• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 25 مهر 1400
کد مطلب : 143088
+
-

بی‌اهمیت‌ترین بازی مهم هفته

نیوکاسل در عصر جدید و آغاز امپراتوری‌اش برای نخستین‌بار در یک مسابقه حضور می‌یابد

بی‌اهمیت‌ترین بازی مهم هفته

امروز نخستین بازی نیوکاسل در عصر مالکان میلیاردر جدید این باشگاه برگزار می‌شود و این تیم که تنها 3‌امتیاز در این فصل جمع‌آوری کرده، به مصاف تاتنهام می‌رود. هر روز شایعه‌های مختلفی درباره سرمربی جدید و خریدهای نجومی نیوکاسل در فصل نقل‌وانتقالات منتشر می‌شود که آخرین آنها خرید کولیبالی از ناپولی، ناواس و ایکاردی از پی‌اس‌جی، لینگارد، کاوانی و مارسیال از من‌یونایتد، گرت بیل از رئال مادرید و لنگله از بارسلوناست. برای باشگاهی که بازیکنی درجه دوم مثل جو ویلاک را که در آرسنال نیمکت‌نشین بوده با قیمت 46.5میلیون دلار می‌خرد تا او را به دومین خرید گران‌قیمت تاریخ باشگاه تبدیل کند، خرج‌کردن برای جمع‌آوری ستاره‌ها کار سختی نیست. تازه خرید ویلاک به پیش از انتقال مالکیت به ثروتمندترین مالک یک باشگاه در تاریخ فوتبال برمی‌گردد.

  برای امروز استیو بروس، مدافع اسبق منچستریونایتد به‌طور قطع روی نیمکت مربیگری کلاغ‌ها می‌‌نشیند. آماندا استیولی، یکی از اعضای گروه مالکان جدید نیوکاسل اعلام کرد فعلا برنامه‌ای برای تغییر مربی باشگاه ندارد. گزینه اصلی زیدان است اما اسطوره فرانسوی فوتبال ترجیح می‌دهد برای پاری‌سن‌ژرمن یا منچستر‌یونایتد و حتی تیم ملی فرانسه صبر کند و ریسک مربیگری در باشگاهی را که فلسفه جدید آن پول است، نپذیرد. زیدان خوب می‌داند که سعودی‌ها در فوتبال علاقه زیادی به برکناری سرمربی دارند و اگر لازم باشد این کار را بین دو نیمه یک مسابقه هم انجام می‌دهند. زیزو در جام‌جهانی1998 در نخستین بازی فرانسه در رویارویی با عربستان به‌دلیل لگدمال‌کردن بازیکن حریف اخراج و 2بازی محروم شد. شاید از آن زمان کینه‌ای بین سعودی‌ها با او وجود داشته باشد. کونته، فرانک لمپارد و لوسین فاوره گزینه‌های محتمل‌تری برای جانشینی استیو بروس هستند. بروس با نتیجه‌گیری احتمالی در بازی امروز می‌تواند جایگاه خود را تا هفته بعد تضمین کند. مسابقه امروز هزارمین بازی دوران مربیگری استیو بروس خواهد بود.

  از طرفی بی‌بی‌سی گزارش داده که باشگاه‌های لیگ برتری از واگذاری سهام اصلی نیوکاسل به میلیاردرها و شاهزاده‌های عربستان ناراضی‌اند و از این بابت شکایت کرده‌اند. نمایندگان تاتنهام، منچستریونایتد و اورتون بعد از خرید نیوکاسل در جلسه اضطراری که در لیگ برتر برگزار شد، بسیار عصبانی بودند. این در حالی است که مالکیت بیشتر باشگاه‌های حاضر در این لیگ در اختیار سرمایه‌داران و شرکت‌های سرمایه‌گذاری خارجی است. از نسل آخرین مالکان انگلیسی لیگ برتر تنها 6‌باشگاه باقی مانده‌اند؛ شامل تاتنهام (گروه بین‌المللی ENIC - دنیل لوی)، برایتون (تونی بلوم)، برنتفورد (متیو بنهام)، وستهم (دیوید سالیوان و دیوید گلد - مجموعا 86.2درصد از سهام)، کریستال‌پالاس (گروه سرمایه‌گذاران با ریاست استیو پریش- سهام 18‌درصدی) و نوریچ (دلیا اسمیت و همسرش مایکل وین جونز). بیشتر این باشگاه‌ها همواره برای بقا می‌جنگند غیراز تاتنهام که در سال‌های اخیر از وضعیت بهتری برخوردار بوده و خودش را در حد مدعی نگه داشته است. بنابراین فرمول موفقیت این است که باشگاه‌ها به‌دنبال یک سرمایه‌گذار یا خریدار متمول خارجی بگردند. از آخرین قهرمانی نیوکاسل در همه تورنمنت‌ها 24هزارو260روز می‌گذرد. این بیشترین انتظار بین همه باشگاه‌های لیگ برتری برای قهرمانی در یک تورنمنت، حتی لیگ دسته پایین‌تر موسوم به چمپیونشیپ است. بنابراین هواداران این باشگاه حق دارند از فعل‌وانفعالات اخیر خوشحال و به آینده امیدوار باشند.

  چیزی که برای بازی امروز اهمیتی ندارد، اخبار و نکات فنی و ترکیب احتمالی است. سون هیونگ مین پس از گلزنی به تیم ملی ایران در تهران دچار کووید-19 شد و بازی امروز را از دست داد. برایان گیل هم کرونا مثبت شد.

  هوگو لوریس امروز نخستین بازی‌اش را پس از قهرمانی در لیگ ملت‌های اروپا برای تاتنهام انجام می‌دهد و به‌عنوان قهرمان به این تیم برمی‌گردد. دروازه‌بان فرانسوی در فصل جاری بیشتر از برخی بازیکنان مهم لیگ مثل کای هاورتز، فران تورس، هوانگ هی‌چان، آدام لالانا، دله الی، دنی البلک و خیلی‌های دیگر‌ پاس کلیدی به همبازیانش داده؛ با 2پاس کلیدی.

  در تاتنهام پس از شروع توفانی نونو اسپریتو و 3‌برد پیاپی یک بر صفر ازجمله برد مقابل منچسترسیتی، ناگهان اوضاع به‌هم ریخت. هواداران و برخی بازیکنان تیم به سرمربی جدید پرتغالی خوش‌بین نیستند و سبک دفاعی او را مناسب تیم نمی‌دانند. البته در زمان مورینیو هم سبک تیم دفاعی و براساس ضدحمله‌ها بود. منتقدان این مربی پرتغالی معتقدند که نونو اسپریتو یک مورینیو است ولی کم‌تجربه‌تر. هر 3‌بازی ‌ماه آگوست با پیروزی و هر 3‌مسابقه ‌ماه سپتامبر با شکست این تیم همراه بوده است. تاتنهام پس از اورتون دومین تیم در تاریخ لیگ برتر است که در 3‌بازی اول خود در یک فصل پیروز شده و سپس در 3‌بازی بعدی شکست می‌خورد. اورتون در سال‌های 94-1993 در رده هفدهم قرار گرفت.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید