• شنبه 27 مرداد 1403
  • السَّبْت 11 صفر 1446
  • 2024 Aug 17
دو شنبه 26 مهر 1400
کد مطلب : 143221
+
-

گرینویچ/ ویروس جدیدی به نام نیپا


هنوز همه‌گیری ویروس کرونا به‌طور کامل کنترل نشده است که سر و کله یک ویروس جدید پیدا شد. سارا گیلبرت یکی از محققان واکسن آسترازنکا در این‌باره گفت:‌ اگر نوع دلتای ویروس نیپا وجود داشته باشد، ناگهان با ویروسی مواجه خواهیم شد که بسیار قابل انتقال است و میزان مرگ‌ومیر آن ۵۰درصد است. ویروس نیپا جدید نیست و سال‌هاست که در کمین بشر است. به گزارش یورونیوز، در سال ۱۹۹۹، این ویروس از طریق خفاش‌ها وارد مرکز مالزی شد و تغذیه خوک‌ها از باقیمانده لاشه خفاش‌ها موجب شد ویروس از خوک به انسان منتقل شود. به‌نظر می‌آید انتقال ویروس از طریق تماس محافظت نشده با ترشحات خوک‌ها یا بافت حیوان بیمار اتفاق افتد. در آن زمان حدود ۱۰۵نفر در مالزی در مدت 8 ‌ماه پس از آلوده‌شدن به ویروس و به‌دلیل عوارض ناشی از آن ازجمله رفتن به کما، تب و التهاب مغز جان خود را از دست دادند. ویروس نیپا به مرگ حدود ۴۰درصد از مبتلایان منجر شد.

کوری عمومی در قطار فیلادلفیا

پس از اینکه زنی در قطار بین شهری فیلادلفیای آمریکا مورد بدترین آزار و اذیت‌های جنسی قرار گرفت خبر مهم‌تری این رویداد را تحت‌تأثیر قرار داد. این خبر مهم‌تر بی‌تفاوتی مسافران دیگر حاضر در قطار به این تعرض بود. به گزارش دیلی‌میل، پلیس دوربین‌های داخل قطار را بررسی کرد و در گزارش خود به بی‌تفاوتی مسافر‌های دیگر اشاره کرد. متجاوز مردی 35ساله و دارای سابقه کیفری بود و دستگیر شد و قربانی هم راهی بیمارستان شد اما در این میان پرسش کاربر‌های فضای مجازی این است که چرا هیچ یک از مسافران قطار حتی یک نفر با شماره تلفن اضطراری تماس نگرفت یا آژیر خطر را به صدا در نیاورد.

بزرگداشت بهترین فیلم از نگاه مخاطبان

مورگان فریمن، بازیگر آمریکایی طی توییتی به گذشت 27سال از ساخت فیلم رستگاری در شاوشنک The Shawshank Redemption اشاره کرد و این اثر را یکی از بهترین فیلم‌های سینمایی از نگاه مخاطبان عنوان کرد. در ادامه فریمن برای عوامل فیلم، سرنوشتی همچون اندی دوفرسن‌ با بازی تیم رابینز آرزو کرد که عاقبت به خیر شد و خوشبخت زندگی کرد. گرچه رستگاری در شاوشنک یک شکست در گیشه بود و فقط ۱۶میلیون دلار در نخستین نمایش خود فروش داشت اما این فیلم در تاریخ سینما یکی از ماندگار‌ترین فیلم‌هاست.

این خبر را به اشتراک بگذارید