• پنج شنبه 30 فروردین 1403
  • الْخَمِيس 9 شوال 1445
  • 2024 Apr 18
چهار شنبه 7 مهر 1400
کد مطلب : 141816
+
-

آتش‌سوزی خودروی لوکس در بزرگراه مدرس 2قربانی گرفت

بامداد مرگبار در «ب‌ام و»

رویداد
بامداد مرگبار در «ب‌ام و»


برخورد شدید یک دستگاه خودروی ب‌ام و در بزرگراه شهید مدرس با یک پست برق زمینی باعث آتش گرفتن آن شد و مرگ دلخراش دو سرنشین آن را رقم زد.
به گزارش همشهری، این خودروی ب‌ام و شاسی‌بلند که زن و مردی جوان سرنشینان آن بودند بامداد دیروز در مسیر شمال به جنوب بزرگراه شهید مدرس در حال حرکت بود. درحالی‌که عقربه‌های ساعت 1:53دقیقه بامداد را نشان می‌داد این خودرو از تقاطع بیهقی عبور کرد اما درست در همان لحظه ابتدا با گاردریل کنار بزرگراه و سپس با یک پست برق زمینی و درختی تنومند برخورد کرد و شعله ور شد و در نهایت پس از برخورد با پایه یک تابلوی راهنمایی متوقف شد. در آن ساعت از بامداد سرنشینان خودروهای عبوری که تعدادشان زیاد نبود از دیدن این صحنه هولناک شوکه شده بودند. زن و مرد جوان داخل خودروی شعله ور گرفتار شده بودند و راهی برای خروج نداشتند. عابران صحنه‌ای را که به چشم می‌دیدند باور نداشتند؛ اما همه‌‌چیز واقعی و اتفاقی تلخ در حال رقم خوردن بود. چند نفر تلاش کردند به ب‌ام و نزدیک شوند اما شعله‌های آتش مانع می‌شد. در این شرایط کمک گرفتن از آتش‌نشانی عاقلانه‌ترین کار بود.
حدود 4دقیقه از این حادثه می‌گذشت که نخستین گروه از آتش‌نشانان توانستند خود را به محل حادثه برسانند. آن زمان خودرو به شکل کامل شعله ور شده بود و زن و مرد جوان لحظات سختی را سپری می‌کردند. هر ثانیه برای آنها حکم مرگ و زندگی را داشت. در این شرایط آتش‌نشانان همه تلاش‌شان را برای نجات آنها به کار بستند. سیدجلال ملکی، سخنگوی آتش‌نشانی تهران در این‌باره می‌گوید: بلافاصله پس از اعلام وقوع این حادثه دو تیم عملیاتی شامل یک گروه حریق و یک گروه نجات به محل حادثه اعزام شدند و در مدت زمان 4دقیقه به محل رسیدند. آنها مشاهده کردند یک دستگاه خودروی ب‌ام و شاسی بلند ‌به دلایل نامشخصی هنگام حرکت با گاردریل‌های بزرگراه برخورد کرده و منحرف شده است. این خودرو در حاشیه بزرگراه با یک پست برق و یک اصله درخت برخورد کرده بود و باعث شکسته‌شدن تابلو آن شده‌بود.
آنطور که ملکی می‌گوید دو سرنشین خودروی لوکس در همان دقایق اولیه بر اثر آتش‌سوزی خودروی‌شان دچار سوختگی شده بودند. او می‌گوید: متأسفانه خودرو بر اثر شدت برخوردها دچار آتش‌سوزی شده بود و دو نفر داخل خودرو محبوس بودند که هنگام رسیدن آتش‌نشانان به محل خودرو کاملا شعله ور شده و هر دو نفر دچار سوختگی شدیدی شده بودند که در کوتاه‌ترین زمان ممکن همکارانم توانستند شعله‌های آتش را مهار کرده و این دو نفر را از خودرو خارج کنند که معاینه اولیه امدادگران اورژانس نشان داد هر دو نفر جان‌شان را از دست داده‌اند.
سخنگوی آتش‌نشان نشانی تهران ادامه می‌دهد: در نهایت خودرو به محل امن و پیکرهای قربانیان برای انجام مراحل قانونی به پزشکی قانونی منتقل شد.
براساس این گزارش بررسی‌های اولیه نشان می‌دهد سرعت غیرمجاز دلیل وقوع این حادثه است. با وجود این بررسی‌های تخصصی در این‌باره ادامه دارد.

این خبر را به اشتراک بگذارید
در همینه زمینه :