• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
یکشنبه 25 مهر 1400
کد مطلب : 143094
+
-

نکته بازی / انتقاد بله، اعتراض نه


سامان قدوس در زمره فوتبالیست‌های «جذاب» به شمار می‌آید. توانایی‌های فنی‌اش درخور توجه است، جای خوبی بازی می‌کند و قیافه‌اش هم از او کاراکتری دوست‌داشتنی‌تر می‌سازد. خیلی از ما عقیده داریم او باید بیشتر از اینها در تیم ملی بازی کند. با این حال نظر اسکوچیچ فرق دارد؛ به‌طوری که سامان در 2 بازی اخیر تیم ملی یک دقیقه هم به میدان نرفت و این مسئله باعث شد یک واکنش اینستاگرامی نسبتا تند نشان بدهد. چیزی که در این میان اهمیت دارد، حفظ مرز بین انتقاد و اعتراض است. کارشناسان مثل همه جای دنیا حق دارند در ایران هم در این مورد خاص از اسکوچیچ انتقاد کنند، اما اعتراض بازیکن به نیمکت‌نشینی‌اش پذیرفتنی نیست. این یک بی‌انضباطی است که اگر بین بقیه هم رایج شود، سنگ روی سنگ بند نخواهد شد.


از قصد مشروط می‌شود
به‌نظر می‌رسد یکی از غیرقابل تغییرترین قوانین فوتبال ایران، گلزنی محمد اوسانی به استقلال است. یعنی این بنده‌خدا سال تا سال کاری به کسی ندارد، اما همین که یک جا به پست استقلال می‌خورد، زهرش را می‌ریزد. آبی‌پوشان در یک بازی دوستانه به مصاف تیم دانشجویان رفته‌اند و یک بر صفر باخته‌اند. هیچ تعجبی نداشت که این گل را محمد اوسانی، بازیکن سابق صبا، استقلال خوزستان، پارس‌جنوبی جم و... به ثمر رسانده باشد. اوسانی تا به حال با پیراهن تیم‌های مختلف و ازجمله همین تیم دانشجویان 9گل به استقلال زده که آمار عجیبی است. بیشتر از گلزنی اوسانی به استقلال، تداوم حضور او در تیم دانشجویان جالب است. انگار اوسانی از عمد مشروط می‌شود تا هی به استقلال بخورد، گل بزند و اسم خودش را سر زبان‌ها بیندازد!


کاش مجتبی جباری نفهمد
شماره پیراهن بازیکنان استقلال برای لیگ بیست‌ویکم به‌طور غیررسمی مشخص شده و نکات جالبی در آن به چشم می‌خورد. احمد موسوی که قرار بود پیراهن شماره 2 را به تن کند، در لیست مازاد قرار گرفته و گویا این پیراهن امسال مورد استفاده قرار نخواهد گرفت. از سوی دیگر شماره 7 فرهاد مجیدی هم که تا پارسال بر تن شیخ دیاباته بود، در فصل جدید به آرش رضاوند رسیده. با این حال از همه عجیب‌تر، رسیدن پیراهن شماره 8 تیم به سعید مهری است. این هافبک دفاعی معمولا در حالی شماره 8 را به تن می‌کند که در سال‌های نه‌چندان دور مجتبی جباری آن را در اختیار داشت. جباری یکی از بهترین بازیکنان تاریخ استقلال است که کاش حواسش نباشد و نفهمد پیراهنش به چه‌کسی رسیده!


 

این خبر را به اشتراک بگذارید