• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
دو شنبه 10 اردیبهشت 1397
کد مطلب : 14215
+
-

شهر در رسانه‌ها

انتخاب شهردار جامع‌الطرفین

زهرا نژادبهرام، عضو هیأت رئیسه شورای شهر پنجم در یادداشتی با عنوان «آنچه در شورا انجام شد» به مناسبت 9اردیبهشت سالروز تشکیل شوراها در «روزنامه شرق»، نوشت: «از زمان نمایندگی‌ در شورای شهر تهران، انتخاب شهردار مهم‌ترین چالشی بود که در پی مهم‌ترین وظیفه نمایندگی در شورای شهر با آن روبه‌رو شدم؛ موضوع انتخاب شهرداری که می‌خواست سکان اجرایی شهرداری را بر عهده بگیرد، یکی از جدی‌ترین مسائل بود؛ شهرداری که بتواند جامع‌الطرفین باشد و تمام نیازهای شهر را از همه جهات ببیند. متأسفانه پس از 7‌ماه و به‌صورت غیرمنتظره، مجددا همین چالش تکرار شد که خوشبختانه برای انتخاب شهردار جدید تجربه بیشتر شده است.»

شورا حزبی تشکیل شد، لابی طبیعی است

محمود میرلوحی، عضو شورای شهر پنجم تهران با اشاره به نقش احزاب و جریان‌های سیاسی اصلاح‌طلب در تشکیل شورای پنجم و لابی‌گری‌های حزبی درون صحن شورا برای انتخاب شهردار به سایت «جماران»، گفت: این مسائل طبیعی است و واقعیت این است که وجود دارد. مهم این است که اینها در جهت خواست مردم و منافع ملی باشد. واقع امر این است که این مسیر ورود اعضا به شورا را احزاب شکل داده‌اند. در عین حال اولویت با منافع مردم است و منافع جناحی و حزبی در درجه دوم قرار دارد. ما 16ویژگی را برای شهردارمان درنظر گرفته‌ایم که آقای نجفی و 7نفر  نامزد بر همین مبنا انتخاب شده‌اند. اگر بخشی از آن وجود نداشته باشد کار ناقص است.

هشدار درباره بحران خشکسالی اصفهان

«روزنامه اعتماد» در گفت‌وگو با رئیس شورای شهر اصفهان به بررسی موضوع مشکلات آبی این شهر در سال جاری پرداخته است. فتح‌الله معین در این گفت‌وگو هشدار داده است: به دلیل خشک شدن آب چاه‌های اصفهان، نصف جهان امسال واقعا در آستانه شرایط بحرانی قرار گرفته است. باید بگویم دلیل این امر نیز آبی است که برای آبیاری فضای سبز سطح شهر استفاده می‌شود. امسال همین امر یعنی بهره‌برداری از سفره‌های زیرزمینی آب، باعث شده تا تقریبا نیمی از چاه‌های شهر خشک شوند. درست به همین علت پیش‌بینی می‌کنیم که اگر وضعیت به همین منوال پیش رود، در تابستان امسال و به خصوص آخر تابستان، شهروندان با بحران کمبود آب شرب مواجه خواهند شد. کاری که ما می‌توانیم بکنیم کاهش فضای سبز شهری و اصلاح سیستم آب مصرفی شهرمان است.

این خبر را به اشتراک بگذارید