• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 11 مهر 1400
کد مطلب : 142158
+
-

با مردم/ شناسنامه فرزندان دارای مادر ایرانی چه شد


یک سال و چند‌ماه پس از تصویب و اجرایی شدن قانون اعطای شناسنامه به فرزندانی که مادران ایرانی دارند، این قانون بسیار کند اجرا می‌شود و تاکنون از 86هزار نفری که به‌گفته خود مسئولان برای دریافت شناسنامه ایرانی تقاضا داده‌اند تنها 3هزار نفر موفق به دریافت شناسنامه شده‌اند. از طرفی روند اعطای شناسنامه بسیار طولانی و وقت‌گیر است و فقط استعلام آن 3ماه زمان می‌برد که اخیرا هم گویا این استعلام لغو شده و کلا کار معلق مانده است.
موسوی از تهران

  ایستگاه قطار شهر به محله خانه اصفهان برسد
مدت هاست ساکنان محله و شهرک قدیمی «خانه اصفهان» واقع در منطقه 8 شهرداری اصفهان، پیگیر رسیدن مترو به این محله پرجمعیت هستند و تقاضا دارند حداقل یک ایستگاه قطار شهری مترو در این منطقه پرجمعیت که در مسیر این شبکه مترو هم قرار دارد منظور شود که تاکنون این موضوع محقق نشده و از مسئولان تقاضا داریم به خواسته مردم توجه کنند.
 محمود بلیغیان از اصفهان

  نابسامانی در خطوط اتوبوسرانی اکباتان 
شهرک اکباتان چند خط اتوبوسرانی به مقاصد آزادی، میدان انقلاب، میدان ولیعصر، دانشگاه شریف و... داشت که ایستگاه مبدأ آنها جلوی خیابان اصلی نزدیک پل عابر پیاده بود. اکنون مدت‌هاست به‌خاطر ساخت ایستگاه مترو، رانندگان در ایستگاه پل عابر توقف نمی‌کنند و مسافران را در ایستگاه بیمه پیاده می‌کنند که مشکلات متعددی برای اهالی درست می‌کند. همچنین به جای 4سرویس اتوبوس، مینی‌بوسی گذاشته‌اند که خصوصی است و کرایه‌اش دو برابر اتوبوس‌های شرکت واحد است و چون ساعت مشخصی هم ندارند رانندگان دور خودشان می‌چرخند و مسافران هم سرگردانند. بهتر است تعداد مینی‌بوس‌ها زیاد شود و هر ساعت 4سرویس به فاصله یک ربع بگذارند که قابل استفاده برای همه شهروندان باشد.
بقایی از اکباتان

  همسان‌سازی‌ حقوق بازنشسته‌ها فراموش شد
درحالی‌که مسئولان بسیاری شعار حمایت از بازنشستگان را می‌دهند، خبری از این حمایت‌ها نیست که نمونه آن انجام نشدن همسان‌سازی‌ حقوق بازنشستگان است. با شرایط حاضر که هر روز ارزاق عمومی گران‌تر می‌شوند شاید همسان‌سازی‌ بخشی اندک از هزینه‌های سرسام‌آور زندگی را جبران می‌کرد که متأسفانه چنین اتفاقی نیفتاده است. از دولت عدالت‌محور تقاضا داریم به این موضوع ورود کند.
هاشم اقدامی از شهریار

  تکلیف جاماندگان سهام عدالت چه شد
هر چند اوضاع بورس و اوراق بهادار تعریفی ندارد ولی دلیل نمی‌شود که بلاتکلیفی جاماندگان سهام عدالت ادامه یابد. شایسته است مسئولان دولت سریع‌تر فکری برای جاماندگان سهام عدالت کنند.
میران از بندرعباس

این خبر را به اشتراک بگذارید