• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 20 مهر 1400
کد مطلب : 142724
+
-

دستگیری سارقان آب در گرگان

دستگیری سارقان آب در گرگان

سارقان آب با ایجاد انشعاب مخفیانه در آب شرب گرگان از آن برای آبیاری زمین‌های کشاورزی استفاده می‌کردند اما سرانجام دستشان رو شد و دستگیر شدند.
به‌گزارش همشهری، ماجرای این انشعاب غیرمجاز زمانی فاش شد که کارشناسان اداره آب و فاضلاب استان گلستان هنگام بررسی یکی از خطوط انتقال آب در مقایسه حجم ورودی و خروجی این لوله که در شرق گرگان واقع شده است پی ‌بردند که خروجی آب هیچ تناسبی با حجم ورودی آب ندارد و به‌احتمال زیادی در این خط انشعابی غیرقانونی وجود دارد و آب شرب به سرقت می‌رود. این خط انتقال آب از اهمیت زیادی برخوردار بود؛ چراکه بخش مهمی از آب شرب مردم گرگان را تامین می‌کرد و این ماجرا باعث مشکل در تامین آب مورد نیاز مردم شده بود. در این شرایط تحقیقات ادامه پیدا کرد تا اینکه مأموران اداره آب موفق شدند انشعاب غیرمجاز را کشف کنند. شواهد حاکی از آن بود که 2نفر به‌طور مخفیانه در خط انتقال‌آب، انشعاب ایجاد کرده و حجم زیادی از آب را برای آبیاری زمین‌های کشاورزی‌شان استفاده می‌کنند. افشای ماجرای سرقت آب خیلی زود به دادستانی گزارش شد و با مجوز قضایی 2متهم پرونده دستگیر و انشعاب غیرمجازشان برچیده شد.
حجت‌الاسلام والمسلمین سیدرضا سیدحسینی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان با اعلام جزئیات این پرونده از آغاز رسیدگی قضایی خبر‌داد و گفت: رسیدگی به این پرونده به یکی از بازپرس‌های توانمند دادسرای گرگان سپرده شد و معاون حقوق عامه دادستانی نیز همراه با بازپرس پرونده، از محل این مخزن و خط انتقالی که بخش قابل توجهی از آب آشامیدنی مردم شهر گرگان را تامین می‌کند، بازدید کردند.
وی ادامه داد: بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد متهمان این پرونده که 2نفر هستند، از یکی از خطوط اصلی انتقال آب به گرگان به‌صورت غیرقانونی انشعاب گرفته و با بخشی از این آب زمین‌های کشاورزی خود را آبیاری می‌کردند. برای روشن‌شدن ابعاد دیگر این ماجرا، پرونده با دقت در حال بررسی و تکمیل تحقیقات است و به‌تدریج همه متهمان و مظنونان این پرونده به دادسرا احضار خواهند شد.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان به شهروندان اطمینان داد که در برخورد با متخلفان این پرونده، با هیچ‌کس مماشات نخواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید