• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
شنبه 24 مهر 1400
کد مطلب : 142949
+
-

پارک ژوراسیک در محله سعادت‌آباد فرصتی برای گشت‌وگذار علمی است

سفر به دنیای دایناسورهای متحرک

سفر به دنیای دایناسورهای متحرک

راحله عبدالحسینی

 پارک ژوراسیک تهران از زمان افتتاح تاکنون یکی از مقاصد گردشگری جذاب است؛ پارکی پر از دایناسور، ماموت و خرس قطبی در اندازه‌های واقعی و متحرک. با اینکه مخاطب اصلی پارک ژوراسیک تهران کودکان و نوجوانان هستند اما قدم زدن در آن برای بزرگ‌ترها هم جذاب است. این بوستان از سال 1392 میزبان علاقه‌مندان به حیوانات غول‌پیکری است که در دوره‌های پیشین روی زمین زندگی می‌کردند. در پارک ژوراسیک، دایناسورها هنوز منقرض نشده‌اند. 


1. در پارک ژوراسیک، مجسمه‌های دایناسورهای مختلف در اندازه‌های طبیعی به نمایش درآمده. جذابیت آن هم به متحرک بودن مجسمه‌هاست. حرکت پلک‌ها، دست‌ها و صدای دایناسورها باعث می‌شود آنها واقعی به نظر برسند. یک تخم دایناسور بزرگ در پارک قرار دارد که نحوه به دنیا آمدن دایناسورها را نمایش می‌دهد. نام این پارک برگرفته از رمان پارک ژوراسیک اثر «مایکل کرایتون» است.


2. دیدن دایناسورها در اندازه واقعی، شنیدن صدای آنها، گرفتن عکس یادگاری در کنارشان، تفریح جذاب و خاطره‌ای به‌یادماندنی برای کودکان است. توضیحاتی مثل نام علمی هرکدام از دایناسورها، روش زندگی و خوراک آنها نیز جنبه‌ آموزشی به این گردش می‌دهد. به همین دلیل پارک ژوراسیک محل مناسبی برای اردوهای علمی و تفریحی مدارس است.


3. در این بوستان 30هزار‌مترمربعی علاوه بر ٣٢ مجسمه دایناسور می‌توانید مجسمه‌های حیوانات دیگر مانند فیل، تمساح و خرس قطبی را در ابعاد بزرگ و کوچک مشاهده کنید و با چگونگی و روند زندگی آنها آشنا شوید.


4. در کنار این سفر علمی هیجان‌انگیز، امکانات دیگری هم در این پارک هست تا لذت گردش علمی را برای شما چند برابر کند. مثل عکاسی حرفه‌ای در کنار دایناسورها و تحویل فوری عکس و خرید یادگاری‌های کوچک از اسباب‌بازی دایناسورها. در کافه رستوران هم می‌توانید، خود را به یک نوشیدنی گرم مهمان کنید.


5. پارک ژوراسیک این روزها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، دایر و ساعت 10 تا 20 میزبان شماست. قیمت بلیت برای هر نفر 40هزار تومان است. مدارس و گروه‌های گردشگری هم برای استفاده از تخفیف می‌توانند با شماره 24557 تماس بگیرند. سعادت‌آباد، انتهای بلوار پاک‌نژاد، میدان بهرود، بلوار شقایق هم نشانی این پارک است.

 

این خبر را به اشتراک بگذارید