• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 25 مهر 1400
کد مطلب : 143097
+
-

ذره‌بین روی این 5 نفر

بازیکنانی که در لیگ بیست‌ویکم، حسابی در کانون توجه هستند

بهروز رسایلی- خبرنگار
همین روزها مسابقات بیست‌ویکمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران آغاز می‌شود و بعد از 3‌ماه تعطیلی کلافه‌کننده، هیجان بالا می‌گیرد. با توجه به اینکه تیم‌های بالای جدول کادرفنی خود را حفظ کرده‌اند و با تمام قدرت به‌دنبال کسب عنوان قهرمانی هستند، انتظار می‌رود لیگ جذابی پیش رو باشد. در عین حال اما در بعد «فردی» هم تعدادی از بازیکنان دارای انگیزه مضاعف برای درخشش در این فصل هستند. مرور فهرست چند نفر از آنها می‌تواند خالی از لطف نباشد.

  جنجالی‌ترین انتقال تابستان

شهریار مغانلو که نیم‌فصل دوم لیگ بیستم را در پرسپولیس پشت سر گذاشت و خرید بدی هم برای این تیم نبود، خواسته یا ناخواسته در متن جنجالی‌ترین انتقال این تابستان قرار گرفت. بعد از ناتوانی پرسپولیس در دریافت رضایتنامه او از سانتاکلارا، سپاهان وارد معرکه شد و ضمن توافق با باشگاه پرتغالی، مغانلو را به‌صورت قرضی جذب کرد. تا اینجا هیچ اتفاق عجیب و غریبی رخ نداده بود و حتی پرسپولیسی‌ها هم واکنش شدیدی به داستان نداشتند. در چنین شرایطی اما سر زدن یک رفتار عجیب از مغانلو باعث شد هجمه بزرگی علیه او به‌وجود بیاید. شهریار در حرکتی که واقعا فلسفه‌اش معلوم نیست، تصاویر خودش با پیراهن پرسپولیس را از اینستاگرامش پاک کرد تا سرخ‌ها حس کنند به آنها توهین شده است. بعد از این ماجرا اعتراض‌های زیادی از سوی مردم و پیشکسوتان نسبت به مغانلو صورت گرفت و او بی‌خود و بی‌جهت خودش را به دردسر انداخت. حالا قطعا شهریار یکی از بازیکنان زیر ذره‌بین در لیگ 21خواهد بود و باید ببینیم چه کارنامه‌ای از خودش به جا می‌گذارد.

  طولانی‌ترین انتقال تابستان

فرایند حضور رضا اسدی در پرسپولیس بسیار طولانی شد و حوصله خیلی‌ها را سر برد. سرخپوشان بعد از جدایی احمد نوراللهی به‌دنبال جذب یک هافبک دفاعی بودند و از همان ابتدا سراغ رضا اسدی رفتند. با این حال روند توافق با این بازیکن خیلی طولانی شد؛ آنقدر که خیلی‌ها یاد داستان کاوه رضایی افتادند و علیه اسدی موضع گرفتند. حتی پرسپولیسی‌ها که به‌نظر می‌رسید از حضور این بازیکن ناامید شده‌اند، در مقطعی به صرافت جذب محمد آبشک، هافبک دفاعی فولاد افتادند. درنهایت اما اسدی رضایت داد و با قراردادی صرفا یکساله به عضویت سرخپوشان درآمد. حالا همه نگاه‌ها به اوست تا روشن شود ارزش این همه سروصدا را داشته است یا نه. اسدی جایگزین یکی از مهم‌ترین بازیکنان پرسپولیس یعنی احمد نوراللهی شده و پر کردن جای خالی این بازیکن مؤثر، برای او تکلیف سختی خواهد بود.

  دفاع مدرن، در میدان دید

روزبه چشمی هم یکی از آن بازیکنانی است که برای فوتبالی‌ها «سوژه» به‌حساب می‌آید. شاید این نقش ویژه برای چشمی مخصوصا از زمانی پررنگ‌تر شد که کارلوس کی‌روش ناخواسته پای او را وسط دوگانه خودش و پرسپولیسی‌ها کشید. مربی پرتغالی آن روزها برای توجیه عدم‌دعوت از جلال حسینی، روی کیفیت مدافعان موجودش دست گذاشت و از روزبه به‌عنوان مدرن‌ترین مدافع میانی یک دهه گذشته فوتبال ایران یاد کرد. این مسئله باعث شد توجهات به او بیش از قبل شود و چشمی با هر لغزش، طعنه‌های پرشماری را تحمل کند. به هر جهت حالا او بعد از یک فصل حضور کم‌فایده در لیگ قطر و در شرایطی که به‌طور کامل از فهرست تیم ملی خارج شده، به استقلال برگشته و باید دید می‌تواند جایگاه خوب چند فصل قبلش را پس بگیرد یا نه. خبر خوب برای چشمی این است که او احتمالا در لیگ 21در پست دلخواهش یعنی هافبک دفاعی به بازی گرفته خواهد شد.

  رشید، زیر فشار

حضور پارسال و امسال رشید مظاهری در استقلال، 2 داستان کاملا متفاوت و بلکه حتی متضاد داشت. رشید پارسال در قامت منجی به جمع آبی‌پوشان پیوست تا به دوران اشتباهات حسین حسینی درون دروازه استقلال پایان بدهد. با این حال او نه از نظر فنی و نه از نظر انضباطی فصل موفقی را در این تیم پشت سر نگذاشت. در نتیجه امسال مظاهری در حالی در استقلال ماند که خیلی‌ها از ادامه حضور او استقبال نکردند و این مسئله را ناشی از ناکامی مظاهری در پیدا کردن مشتری مناسب دانستند. به این ترتیب مظاهری در لیگ 21کار دشواری دارد. او، هم باید جایگاهش در ترکیب اصلی استقلال و فهرست تیم ملی را پس بگیرد و هم تصویرش را در ذهن هواداران فوتبال اصلاح کند. طبیعتا این ماموریت بسیار دشوار خواهد بود.

  آقای ضد‌خداحافظی

مسعود شجاعی را هم باید به این فهرست اضافه کرد. در سال‌های اخیر با توجه به افت کیفیت او در تیم ملی و تراکتور و اتفاقاتی که در تبریز برایش رخ داد، حساسیت‌ها روی این بازیکن بیشتر شده است. خیلی‌ها عقیده دارند او باید از میادین خداحافظی کند، اما خودش اعتقادی به این مسئله ندارد و حتی لیگ 21را هم فصل پایانی فوتبال خودش نمی‌داند. او حالا به نساجی پیوسته و حتما منتقدانش حسابی این بازیکن را زیرنظر خواهند داشت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید