• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
دو شنبه 26 مهر 1400
کد مطلب : 143168
+
-

تازه‌های نشر/ روز ملخ


رمان «روز ملخ» نوشته «ناتانیل‌ وست» را فرید دبیرمقدم به فارسی برگردانده و نشر ماهی به تازگی کتاب را منتشر کرده است. تنها آنانی که هنوز امیدی در دل دارند می‌توانند از موهبت اشک بهره‌مند شوند. اشکشان که بند می‌آید، حالشان هم بهتر می‌شود. اما گریه هیچ دردی از نومیدان دوا نمی‌کند؛ آنانی که امیدی در دل ندارند و اضطرابشان ریشه‌ای و همیشگی است. هیچ‌چیز برای آنان تغییر نمی‌کند. معمولا خودشان این را می‌دانند، اما نمی‌توانند جلو گریه‌شان را بگیرند. شخصیت‌های رمان خواندنی«روز ملخ» فریب خوردگانی‌اند اهل مناطق سردسیر آمریکا که بعد از عمری کار یکنواخت و
طاقت فرسا و پس‌انداز اندکی پول، به سرزمین آفتابی کالیفرنیا می‌آیند تا خود را غرق در رؤیاهایی سازند که هالیوود وعده‌اش را به آنها داده بود، اما آنچه در واقعیت با آن مواجه می‌شوند، سرخوردگی و از آن مهم‌تر ملال است. این جماعت درمانده و پریشان به هر چیزی متوسل می‌شوند تا از شر این ملال جانکاه، خلاصی یابند و معنایی به زندگی تباه شده خود ببخشند، اما ملالشان با هیچ‌چیز تسکین نمی‌یابد. این رمان 208صفحه‌ای با شمارگان 1500نسخه به بهای 55هزار تومان منتشر شده است.

  راهنمای بازدید از موزه کمونیسم
 «راهنمای بازدید از موزه کمونیسم» قصه‌هایی از زبان یک موش، یک طوطی، یک خرس، ‌یک گربه، یک موش‌کور، یک خوک، یک سگ و یک زاغ نوشته «اسلاونکا دراکولیچ» است که بابک احمدی آن را به فارسی برگردانده است. در این کتاب، وقایعی از دوران کمونیسم در کشورهای بلوک شرق (چکسلواکی، رومانی، مجارستان، آلبانی و...) روایت می‌شود. پیش از این، 2 کتاب «کمونیسم رفت، ما ماندیم و حتی خندیدیم» (با ترجمه‌ رؤیا رضوانی) و «کافه اروپا» (با ترجمه نازنین دیهیمی) از این نویسنده کروات منتشر شده بود که با استقبال زیادی روبه‌رو شده است. اسلاونکا دراکولیچ در کتاب حاضر دست به کاری بدیع زده است؛ ترسیم تصویری متفاوت از زندگی در اروپای شرقی. شاهدان و راویان این کتاب این بار نه آدم‌ها که حیواناتند. این بار طوطی دست آموز ژنرال تیتو از سال‌های حکومت او می‌گوید، زاغی، مرگ اسرارآمیز نخست‌وزیر آلبانی را روایت می‌کند و موش کوری زیر دیوار برلین مشاهداتش را بر زبان می‌آورد. در این کتاب، طنز و سیاهی با هم آمیخته‌اند و حاصلش تصویری شگفت انگیز و البته منصفانه است، هم از زندگی در پشت پرده آهنین و هم سال‌های پس از فروپاشی، روایتی از افراط‌ها و تفریط ها. نشر ماهی این کتاب 176صفحه‌ای را با شمارگان 1500نسخه به بهای 32هزار تومان منتشر کرده است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید