• جمعه 7 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 17 شوال 1445
  • 2024 Apr 26
شنبه 24 مهر 1400
کد مطلب : 142989
+
-

روایت نولان از‌«پدر بمب اتمی»‌

کیلین مورفی، بازیگر اصلی فیلم جدید کریستوفر نولان خواهد بود

سینمای جهان
روایت نولان از‌«پدر بمب اتمی»‌

 آرش نهاوندی -مترجم

کیلین مورفی، بازیگر سریال «پیکی بلایندرز» برای بازی در نقش پدر بمب اتمی در فیلم «اوپنهایمر» جدیدترین اثر سینمایی کریستوفر نولان انتخاب شده است. این فیلم قرار است در سال 2023اکران شود. به گزارش ورایتی، مورفی در این فیلم تاریخی قرار است در نقش جی رابرت اوپنهایمر، فیزیکدان آمریکایی بازی ‌کند که در راه‌اندازی و اداره آزمایشگاه لس آلاموس نقش کلیدی داشت و در پروژه تحقیقاتی منهتن که با هدف ساخت نخستین بمب اتمی آمریکا اجرا شد، به‌عنوان یکی از تأثیرگذارترین محققان، دخیل بود؛ از همین روست که رابرت اوپنهایمر در تاریخ با لقب پدر بمب اتمی آمریکا شناخته شده است. کریستوفر نولان و کیلین مورفی سابقه طولانی همکاری در عرصه سینما ازجمله در ساخت فیلم‌های بزرگی نظیر «بتمن آغاز می‌کند»، «سر آغاز» و «دانکرک» را داشته‌اند. نولان ازجمله کارگردانانی است که با تعدادی از بازیگران مطرح سینما در چندین فیلم خود همکاری مستمر داشته است. تام هاردی، مایکل کین و کریستین بیل، ازجمله بازیگران مشهوری هستند که در کارنامه خود سابقه همکاری مستمر با کریستوفر نولان را دارند.

زمان پرده‌برداری از اوپنهایمر
«اوپنهایمر» نیز مانند فیلم‌های اخیر نولان نظیر «دانکرک» و «شوالیه سیاه» با دوربین‌های آی‌مکس فیلمبرداری خواهد شد. یونیورسال پیکچرز این فیلم را در سینماهای سراسر دنیا اکران خواهد کرد. فیلم «اوپنهایمر» قرار است در 21 ژوئیه 2023(30تیر 1402) در سینماهای آمریکا نمایش داده شود. کریستوفر نولان نگارش فیلمنامه «اوپنهایمر» را برعهده داشته و این فیلم به تهیه‌کنندگی اما توماس و کمپانی«اتلس اینترتینمنت» متعلق به چارلز روون و نولان ساخته می‌شود. «اوپنهایمر» با اقتباس از کتاب «پرومتئوس آمریکایی: موفقیت و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر» برنده جایزه پولیتزر، نوشته کای برد و مارتین جی شروین ساخته خواهد شد. فیلمبرداری این فیلم نیز از اوایل سال 2022آغاز می‌شود.
اگر چه «اوپنهایمر» نقشی کلیدی در ساخت بمب‌های اتمی داشت، اما بعدها دچار احساسات پیچیده‌ای نسبت به قدرت مرگبار این تسلیحات شد و از مشارکت در ساخت نخستین سلاح هسته‌ای عذاب وجدان گرفت و ابراز ندامت کرد. او در سال‌های بعد از ساخت بمب اتم و به کارگیری آن در حمله به شهرهای هیروشیما و ناکازاکی، برای اعمال نظارت بین‌المللی بر قدرت‌های هسته‌ای تلاش و با ساخت بمب کشنده‌تر هیدروژنی نیز مخالفت کرد.

همراهی همکاران قدیمی با نولان
نولان برای ساخت فیلم «اوپنهایمر» همچنین از همکاران قدیمی خود نظیر هویته فان هوتما، مدیر فیلمبرداری فیلم‌های «تنت»، «دانکرک» و «میان ستاره‌ای»، جنیفر لیم، تدوینگر «تنت»، لودویگ گورانسون، برنده جایزه اسکار و آهنگساز فیلم «تنت» استفاده خواهد کرد. پیش‌تر رولند جافه در فیلم «مرد چاق و پسر کوچولو» با بازی پل نیومن در سال 1989نیز نقش «اوپنهایمر» در ساخت بمب اتم را به تصویر کشید، اما این فیلم در میان منتقدان بازخوردهای منفی داشت و با شکست
تجاری  مواجه شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید