• چهار شنبه 27 تیر 1403
  • الأرْبِعَاء 10 محرم 1446
  • 2024 Jul 17
دو شنبه 19 مهر 1400
کد مطلب : 142600
+
-

سیزدهمین ایستگاه خط‌7 مترو ‌امروز ‌افتتاح می‌شود

ایستگاه شهید رضایی در خیابان 17شهریور با حضور شهردار به بهره‌برداری می‌رسد

حمل‌و‌نقل
سیزدهمین ایستگاه خط‌7 مترو ‌امروز ‌افتتاح می‌شود

امروز ایستگاه متروی شهید رضایی در خط7 مترو به‌طور رسمی افتتاح می‌شود. این ایستگاه که در خیابان 17شهریور در مرز میان منطقه15 و منطقه12 شهرداری تهران قرار دارد، در جنوب میدان خراسان و بالاتر از بزرگراه بعثت در مجاورت محله طیب، دسترسی شهروندان به خط7 مترو را فراهم می‌کند.
مدیرعامل شرکت متروی تهران در این‌باره به همشهری می‌گوید: «این ایستگاه سیزدهمین ایستگاهی است که در این خط افتتاح می‌شود. خوشحالیم که نخستین ایستگاه افتتاح شده در دوره جدید مدیریت شهری به مردم خوب جنوب شهر خدمت‌رسانی خواهد کرد.»
علی امام می‌افزاید: «ایستگاه شهید رضایی در بخش جنوبی خط6 قرار دارد و از نظر ترتیب ایستگاهی از سمت جنوب خط، ایستگاه سوم محسوب می‌شود. مساحت زیربنای این ایستگاه 9500مترمربع است و طبق روالی که در سال گذشته هم بود، این ایستگاه برای افراد ناتوان و کم توان مناسب‌سازی‌ شده است که شامل خطوط بساوایی (لمسی) آسانسور و رمپ معلولان می‌شود.»
ساخت این ایستگاه در سال94 شروع شد و در فروردین98 نخستین بخش خط6 شروع به‌کار کرد، اما افتتاح آن تا‌کنون به تأخیر افتاده بود. مدیرعامل شرکت متروی تهران با شرح مشکلات رخ داده می‌گوید: «ساخت کار عمرانی آن انجام شده بود، اما باید تجهیزات لازم نیز در ایستگاه نصب شود. کار ساختمانی خط6 متروی تهران در سال‌های 94 تا 96 به‌سرعت پیش رفت زیرا از تسهیلات بانک شهر استفاده می‌شد، اما بعدا قرارداد تامین تجهیزات دیر بسته شد و کار تهیه تجهیزات، همپای کار ساختمانی پیش نرفت. در چند سال اخیر برای تامین منابع مالی به اوراق مشارکت متکی بودیم و میزان محدودی هم  که از کمک‌های بانکی دریافت می‌کردیم باز برای کار‌های ساختمانی استفاده می‌شد. تهیه تجهیزات به این دلیل دچار مشکل شد.»
خط6 حدود 32کیلومتر طول دارد و از دولت آباد در جنوب شرق تا سولقان در شمال غرب ادامه دارد و از کانون‌های جمعیتی مهمی مانند میدان ولیعصر در مرکز شهر عبور می‌کند. علی امام با اشاره به اینکه 300میلیارد تومان هزینه کلی ساخت ایستگاه شهید رضایی است، می‌گوید: «الان ورودی شرقی که در منطقه15 قرار دارد مورد استفاده قرار می‌گیرد و در آینده ورودی غربی آن، که دسترسی از منطقه 12را ممکن می‌کند آماده خواهد شد.»
او می‌افزاید: «همزمان ورودی دوم ایستگاه برج میلاد که ورودی اول آن سال گذشته در خط7 افتتاح شده بود نیز به بهره‌برداری می‌رسد. ورودی دوم این ایستگاه جنوبی‌تر و به محدوده بیمارستان میلاد نزدیک‌تر است. این ایستگاه در مجاورت دانشگاه علوم پزشکی ایران قرار دارد و می‌تواند مراجعان به آنها را هدایت کند.» علی امام درباره افتتاح ایستگاه‌های جدید در سال1400 اظهار می‌کند: «برنامه‌ریزی ما این است که تا پایان سال 7ایستگاه دیگر را هم به بهره‌برداری برسانیم. این ایستگاه‌ها شامل توحید، 17شهریور و بوستان گفتگو در خط7 و ایستگاه‌های هفت‌تیر، میدان ولیعصر، پارک لاله و کارگر در خط6 خواهد بود.» او با تأکید بر استفاده از تولید‌کنندگان داخلی در مواردی مانند پله‌برقی‌ها، می‌گوید: «انجام این کار نیازمند دریافت منابع مالی کافی است. اگر تا‌ ماه آبان منابع کافی به‌دست ما برسد می‌توانیم تجهیزات مورد نیاز را نصب و آزمایش کنیم، اما تأخیر در دریافت منابع مالی به همین ترتیب مانع بهره‌برداری از ایستگاه‌های جدید خواهد شد.»

این خبر را به اشتراک بگذارید