اند. همچنین با گلزنی مقابل کریستال‌پالاس، اوبا در سومین دیدار پیاپی لیگ برتری در خانه موفق به گلزنی شد تا برای نخستین‌بار از سپتامبر2019 حداقل در 3‌دیدار پیاپی خانگی موفق به گلزنی شده باشد. او سال2019 در ۵ بازی پیاپی خانگی در لیگ برتر گل زده بود.
   2گل آرسنال برابر کریستال پالاس بعد از زدن کرنر به‌دست آمد. آخرین باری که آنها در لیگ برتر 2گل از روی کرنر زدند، مقابل کریستال‌پالاس (اکتبر ۲۰۱۹) بود. پیش از این زمان نیز بازهم مقابل کریستال‌پالاس (ژانویه ۲۰۱۸) این اتفاق تکرار شده بود.

این خبر را به اشتراک بگذارید