• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
دو شنبه 10 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14327
+
-

روز کم‌سابقه در آسمان ایران

هوای ۳۰ استان کشور بارانی شد

کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: در رویدادی کم سابقه دیروز یکشنبه آسمان ۳۰ استان ایران شاهد بارش باران بود. به گزارش میزان، محمد اصغری گفت: استان‌های قزوین، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، سمنان، بوشهر، اصفهان، گلستان، ایلام، البرز، تهران، گیلان، خراسان شمالی، قم، مازندران، خوزستان، چهارمحال و بختیاری، لرستان، کرمانشاه، فارس، زنجان، یزد، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، اردبیل، کردستان، همدان، مرکزی، هرمزگان و کرمان دیروز شاهد بارش باران بودند.



ورود سامانه بارشی جدید از پنجشنبه

 مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با ایسنا اعلام کرد: از پنجشنبه این هفته نیز سامانه بارشی جدیدی از غرب وارد کشور می‌شود. او گفت: سامانه بارشی در کل کشور فعال است و موجب بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد می‌شود. به گفته احد وظیفه، امروز در جنوب استان‌های همدان، مرکزی، قم، شمال لرستان، غرب اصفهان و غرب خراسان رضوی بارش باران شدت بیشتری دارد و در جنوب و جنوب شرق کشور وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. وظیفه با اعلام اینکه فردا هم سامانه بارشی در نیمه شمالی فعال خواهد بود، گفت: در شمال شرق، شرق، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس مرکزی و دامنه‌های جنوبی البرز، ابرناکی، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.



تهران بارانی است

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران هم گفت: امروز، آسمان تهران ابری است و برای بعضی ساعات بارش باران، رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. روز سه‌شنبه هم شرایط آب و هوایی تهران نیمه‌ابری، گاهی همراه با بارش پراکنده و وزش باد با بیشترین و کمترین دمای ۲۵ و ۱۳درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

این خبر را به اشتراک بگذارید