• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 25 مهر 1400
کد مطلب : 143078
+
-

تنیس ایران، نصفه در دیویس‌کاپ!

از 6بازیکن تیم ملی دیویس‌کاپ ایران، برای 3 بازیکن ویزا صادر نشده است بعضی‌ها مدیر روابط بین‌الملل و فدراسیون بحرین را مقصر این اتفاق می‌دانند

تنیس ایران، نصفه در دیویس‌کاپ!

تیم تنیس ایران برای بازی در دسته 4 آسیا هم با مشکل روبه‌رو می‌شود؟ مسابقات تنیس دیویس‌کاپ در گروه4 آسیا- اقیانوسیه از 26مهر در بحرین آغاز می‌شود، اما از 6بازیکن ایران در این مسابقات هنوز 3بازیکن ویزا ندارند و به بحرین اعزام نشده‌اند. حمیدرضا نداف، امیرحسین بادی و سینا مقیمی 3بازیکنی هستند که به همراه کادر فنی راهی بحرین شده‌اند، اما تا دیروز برای انوشا شاهقلی، علی یزدانی و سامیار الیاسی ویزایی صادر نشده بود. ایسنا در گزارشی مدعی شد صادر نشدن ویزای این 3نفر به‌خاطر کوتاهی عادل برقعی، مدیر روابط بین‌الملل فدراسیون تنیس است. برقعی در سفر خارجی است و نبود او در فدراسیون، دلیل این اتفاق اعلام شده است. با این حال فدراسیون در بیانیه‌ای میزبان را مقصر معرفی کرد. در این بیانیه تأکیده شده فدراسیون از طریق فدراسیون بین‌المللی تنیس، کمیته ملی المپیک و وزارت امور خارجه ایران پیگیر صادر شدن ویزا برای این 3بازیکن است. افراد نزدیک به فدراسیون هم در حمایت از برقعی می‌گویند غیبت فیزیکی او نمی‌تواند دلیل صادر نشدن ویزا باشد: «برقعی از هفته‌های پیش پیگیر ویزای بچه‌ها بود. الان همه کارها با ایمیل انجام می‌شود. مگر می‌شود چون یک نفر حضور فیزیکی در فدراسیون نداشته است، یک کشور به 3بازیکن ویزا ندهد؟» نظر فدراسیونی‌ها این است که بحرین به‌خاطر مشکلات سیاسی کارشکنی کرده است.
اما در نبود این 3بازیکن، ایران می‌تواند در دیویس‌کاپ نتیجه بگیرد؟ تنیس ایران که چند سالی در دسته 2 دیویس‌کاپ بازی می‌کرد، سودای صعود به دسته ‌یک را داشت، اما به دسته3سقوط کرد. درحالی‌که هدف‌گذاری فدراسیون‌های قبلی رسیدن به دسته 2 بود، تیم در سال2019 به دسته 4 رفت. در دسته 4 به‌جز ایران تیم‌های بحرین، کامبوج، گوام، عراق، قرقیزستان، مغولستان، عمان، عربستان، سنگاپور، تاجیکستان، ترکمنستان، یمن و امارات حضور دارند و تیم‌هایی که مدعی صعود به دسته بالاتر هستند باید یکی از 3تیم اول گروه باشند. مسابقات فردا آغاز می‌شود و تلاش فدراسیون این است که قبل از مسابقه 3بازیکن به بحرین برسند، اما اگر ویزای این 3بازیکن صادر نشود، تیم به مشکل می‌خورد؟ گفته می‌شود بیشتر تیم‌هایی که به بحرین رفته‌اند‌، 6بازیکن ندارند و ایران هم اگر مجبور شود با 3بازیکن مسابقه بدهد، مشکلی پیش نمی‌آید. انوشا شاهقلی نامی‌ترین بازیکن تیم است که ویزا ندارد. به‌نظر می‌رسد او مهره اصلی اکبر طاهری، سرمربی تیم ملی برای این مسابقات باشد، اما گفته می‌شود 3بازیکنی که در بحرین حضور دارند، بهترین نفرات تیم هستند و می‌شود امیدوار بود که تیم با آنها نتیجه بگیرد و حتی به دسته بالاتر برود.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید