• چهار شنبه 5 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 15 شوال 1445
  • 2024 Apr 24
دو شنبه 12 مهر 1400
کد مطلب : 142282
+
-

با قبول وثیقه از سوی دادگاه کیفری صورت گرفت

حمید صفت، آزاد شد

حمید صفت، آزاد شد

یک روز پس از صدور حکم برائت حمید صفت، در پرونده قتل پدرخوانده اش، قضات دادگاه کیفری با صدور قرار وثیقه، حکم آزادی او را صادر کردند.
به گزارش همشهری، این خواننده رپ از مرداد سال 96 به دنبال مرگ پدرخوانده اش به اتهام قتل او بازداشت شد. ماجرا از این قرار بود که وقتی او فهمید مادر و پدرخوانده اش با یکدیگر درگیر شده اند، خودش را به خانه آنها رساند و با پدرخوانده اش درگیر شد. او مردی مسن بود و از بیماری‌های زمینه ای رنج می برد.  ساعتی پس از این درگیری حال  پیرمرد بد و به بیمارستان منتقل شد و در نهایت جانش را از دست داد. به همین دلیل بود که حمید صفت به اتهام قتل او بازداشت شد.
هرچند او مدعی بود که بی‌گناه است و در مرگ پدرخوانده اش نقشی ندارد اما پس از اولین دور محاکمه در شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران به قصاص محکوم شد. رأیی که چندی بعد در دیوان عالی کشور شکست تا او برای دومین مرتبه محاکمه شود. در دور تازه محاکمه که این بار در شعبه هشتم، به ریاست قاضی رحمانی، برگزار شد، او بار دیگر به دفاع از خودش پرداخت و گفت: به‌خاطر رابطه خوبی که با پدرخوانده‌اش داشته دلیلی نداشته که بخواهد به او آسیبی بزند. وکلای مدافع او نیز با استناد به گزارش پزشکی قانونی مدعی شدند درگیری حمید با پدرخوانده اش نمی تواند از مصادیق مباشرت در قتل عمدی باشد.  سرانجام روز شنبه، هیئت قضایی شعبه هشتم، پس از بررسی محتویات پرونده، حمید صفت را از اتهام مباشرت در قتل عمدی تبرئه کردند تا او عصر دیروز (یکشنبه) با سپردن وثیقه از زندان آزاد شود.
ایوب میلکی، یکی از وکلای مدافع حمید در‌این‌باره به همشهری گفت: با تلاش من و همکارانم حسین شاهرخی و مهرداد زمانی و دفاعیات موثر در دادگاه، قضات دادگاه حکم بر برائت موکلم صادر کردند. با توجه به این حکم ما درخواست آزادی او با صدور قرار وثیقه را داشتیم که با این درخواست موافقت شد.
این وکیل دادگستری در ادامه گفت: روز گذشته پس از انجام تشریفات اداری و ارسال نامه آزادی به زندان اوین، موکلم ساعت 16:45 دقیقه از زندان آزاد شد و به آغوش خانواده بازگشت.

این خبر را به اشتراک بگذارید