• دو شنبه 17 اردیبهشت 1403
  • الإثْنَيْن 27 شوال 1445
  • 2024 May 06
دو شنبه 10 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14334
+
-

مراقب زیورآلات باشید

نکته
مراقب زیورآلات باشید

زیورآلات و انواع و اقسام زلم‌زیمبوها، اجزای جدایی‌ناپذیر کمد هر خانمی هستند. حالا چند سالی است که چینی‌ها شروع به تولید انبوه زیورآلات پلاستیکی می‌کنند و آنها را با قیمت پایین به فروش می‌رسانند. درست است که بعضی از این مدل‌ها بسیار زیبا هستند اما لطفا مراقب باشید چون به قول قدیمی‌ها هیچ ارزانی‌ای بی‌علت نیست! زیورآلات ارزان قیمت چینی اغلب از پلاستیک‌های بسیار نامرغوب تهیه می‌شوند و بعضی از آنها حاوی مواد نیمه سمی هستند که می‌توانند به سلامت افراد آسیب برسانند.

 به همین‌خاطر پیشنهاد می‌کنیم حتی‌الامکان سراغ زیورآلاتی بروید که طبیعی هستند. برای مثال طی سال‌های اخیر استفاده از زیورآلات سنگی مد شده است و حتی صحبت‌هایی درباره انرژی مثبت این سنگ‌ها می‌شود. حتی در دین اسلام هم به مزایای سنگ‌هایی مثل عقیق اشاره شده است. شما هم می‌توانید از زیورآلات سنگ و پارچه استفاده کنید. گزینه بعدی که پیش رو دارید زیورآلات شیشه‌ای هستند که طی چند سال اخیر تحت عنوان زیورآلات «آبگینه» تهیه می‌شوند. فقط نکته مهم این است که این زیورآلات جایگاهی بینابین دارند یعنی بهتر از زیورآلات پلاستیکی هستند اما نسبت به سنگ و پارچه در سطح پایین‌تر طبیعت دوستی قرار می‌گیرند.

خیلی از دوستداران طبیعت وقتی نتوانند مدل دلخواه با پارچه دلخواه را پیدا کنند خودشان دست به‌کار می‌شوند و پارچه‌ای مناسب را تهیه می‌کنند و بعد هم سراغ خیاط می‌روند.

شاید این کار وقت بیشتری ببرد اما در نهایت ،هم هزینه کمتری خواهد داشت و هم به شما کمک می‌کند مدلی که دوست دارید را به‌دست بیاورید، آن هم بدون اینکه نگران عواقب ضد‌طبیعت دوستی‌اش شوید. کافی است سری به بازار شهر محل زندگی‌تان بزنید و سراغ پارچه‌های 100درصد نخی را بگیرید. یادتان باشد این پارچه‌ها به هیچ وجه باعث ایجاد الکتریسیته نمی‌شوند و خیلی سریع آب را به‌خودشان جذب می‌کنند. این دو راهکار را برای تشخیص پارچه طبیعی از مصنوعی مدنظر داشته باشید.

این خبر را به اشتراک بگذارید