• یکشنبه 16 اردیبهشت 1403
  • الأحَد 26 شوال 1445
  • 2024 May 05
سه شنبه 6 مهر 1400
کد مطلب : 141661
+
-

خبرهای کوتاه/آتش‌سوزی منجر به شهادت 2نیروی مرکز تحقیقات سپاه شد

آتش‌سوزی روز یکشنبه در یکی از مراکز خودکفایی سپاه در غرب تهران منجر به شهادت 2نفر از کارکنان سپاه شد. براساس گزارش سپاه‌نیوز، در پی حادثه آتش‌سوزی روز یکشنبه در یکی از مراکز تحقیقات خودکفایی سپاه و اطلاع‌رسانی‌های اولیه، روابط‌عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اطلاعیه دیگری صادر کرد. در بخشی از این اطلاعیه آمده است: با تسلیت و تعزیت اربعین سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و یاران باوفایش و در فضایی آکنده از شور و شیدایی عاشقان حسینی، به استحضار ملت شریف و عاشورایی ایران اسلامی می‌رساند: درپی آتش‌سوزی عصر یکشنبه ۴مهرماه۱۴۰۰ در انبار یکی از مراکز تحقیقات خودکفایی سپاه در غرب تهران و مجروح شدن تعدادی از کارکنان این مرکز، 2نفر از کارکنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به‌نام‌های سیدمرتضی کریمی و حسین عابدی به‌علت شدت جراحات شهید و به خیل شهدای گرانقدر این نهاد مقدس و مردمی پیوستند. روابط‌عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تبریک و تسلیت شهادت این عزیزان به خانواده‌های معظم و همرزمان دلاور آنان، به آگاهی می‌رساند آیین‌های تشییع و تدفین پیکر مطهر شهیدان با رعایت دستورالعمل‌های ستاد مقابله با کرونا انجام خواهد شد.

   ورود مجلس به نحوه اعزام زائران اربعین
یک عضو هیأت‌رئیسه مجلس ‌از ورود مجلس به نحوه اعزام زائران امام حسین(ع) در روز اربعین خبر داد. به گزارش ایسنا، حسینعلی حاجی‌دلیگانی گفت: اخیرا تذکری به وزیر کشور درباره نحوه اعزام زائران عتبات عالیات برای شرکت در پیاده‌روی اربعین دادم، مبنی بر اینکه ناهماهنگی‌های بسیار جدی در تصمیم‌گیری و نحوه اعزام وجود دارد. او افزود: ناهماهنگی‌ها درباره باز‌شدن مرزهای زمینی مشاهده شد‌ یا اینکه اعلام شد صرفا سفر با هواپیما صورت می‌گیرد؛ اقداماتی که به‌نظر عادی نیست و یک نوع کم‌توجهی و بی‌مدیریتی وجود دارد و باعث دلخوری زائران امام حسین(ع) در روز اربعین شد. این عضو هیأت‌رئیسه مجلس گفت که قطعا مجلس به این موضوع ورود کرده و نقش نظارتی خود را ایفا می‌کند. هفته آینده هم در جلسات کمیسیون‌های تخصصی این موضوع مورد بررسی قرار می‌گیرد؛ نمایندگان حساسیت خاصی در این‌باره دارند.

   باهنر: دولت آقای رئیسی، دولت خوش‌رزقی است
دبیرکل جامعه اسلامی مهندسین گفت: دولت آقای رئیسی، دولت خوش‌رزقی است و برخی از اقدامات اخیر که امیدبخش بوده سبب تابیدن بارقه امید به قلب مردم شده است. به گزارش ایسنا، محمدرضا باهنر طی سخنانی در نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین، گفت: دولت آقای رئیسی مدت کوتاهی است که روی کار آمده و در این مدت کوتاه کارهای خوبی صورت گرفته که سرعت‌گرفتن واکسیناسیون در ایران و امضای عضویت در سازمان شانگهای که البته برخی از زحمات آن را دولت‌های قبلی کشیده بودند، جزو این اقدامات است.

این خبر را به اشتراک بگذارید