• جمعه 14 اردیبهشت 1403
  • الْجُمْعَة 24 شوال 1445
  • 2024 May 03
یکشنبه 11 مهر 1400
کد مطلب : 142080
+
-

راه‌اندازی خانه‌های کوچک برای سالمندان

از آنجا که 100هزار نفر در نوبت رفتن به خانه سالمندان هستند، معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفته است: بیش از ۱۵هزار سالمند در مراکز بهزیستی نگهداری می‌شوند و از همین‌رو به‌دنبال راه‌اندازی خانه‌های کوچک برای دیگر سالمندان هستیم.
به گزارش ایلنا، محمد نفریه، معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور توضیح داد: اجرای موقت این طرح تمام‌ و دستورالعمل آن در سال گذشته بازبینی و ابلاغ شده است. در مراکزی که کوچک‌سازی شده بودند و به‌صورت خانواده بودند، کنترل بیماری راحت‌تر و درگیری افراد کمتر از مراکز بزرگ‌تر بود و در واقع مراکز بزرگ در دوره بیماری کرونا در ریسک بیشتری هستند. سیاست سازمان بهزیستی نیز گسترش این خانه‌های کوچک حمایتی است که صرفا ۱۰تا۱۵سالمند در آن زندگی می‌کنند.
معاون توانبخشی سازمان بهزیستی کشور گفت: اکثر افرادی که در مراکز سالمندان نگهداری می‌شوند، افرادی هستند که با معلولیت مواجه هستند.
وی درباره تزریق واکسن آنفلوآنزا برای مددجویانی که در مراکز شبانه‌روزی بهزیستی نگهداری می‌شوند، تصریح کرد: در سال گذشته در تمام مراکز شبانه‌روزی به‌صورت رایگان واکسن آنفلوآنزا تزریق شد، این روند هر ساله است و ما امسال نیز مکاتباتی انجام داده‌ایم و منتظر هستیم تا در این زمینه وزارت بهداشت به ما زمان واکسیناسیون آنفلوآنزا را اعلام کند. هنوز زمانی به ما اعلام نشده و ما پیگیر این موضوع هستیم.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید